printlogo


کد خبر: 202015تاریخ: 1397/8/30 00:00
اخبار

نکوداشت «موسوی‌گرمارودی»  در خانه شعر و ادبیات
مراسم نکوداشت سیدعلی موسوی‌گرمارودی به پاس ۵ دهه تلاش بی‌دریغ ایشان به ادب پارسی با حضور پیروز حناچی سرپرست شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، استاد بهاء‌الدین خرمشاهی مترجم، شاعر و نویسنده، محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه‌سرا، جواد محقق پژوهشگر، یوسفعلی میرشکاک، سعید بیابانکی، حسین آهی، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه و سایر شاعران و فعالان ادبیات کشور دوشنبه ۵ آذر ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نکوداشت از تلاش‌‌های ۵ دهه‌ای استاد گرمارودی تقدیر می‌شود و خانه شعر و ادبیات با رویکردی جدید فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند. گفتنی است مرتضی امیری‌اسفندقه ۱۲ شهریور سال جاری طی حکمی از سوی سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری خانه شعر و ادبیات منصوب شد. خانه شعر و ادب از مراکز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است. این مرکز خانه‌ای برای شاعران، نویسندگان و فعالان پیشکسوت و علاقه‌مندان جوان حوزه ادبیات کشور خواهد بود. نکوداشت استاد موسوی‌گرمارودی نخستین برنامه خانه شعر و ادبیات در دوره جدید است که با حضور همه فعالان حوزه شعر و ادبیات و با سخنرانی استاد بهاءالدین خرمشاهی و سایر علاقه‌مندان به ادبیات برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه شعر و ادبیات به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، جنب باغ کتاب مراجعه کنند.


کدام فیلم‌ها به چرخه اکران اضافه می‌شوند؟
سخنگوی کارگروه اکران گفت از روز چهارشنبه هفته جاری ۲ فیلم سینمایی «آستیگمات» و «سرو زیر آب» اکران خود را آغاز می‌کنند. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی کارگروه اکران، درباره تازه‌ترین مصوبات این کارگروه گفت: در آخرین جلسه این کارگروه، قرارداد اکران فیلم سینمایی «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی بعد از فیلم سینمایی «وااای آمپول» در گروه ماندانا ثبت شد. وی ادامه داد: همچنین قرارداد اکران فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی بعد از فیلم سینمایی «آستیگمات» در گروه باغ کتاب و فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان بعد از فیلم سینمایی «پاستاریونی» در گروه استقلال به ثبت رسید. سخنگوی کارگروه اکران اعلام کرد: فیلم سینمایی «سرو زیر آب» در سرگروه آزادی و فیلم سینمایی «آستیگمات» در سرگروه باغ کتاب، اکران خود را از روز چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه آغاز می‌کنند.


حادثه نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما»ی ژاپن فیلم می‌شود
فیلم «فوکوشیما ۵۰» به کارگردانی «ستسورو واکاماتسو» و با بازی «کن واتانابه» به فاجعه نیروگاه هسته‌ای ژاپن که بر اثر تسونامی روی داد، می‌پردازد. به‌گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمی با موضوع فاجعه اتمی نیروگاه هسته‌ای ژاپن که بر اثر زلزله روی داد، ساخته می‌شود. فیلم «فوکوشیما ۵۰» به کارگردانی «ستسورو واکاماتسو» و با بازی «کن واتانابه» به فاجعه نیروگاه هسته‌ای ژاپن که بر اثر تسونامی روی داد، می‌پردازد. «فوکوشیما ۵۰» روایتگر ماجرای کارکنان نیروگاه هسته‌ای ژاپن است که پس از وقوع تسونامی و آسیب‌های جدی که به بخش اصلی رآکتور و سیستم‌های خنک‌کننده آن وارد شد و مملو از تشعشعات رادیواکتیو بود در آنجا ماندند و سعی بر جلوگیری از انتشار بیشتر تشعشع و جلوگیری از فاجعه‌ای بزرگ‌تر داشتند. «کن واتانابه» در نقش «ماسائو یوشیدا» رئیس رآکتور هسته‌ای فوکوشیما در زمان بحران ظاهر می‌شود. یوشیدا، سرپرست نیروگاه بود و زمانی که در یازدهم مارس ۲۰۱۱ تسونامی به آنجا ضربه زد در محل خدمت حاضر بود که این حادثه باعث آسیب جدی به بخش خنک‌کننده نیروگاه شد. یوشیدا از دستورات مقامات ارشد خود در مرکز اداره برق توکیو سرپیچی کرد و آب شیرین را به رآکتورهایی که شدید داغ شده بودند پمپاژ کرد و بدین‌وسیله از وقوع فاجعه‌ای بس عظیم‌تر جلوگیری کرد.


Page Generated in 0/0053 sec