printlogo


کد خبر: 202028تاریخ: 1397/8/30 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
میانگین ارزش سهام‌عدالت  2/5 میلیون تومان است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شوک ارزی به نظر می‌رسد ارزش هر برگ سهام‌عدالت بین ۲ تا ۳ میلیون تومان و به عبارتی میانگین ارزش آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده باشد. به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تخلف دولت در زمینه سهام‌عدالت بیان داشت: دولت در زمینه عدم واگذاری سهام‌عدالت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، تمام افرادی که در 2 دهک قرار دارند و در زمان واگذاری 50 درصد تخفیف گرفته‌‌اند و 50 درصد سود آنها در زمان بالغ بر 10 سال مستهلک شده، تخلف کرده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این وضعیت در سهام‌عدالت را می‌توان مشابه خرید قسطی خودرو دانست که خریدار پیش‌پرداخت و اقساط را پرداخته است اما نه سند خودرو به نام او زده شده و نه می‌تواند از وسیله استفاده کند، این اقدام از عجایب تصمیمات دولت است. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم درباره لایحه سهام‌عدالت توضیح داد: سال گذشته لایحه‌ای برای تصمیم‌گیری سهام‌عدالت به مجلس ارسال شد، این لایحه ابتدای سال در دستورکار قرار گرفت و در حال حاضر در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌‌های کلی اصل 44 در حال بررسی است تا تعیین تکلیف شود. وی در این باره که گفته می‌شود ارزش سهام‌عدالت 14 میلیون است، توضیح داد: به نظر می‌رسد ارزش هر برگ سهام‌عدالت بین 2 تا 3‌میلیون تومان و به عبارتی میانگین ارزش آن 2 میلیون و 500 هزار تومان شده باشد که این ارزش سهام‌عدالت برای خانواده 5 نفره  به 14 میلیون تومان می‌رسد. وی تاکید کرد: به هر حال باید سهام‌عدالت مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و 2 دهک اول آزاد و مالکیت و اختیار سهام منتقل شود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت همچنان به روند قانونی سهام‌عدالت تن نداده، فروش هیچکدام از سهام‌عدالت آزاد نشده است. گفتنی است چندی پیش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ارزش سهام عدالت را 13 میلیون تومان اعلام کرده بود. رئیس کل سازمان خصوصی ایران هم روز گذشته ارزش اسمی سهام عدالت برای خانوار 5 نفره را حدود 12 میلیون تومان بیان داشت.


اعتراض کارگران جلوی سازمان برنامه
دیروز جمعی از کارگران در سالروز تصویب قانون کار در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند؛ اجرای مواد مغفول مانده قانون کار، ساماندهی قراردادهای موقت و احیای قرارداد دائم و مهم‌تر از همه رسیدگی به عقب‌ماندگی مزد کارگران از تورم مهم‌ترین مطالبه آنها بود. به گزارش فارس، علی خدایی، عضو هیات‌مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور، تجمع کارگران مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور را نشان‌دهنده بلوغ جامعه کارگران دانست و گفت: آنجا که سیاست‌گذاری‌های بودجه‌ریزی انجام می‌شود و لایحه‌هایی علیه کارگران نوشته می‌شود، همینجاست. شروع بحث تفکیک سازمان تامین اجتماعی از همین جا کلید خورد. عدم پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی علتش همین ساختمان است. ما اینجا جمع شده‌ایم، چرا که می‌دانیم مشکلات‌مان از کجا نشات گرفته است. آنجا که برای کل کشور تصمیم‌گیری می‌کنند، همین‌جاست و من خوشحالم که اینجا جمع شده‌ایم. این یعنی می‌دانیم مشکلات‌مان از کجاست.


تعرفه برق پرمصرف‌ها نهایی شد
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از نهایی شدن تعرفه برق پرمصرف‌ها خبر داد. محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با فارس، افزود: نظر دولت نسبت به تعرفه برق پرمصرف‌ها مثبت است و شاید تا ۱۵ روز آینده دولت این تعرفه‌ها را تصویب و ابلاغ کند. وی اضافه کرد: منتظریم وقتی تغییرات نهایی در دولت تصویب شد، حدود یک ماه هم برای ابلاغ به شرکت‌های توزیع لحاظ کنیم تا اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد. حقی‌فام خاطرنشان کرد: در حال حاضر به پرمصرف‌ها 10‌برابر کسانی که برق را درست مصرف می‌کنند یارانه بیشتری تعلق می‌گیرد. وی یادآور شد: بر اساس الگوی‌‌های پیشنهادی، در مناطق عادی به غیر از ماه‌های گرم هر ماه 300 کیلووات ساعت به ازای هر مشترک تعریف شده که هم‌اکنون 86‌درصد مردم این الگو را رعایت می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0053 sec