printlogo


کد خبر: 201988تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

کرباسیان چگونه مدیر شرکت ملی نفت شد؟
انتصاب غیرقانونی با مجوز قانونی
طبق اعلام رسمی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، وزیر نفت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را با مجوز دور ‌زده است. به گزارش تسنیم، بتازگی مسعود کرباسیان، مدیر بازنشسته و وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سوی بیژن زنگنه، حکم گرفت. این انتصاب برابر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی از 26 آبان، اقدامی خلاف قانون است. روز گذشته روابط عمومی شرکت ملی نفت دراین‌باره اعلام کرد: ‌انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران کاملا قانونی بوده و بنا بر تشخیص مراجع ذی‌صلاح و با دریافت مجوز قانونی از نهادهای ذی‌ربط انجام شده است.


الزام اجرای بخشنامه جدید صادراتی بانک مرکزی از 22 فروردین 97
همه صادرکنندگان  باید ارزشان را به نیما بدهند
به‌رغم اعتراضات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در روزهای گذشته، بانک مرکزی بالاخره دستورالعمل نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات را ابلاغ کرد. به گزارش مهر، در این بخشنامه صادرکنندگان مکلف به ارائه تعهد برگشت ارز هستند و بانک مرکزی مکلف است فقط برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تامین ارز کند که نحوه بازگشت ارز به چرخه اقتصادی طبق ساختار تعیین‌شده در دستورالعمل این بانک باشد. بر این اساس نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به این صورت است که «صادرکنندگان کالا و خدمات مکلف به ارائه تعهد بابت برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادی کشور هستند، بانک مرکزی مکلف است فقط برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تخصیص و تأمین ارز کند که نحوه بازگشت ارز آنها به چرخه اقتصادی کشور روشن باشد، بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگانی که مجموع صادرات سالانه آنها تا یک میلیون یورو، بیش از یک میلیون یورو تا 3 میلیون یورو، بیش از 3 میلیون یورو تا 10 میلیون یورو و بیش از 10 میلیون یورو باشد و همه صادرات انجام گرفته از ۲۲‏/۱‏/97 مشمول این مصوبه خواهد بود». بر اساس این ابلاغیه صادرکنندگانی که سقف صادرات آنها از یک تا 10 میلیون یورو در نوسان است باید با شرایط متفاوتی ارز حاصله را در نیما ارائه کنند.


شریعتمداری: ما قدیمی‌ها بیت‌المال را آتش می‌زنیم؛ باید جوان‌ها بیایند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از کارآفرینانی که در کوره‌راه‌ها اهداف خود را پیدا می‌کنند، از جوانان خلاق و صاحب ایده خواست از فرصت انتخابات مجلس برای رسیدن به عرصه‌های مدیریتی کشور تلاش کنند. به گزارش فارس، محمد شریعتمداری در اختتامیه رویداد هفته کارآفرینی در وزارت کار با بیان این مطلب تأکید کرد: نقش کسب‌وکارهای نوپا در افزایش رتبه ایران و همچنین اشتغال‌زایی را نباید نادیده بگیریم و آمارها نشان می‌دهد کسب‌وکارهای نوپا با تکیه بر جوانان در حوزه ICT مهم‌ترین رکن در پیشرفت‌های اخیر بوده است. شریعتمداری خطاب به جوانان کارآفرین گفت: از شما می‌خواهم در انتخابات بعدی مجلس حضور پیدا کنید، چرا‌که بالاخره عرصه‌هایی برای دموکراسی باز است و می‌توانید با ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور، توسعه و تحول را با خود همراه داشته باشید. وی ادامه داد: ما قدیمی‌ها عادت کرده‌ایم طبق معمول کار نکنیم و بیت‌المال را آتش بزنیم،‌ این غلط است، باید روند معکوس آن شکل بگیرد و با حضور جوانان رویه‌های گذشته نیز اصلاح شود. وی گفت: خوب است مدیران بازنشسته را با احترام بدرقه کنیم و جای آنها را به جوانان باانگیزه و خلاق بدهیم.


Page Generated in 0/0063 sec