printlogo


کد خبر: 201984تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

وزیر خارجه انگلیس قبل از ورود به تهران:
نازنین زاغری باید آزاد شود
«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به تهران درباره زندانی شدن برخی افراد دوتابعیتی در ایران هشدار داد. به‌گزارش فارس به نقل از اسکای‌نیوز، وزیر خارجه انگلیس به ایران هشدار داد زندانی کردن افراد دوتابعتی که به ادعای وی بیگناه هستند را متوقف کند. هانت روز گذشته (دوشنبه) وارد تهران شد و با محمدجواد ظریف دیدار کرد. وزیر خارجه انگلیس قبل از ورود به تهران خواستار آزادی «نازنین زاغری راتکلیف» شد که به جرائم امنیتی در ایران زندانی است. وی گفت: «باید ببینیم آن افراد بیگناه دوتابعیتی بریتانیایی- ایرانی که در ایران زندانی هستند، به [جمع] خانواده‌های خود در بریتانیا بازگشته‌اند. من داستان‌های ناراحت‌کننده بسیار زیادی از خانواده‌های کسانی که مجبور به تحمل این جدایی وحشتناک شده‌اند، شنیده‌ام». هانت همچنین گفت: «من با پیام روشنی برای سران کشور وارد ایران می‌شوم، زندانی کردن افراد بیگناه نباید به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده شود»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. به گزارش فارس، نازنین زاغری که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۹۵ در تهران به دلیل جرائم امنیتی دستگیر و به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

مذاکره‌کننده ارشد ایران با FATF ممنوع‌الخروج شد
یک مقام آگاه گفت: مذاکره‌کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ممنوع‌الخروج شد. یک مقام آگاه در این‌باره گفت: مذاکره‌کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ممنوع‌الخروج شد. به گزارش فارس، ظاهرا دلیل ممنوع‌الخروج شدن میثم نصیری‌احمدآبادی این بوده که وی با حضور در کنسولگری آمریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است. همچنین یکی از بستگان نزدیک نصیری‌احمدآبادی هم ساکن و تبعه کشور آمریکاست. گفتنی است، فرد یاد شده مسؤولیت پیگیری و پیاده‌‌سازی ضوابط، دستورالعمل‌ها و مذاکره با مسؤولان ارشد کارگروه اقدام مالی (FATF) در داخل کشور را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، FIU یک سازمان متمرکز، ملـی و مستقل اسـت کـه مسؤولیت دریافت (در صـورت کسـب مجـوز، درخواست)، تحلیل و بررسی و سپس ارجاع موارد افشایی اطلاعات مالی بـه دسـتگاه‌های مـرتبط را بـر عهده دارد. بر این اساس، سرپل همکاری اطلاعاتی در حوزه‌های مالی با کشورهای خارجی همین نهاد است و در صورت پیوستن ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و سی‌اف‌تی نهاد همکار همین واحد اطلاعات مالی است. از وظایف مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی دریافت، تجزیه و تحلیل گزارش‌های تراکنش‌های مشکوک و سایر اطلاعات مربوط به پولشویی، جرائم با منشأ مرتبط با تامین مالی تروریسم و ارسال نتایج به دست آمده به مراجع ذی‌صلاح است.

بحران یمن فراتر از یک فاجعه انسانی است
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل در دیدار معاون اول رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: اعمال سیاست‌های جنگ‌طلبانه، چالش‌های زیادی را در منطقه به وجود آورده است. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار جلیس کاربونیه، معاون رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار داشت: اکنون شرایط انسانی در یمن وخیم و نیازمند توجه ویژه به مسائل بشردوستانه است. سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره یمن حمایت از یک گروه خاص نیست و نگاه ما، حفظ منافع همه یمنی‌هاست.وی با اشاره به سیاست‌‌های غلط آمریکا درباره یمن، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بخوبی می‌دانند سعودی، امارات و آمریکا از یک طرف صحبت از صلح و آتش‌بس به میان آورند و از سوی دیگر، شدت حملات‌شان را برای تصرف بندر حدیده افزایش داده‌‌اند که نتیجه این حملات، 5/2 میلیون آواره جدید است. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: وضعیت در یمن فراتر از یک فاجعه بزرگ انسانی است و مکانیزم‌‌های عادی امدادرسانی صلیب سرخ نمی‌تواند کمک چندانی به مردم یمن کند. ضروری است برای دفاع از اعتبار این سازمان و برای برقراری صلح در یمن نهایت تلاش خود را انجام دهید.
 


Page Generated in 0/0059 sec