printlogo


کد خبر: 202094تاریخ: 1397/9/1 00:00
اخبار

توضیح وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم‌های جدید ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه چند فرد و نهاد ایرانی را بخشی از سیاست آمریکا برای فشار حداکثری بر ایران توصیف کرد. به ‌گزارش ایسنا، هیتر نائورت پس از آنکه وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد چند نهاد و فرد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است، یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه ایران پرداخت. نائورت ضمن انتشار این بیانیه در پیامی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: این تحریم‌ها بخشی از کمپین فشار حداکثری برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران است که این کشور را از منابع  تامین تروریسم محروم و تضمین می‌کند که تمام نیروهای ایرانی از سوریه خارج شوند. ما با نفوذ ایران در سوریه و منطقه مقابله خواهیم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد ایران و روسیه از طریق یک شبکه پیچیده بین‌المللی میلیون‌ها بشکه نفت به سوریه منتقل کرده‌اند و به همین دلیل چند نهاد و فرد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این اتهام‌پراکنی‌ها در حالی به‌طور مرتب از سوی مقامات آمریکایی علیه کشورمان انجام می‌شود که واشنگتن و همپیمانان منطقه‌ای‌اش عاملان اصلی ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان هستند اما همواره تلاش می‌کنند با ادعاهای واهی خود ایران را در تمام حوادث و مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند.

عراقچی: ابتکارات جدیدی درباره SPV در حال طراحی است
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیترش نوشت: «دیروز و امروز با مدیران سیاسی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای انگلستان و فرانسه دیدارهای خوبی در تهران داشتم». وی با بیان اینکه اراده سیاسی اتحادیه اروپایی و 3 کشور اروپایی برای حفظ برجام همچنان جدی است، خاطرنشان کرد: ابتکارات جدیدی درباره SPV (کانال ویژه مالی اروپا) در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی ما با آنها ادامه دارد. به گزارش «وطن امروز»، عراقچی 3 روز پیش  در همایش تحولات منطقه و نظام بین‌الملل گفته بود: هنوز هیچ کشوری حاضر نشده میزبانی سازوکار مالی بین ایران و اروپا را قبول کند؛ اتریش و لوکزامبورگ قبول نکردند و اروپا ناتوان از ثبت SPV است.

سفیر انگلیس در یمن، ایران را «بخشی از مشکل یمن» توصیف کرد
سفیر بریتانیا در یمن مدعی شد تهران بخشی از بحران و مشکل یمن است و تاکید کرد قطعنامه 2216 شورای امنیت اساس حل بحران یمن است و لندن به دنبال یافتن جایگزین برای آن نیست. به گزارش فارس، در آستانه مذاکرات طرف‌های یمنی در «استکهلم» سوئد که قرار است اواخر ماه میلادی جاری آغاز شود، سفیر بریتانیا در یمن، انصارالله را به مانع‌تراشی در روند رساندن مواد غذایی و گندم به مردم یمن و تشدید بحران انسانی در این کشور متهم کرد. «مایکل ارون» سفیر بریتانیا در یمن در گفت‌وگویی تلفنی از عمان با روزنامه الشرق‌الاوسط تاکید کرد: آتش‌بس اعلام نشده از سوی طرف‌های درگیر در یمن، بیانگر آن است که زمینه برای آغاز مذاکرات قریب‌الوقوع، فراهم و فرصت مهمی برای تحقق صلح و ثبات برای ملت یمن ایجاد شده است. وی بدون اشاره به مانع‌تراشی‌ها و محدودیت‌هایی که هر بار عربستان برای سفر هیأت مذاکره‌کننده انصارالله به کشور ثالث ایجاد می‌کند، افزود: فرستاده سازمان ملل به یمن، جامعه بین‌الملل و شورای امنیت مدت زیادی برای مذاکرات بدون حضور دو طرف درگیر در یمن منتظر نخواهند ماند و در صورت عدم حضور حوثی‌ها در استکهلم، واکنش جامعه بین‌المللی بسیار تند خواهد بود. ارون در ادامه ابراز امیدواری کرد تیم مذاکره‌کننده انصارالله نیز با توجه به توقف شلیک موشک و حملات پهپادی علیه عربستان که از 2 روز پیش آن را اجرایی کرده‌، در این مذاکرات حضور یابد. وی درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی کشورش در شورای امنیت گفت این یک قطعنامه انسانی است نه سیاسی، لذا جایگزین قطعنامه 2216 که اساس حل و فصل بحران یمن و مذاکرات است، نیست.
 


Page Generated in 0/0042 sec