printlogo


کد خبر: 202091تاریخ: 1397/9/1 00:00
اخبار

نگرانی و ناراحتی  از گرانی احساس می‌شود
دبیر شورای نگهبان می‌گوید همچنان نگرانی‌ها و ناراحتی مردم نسبت به وضعیت نابسامان معیشتی احساس می‌شود. آیت‌الله جنتی با قدردانی از عاملان ایجاد امنیت در کشور گفت: بحمدالله برخلاف پیش‌بینی بدخواهان، اوضاع داخلی از آرامش نسبی برخوردار است هرچند نگرانی و ناراحتی از گرانی و تورم هنوز احساس می‌شود. وی با انتقاد از اینکه در بازار آزاد هرکس هرگونه می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند و به بی‌ثباتی بازار دامن می‌زند، اضافه کرد: از دولت توقع است در فروش اجناس تمهیداتی به منظور جلوگیری از گرانی بیندیشد. به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی درباره مسائل خارجی به اوضاع نابسامان و رنج‌ها و مصیبت‌های مردم مظلوم یمن اشاره کرد و افزود: مردم مقاوم یمن با تحمل همه مشقت‌ها و سختی‌ها از جمله قحطی و گرسنگی همچنان استوار و نستوه ایستاده‌اند که باید واقعاً از آنها قدردانی کرد. دبیر شورای نگهبان در ادامه به ماجرای قتل خاشقجی، خبرنگار منتقد آل‌سعود اشاره کرد و گفت: بشریت و انسانیت در غرب به‌رغم همه پیشرفت‌های صنعتی و علمی از نظر معنوی به جاهلیت اولی برگشته است، چرا که آمریکا از رژیمی که یک خبرنگار را در سفارت خود در کشور دیگر به بدترین شرایط به قتل می‌رساند و جسدش را تکه‌تکه می‌کند، حمایت می‌کند.

نامه قوه‌قضائیه به ظریف برای ارائه اسناد پولشویی
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: چهارشنبه 30 آبان‌ماه نامه‌ای از سوی محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ارسال شده که این نامه به دست وزیر رسیده است. پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند قوه‌قضائیه، نامه‌ای به محمدجواد ظریف نوشته و از وی خواسته است در مهلتی 10 روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند. بر اساس رویه جدید قوه‌قضائیه، چنانچه کسی ادعایی درباره وقوع جرم در کشور داشت، این قوه رسماً نامه‌ای را از سوی دادستانی برای فرد ارسال کرده و از وی می‌خواهد ظرف 10 روز تا 2 هفته، مستندات را برای پیگیری ارائه کند. ظریف هفته گذشته در گفت‌وگویی ویدئویی با یک رسانه، مدعی شده پولشویی عظیمی در کشور در جریان است که این
اظهار نظر، واکنش بسیاری از مسؤولان را در پی داشت و عده کثیری از کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، از وی خواستند مدارک و مستندات خود درباره این ادعا را به قوه‌قضائیه ارائه کند تا با متخلفان برخورد شود.

ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح هفته آینده رونمایی می‌شوند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح هفته آینده رونمایی می‌شوند. به گزارش فارس، امیر دریادار حسین خانزادی روز گذشته در نشست خبری‌ای که به مناسبت هفته نیروی دریایی برگزار شد، اظهار داشت: هفته آینده شاهد الحاق یک ناوشکن جدید با نام «سهند» و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌ و سامانه‌های موشکی و جنگنده‌های به‌روز شده به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خواهیم بود. همچنین علاوه بر ناوشکن سهند، هفته آینده شاهد الحاق نخستین زیردریایی کلاس متوسط و تمام ایرانی «فاتح» به ناوگان جنوب کشور خواهیم بود که با قابلیت‌های ویژه‌ خود، یک غافلگیری برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است. امیر خانزادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: تحریم بحث جدیدی نیست؛ امروز بیش از 40 سال است تحریم می‌شویم. تحریم‌ها به ما آموخت روی پای خودمان بایستیم و برای برقراری امنیت‌مان نباید به قدرت‌های دیگر وابستگی داشته باشیم. وی با بیان اینکه کار تعمیر و نگهداری تمام تجهیزات پیشرفته نیروی دریایی، توسط خودمان انجام می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه فکر می‌کردند تحریم موجب توقف صنعت نیروی دریایی می‌شود اما اینطور نشد و زیردریایی طارق با توان بیشتر به ناوگان اضافه شد. وی در پاسخ به سوالی درباره توسعه سواحل مکران گفت: توسعه مکران با تدبیر و نگاه بلند مقام معظم رهبری از سر گرفته شد و اکنون حرکت شتابانی را برای توسعه تجربه می‌کند.


Page Generated in 0/0050 sec