printlogo


کد خبر: 201989تاریخ: 1397/8/29 00:00
اخبار

چرا تذکرات وزارت ارشادی‌ها به رسانه‌ها افزایش یافته است
روحانی و گرانی خطوط قرمز وزارت ارشاد!
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرحله جدید محدودیت بر رسانه‌ها را آغاز کرده و حتی درباره تیتر و محتوای رسانه‌ها اعلام نظر می‌کند و تذکر می‌دهد! به گزارش «وطن‌امروز»، تذکرات شفاهی وزارت ارشاد به رسانه‌ها تا جایی پیش رفته که حتی به مطالبی که بار انتقادی بسیار کمی هم دارد تذکر داده می‌شود. روند تذکر به تیترهای «وطن‌امروز» از سوی وزارت ارشاد نشان می‌دهد این وزارتخانه به طور کلی به تیترهای اقتصادی و به طور خاص به تیترهایی که از روحانی و گرانی انتقاد می‌شود حساس است. به عبارت بهتر، روحانی و گرانی خط قرمزهای وزارت ارشاد محسوب می‌شود و رسانه‌ها باید مراقب باشند در تیترهای خود با دولت کاری نداشته باشند. برای روشن شدن موضوع به 2 نمونه از تیترهایی که تذکر گرفته اشاره می‌کنیم. «وطن‌امروز» در 9 آبان با آل‌اسحاق گفت‌وگو کرد. وی در این گفت‌وگو از افزایش قیمت‌ها انتقاد کرد و «وطن‌امروز» تیتر زد: اقتصاددان و عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»: مگر روحانی نگفته بود معیار تورم جیب مردم است؟ وزارت ارشاد این ترکیب تیتر و متن را شایسته تذکر دانست. همچنین «وطن‌امروز» در 12 آبان‌ماه در انتقاد به افزایش قیمت خودسرانه لبنیات و تداوم گرانی محصولات لبنی تیتر «کهکشان راه شیری» را برگزید. چنین تیتری فراتر از محتوا، یک تیتر خلاقانه و فنی محسوب می‌شود و دوستان وزارت ارشاد با نادیده گرفتن این موضوع چنین تیتری را برای فضای کشور مناسب نمی‌دانند و به «وطن‌امروز»ی‌ها تذکر می‌دهند.  بررسی تذکرهای دیگر در آبان‌‌ماه نیز نشان می‌دهد روحانی و گرانی حساسیت وزارت ارشاد را برمی‌انگیزد و آنها به کوچک‌ترین مساله‌ای که این موضوع را نقد کند، تذکر می‌دهند. بهتر است دولت به جای فشار و ایجاد محدودیت برای رسانه‌ها، عملکرد مدیران دولتی را زیر ذره‌بین قرار دهد و برای رفع مشکلات اقتصادی چاره‌ای بیندیشد. قطعا اگر مدیران اقتصادی مانند مدیران وزارت ارشاد دقیق بودند وضعیت اقتصاد بهتر از این بود و دیگر نیازی نبود به رسانه‌ها به بهانه نقد وضعیت فعلی فشار وارد شود.


اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی
کارت سوخت خود را آماده کنید
به ‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین بویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده تحویل بنزین به خودروها و موتوسیکلت‌ها، از تاریخی که بزودی اعلام خواهد شد فقط با استفاده از کارت سوخت انجام شود. بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان خودروها و موتوسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است از 3 تا 24 آذر نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند. در این راستا به‌ منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که به‌ آگاهی مردم خواهد رسید. تأکید می‌شود برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد. این اقدام به‌ معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و مردم به شایعات بی‌اساس در این باره توجه نکنند، بنابراین از زمان فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای دارندگان خودروها و موتوسیکلت‌ها، سوختگیری فقط با کارت انجام می‌شود.
اتصال کارت سوخت به کارت‌های بانکی
در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال کارت‌ سوخت به کارت‌های بانکی خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰‌میلیون خودرو کارت سوخت ندارند، گفت: برای صدور این تعداد کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد در حالی که با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین‌دستگاهی، آن را به کارت بانکی وصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند و در پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کنند تا پس از یک هفته کارت سوخت به دست آنها برسد، بتوانند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش و فشردن 3 گزینه، کارت بانکی خود را به کارت سوخت وصل کنند.
 


Page Generated in 0/0133 sec