printlogo


کد خبر: 202009تاریخ: 1397/8/30 00:00
چهارگوشه

دختر ترامپ: آشنایی چندانی با قوانین ندارم!
«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهوری ایالات متحده از ایمیل شخصی خود برای فرستادن پیام‌های مرتبط با دولت استفاده کرده است؛ اقدامی که اصولا در تضاد با قوانین فدرال قرار دارد.  این خبر را روزنامه واشنگتن‌پست روز دوشنبه منتشر کرد.  روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد که مقام‌های کاخ سفید پس از مرور ایمیل‌ها متوجه این قضیه شده‌اند. ایوانکا ترامپ در رابطه با این خبر گفت که آشنایی چندانی با این قوانین ندارد. سخنگوی وکیل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تایید کرد که ایوانکا از ایمیل شخصی خود برای مسائل حکومتی استفاده کرده است. وی همچنین افزود که تمام ایمیل‌های مربوط به این پرونده ماه‌ها پیش برگردانده شده است. این در حالی است که دونالد ترامپ در کارزارهای انتخاباتی‌اش از «هیلاری کلینتون» نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری به‌خاطر استفاده از ایمیل‌های شخصی‌اش برای امور حکومتی انتقاد کرده بود.

کرملین: آمریکا در انتخاب رئیس اینترپل کارشکنی نکند
سخنگوی کرملین درخواست سناتورهای آمریکایی برای تاثیرگذاری بر روند انتخاب رئیس اینترپل را نمونه آشکار اعمال فشار و دخالت واشنگتن در امور سازمان‌های بین‌المللی نامید و بر اقدامات لازم برای توازن راهبردی در صورت خروج آمریکا از پیمان موشکی تاکید کرد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نامه برخی سناتورهای آمریکایی به دونالد ترامپ درباره مانع شدن از انتخاب «الکساندر پروکوپچوک» نامزد روس به سمت ریاست اینترپل، نمونه‌ای آشکار از اعمال فشار و دخالت آمریکا در انتخاباتی است که به این کشور ارتباطی ندارد. به گفته وی، این اقدام سناتورهای آمریکایی را بدون تردید می‌توان اعمال فشار و نوعی دخالت در روند انتخابات در یک سازمان بین‌المللی نامید. سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد روسیه به طور قطع اقداماتی را برای برقراری توازن راهبردی در صورت خروج آمریکا از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط انجام خواهد داد.

وزیر صهیونیست به اتهام پولشویی محاکمه می‌شود
پلیس رژیم صهیونیستی از پایان تحقیقات از آریه درعی، وزیر امور داخلی این رژیم خبر داد و گفت که پیشنهاد شده است محاکمه وی به علت مجموعه‌ای از تخلفات آغاز شود.
 از جمله این تخلفات می‌توان به فریبکاری، کلاهبرداری، خیانت در امانت، قسم دروغ و مخفی نگه داشتن درآمدهای مالی برای عدم پرداخت مالیات و پولشویی اشاره کرد. بنابر اعلام پلیس رژیم صهیونیستی از درعی خواسته شده بود با یکی از همدستانی که در این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته صحبتی نکند، چرا که ممکن است ادله موجود دچار خدشه شود اما او بلافاصله بعد از پایان تحقیقات نزد فرد یادشده رفت و با او درباره جزئیات تحقیقات صحبت کرد که همین موضوع باعث هماهنگی در اظهارات 2 طرف شد. پرونده تخلفات این وزیر صهیونیست بعد از تحقیقات محرمانه پلیس رژیم اسرائیل و موسسه جلوگیری از پولشویی در سرزمین‌های اشغالی باز شد. در این تحقیقات مشخص شد حرکات غیرعادی در حساب‌های بانکی درعی و خانواده‌اش دیده می‌شود.


کشته در حمله تروریستی  به جشن عروسی در کابل
مراسم گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام(ص) در کابل توسط تروریست‌‌های تکفیری به خاک و خون کشیده شد. به گزارش خبرگزاری آوا، شامگاه سه‌شنبه سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید انفجاری در داخل هتل اورانوس در جاده میدان هوایی کابل اعلام کرد عامل حمله انتحاری بوده و بیش از 50 نفر کشته و زخمی شده‌اند. انفجار در جوار سالنی از هتل که مراسم عروسی و جشن میلاد نبی(ص) در آن برپا بوده منفجر شده و طبق آخرین گزارش، این حمله تروریستی که همه شاخصه‌‌های حملات داعش را دارد،  دست‌کم 60 کشته و 50 زخمی در پی داشته است.
 


Page Generated in 0/0055 sec