printlogo


کد خبر: 202106تاریخ: 1397/9/1 00:00
اخبار

رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد
بیمه شدن معلمان مدارس‌غیردولتی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: تمام مؤسسان مدارس غیردولتی موظفند معلمان شاغل در این مدارس را که ۲۴ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند و بازنشسته نیستند، بیمه کنند. به گزارش فارس، بیش از 200 هزار معلم نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در سراسر کشور با نازل‌ترین حقوق و بدون پرداخت حق بیمه از کارفرما، سال‌ها در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیتند و با وجود اینکه این معلمان از آموزش‌وپرورش مراحل گزینش را طی مجوز تدریس از این وزارتخانه اخذ می‌کنند اما از هیچ گونه سابقه، امنیت شغلی، حقوق مناسب و جایگاه فرهنگی برخوردار نبوده و در ناعادلانه‌ترین شرایط با همه توان تدریس می‌کنند. در همین باره، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی درباره رسیدگی به مشکلات و مسائل معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: توجه به معلمان شاغل در مدارس غیردولتی مورد توجه ویژه این سازمان است و برنامه‌های متعددی به این منظور پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: در سامانه تعیین الگوی شهریه، یکی از آیتم‌ها بیمه معلمان مدارس غیردولتی بود، یعنی اگر مؤسس به بیمه معلمان شاغل مدرسه خود توجه نکند، امتیاز منفی می‌گیرد. معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تمام مؤسسان مدارس غیردولتی موظفند معلمان شاغل در این مدارس را که ۲۴ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند و بازنشسته نیستند، بیمه کنند.

حذف نظارت خانواده‌ها بر دفتر مشق دانش‌آموزان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌وپرورش با بیان اینکه در طرح تکالیف مهارت دیگر نیازی نیست خانواده‌ها بر رونویسی و دفتر مشق بچه‌ها نظارت کنند، گفت: اما چون خانواده‌ها شریک اصلی تعلیم و تربیت کودکانند و نقش مهمی در آن دارند باید کمک کنند فرزندان‌شان بتوانند مهارت‌های اساسی را تمرین کنند. رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکالیف مهارت‌محور دوره ابتدایی و گلایه برخی والدین مبنی بر افتادن امر آموزش از دوش معلم بر دوش خانواده‌ها اظهار کرد: اتفاقا قضیه برعکس است و معمولا تکالیف سنتی که به بچه‌ها می‌دادیم و تمریناتی که از کتب متعدد به بچه‌ها داده می‌شد تا صفحاتی را حل و رونویسی کنند، خانواده‌ها را بسیار درگیر می‌کرد. حکیم‌زاده با بیان اینکه در این طرح دیگر نیازی نیست خانواده‌ها بر دفتر و دستک و رونویسی و مشق بچه‌ها نظارت کنند، گفت: اما چون خانواده‌ها شریک اصلی تعلیم و تربیت کودکانند و نقش مهمی در آن دارند باید کمک کنند فرزندان‌شان بتوانند مهارت‌‌های اساسی را تمرین کنند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره شروع اجرای طرح نیز گفت: طرح در مدارس به صورت آزمایشی در حال اجراست. بررسی‌هایی داریم و به‌طور جدی نظارت می‌کنیم تا اشکالات را رفع کنیم و بعد آن را توسعه دهیم.


رئیس پلیس بین‌الملل ناجا اعلام کرد
دستگیری کلاهبردار 100 میلیاردی
رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت: کلاهبردار 100 میلیاردی که به یکی از کشورهای همسایه متواری شده بود با تلاش پلیس بین‌الملل ناجا در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد. به گزارش «وطن امروز»، سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مقام قضایی مبنی بر اینکه فردی پس از کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی، به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است، پلیس بین‌الملل ناجا بلافاصله ضمن ارتباط با سازمان اینترپل، برای این متهم درخواست صدور اعلان قرمز کرد. این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از پیگیری‌های ویژه، اعلان قرمز متهم در کمتر از 2 ساعت صادر و بلافاصله موضوع تحت تعقیب بودن او به همه کشورهای عضو اینترپل اعلام شد. وی افزود: با تلاش پلیس بین‌الملل ناجا و همکاری خوب سازمان اینترپل، محل اختفای متهم در یکی از کشورهای همسایه شناسایی و با تعامل پلیس آن کشور، متهم دستگیر شد.
 


Page Generated in 0/0221 sec