printlogo


کد خبر: 202107تاریخ: 1397/9/1 00:00
اخبار

برای سومین روز متوالی ثبت شد
تداوم آلودگی هوای پایتخت
روز گذشته هوای کلانشهر تهران با شاخص 120 در شرایط ناسالم قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، روز گذشته (30 آبان) شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد 120 قرار گرفت تا برای سومین روز متوالی کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار بگیرد. گفتنی است کیفیت هوای پایتخت طی روزهای دوشنبه 28 و سه‌شنبه 29 آبان‌ماه با شاخص 111 در شرایط ناسالم قرار گرفته بود.

شماره‌گذاری نشدن خودروهای فاقد استاندارد یورو ۵
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست گفت: خودروی بدون استاندارد یورو ۵ از ابتدای فروردین ۹۸ شماره‌گذاری نمی‌شود و این امر به خودروسازان ابلاغ شده است. مسعود زندی در گفت‌وگو با میزان، درباره عدم شماره‌گذاری خودروی بدون استاندارد یورو ۵ از ابتدای فروردین ۹۸ اظهار کرد: برنامه ارتقای استاندارد طبق قانون هوای پاک، ماده ۲ و آیین‌نامه فنی تدوین شد. در این آیین‌نامه، دقیقا برنامه استانداردسازی تعیین شده است. بر همین اساس از ابتدای سال ۹۸ برای خودرو‌های سواری بویژه خودرو‌های بنزینی استاندارد از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا می‌کند. در این استاندارد حدود مجاز آلاینده‌ها مانند منواکسید کربن، هیدرو کربن‌ها و اکسید‌های ازت سختگیرانه‌تر می‌شود. در نتیجه تغییراتی در شرایط احتراق خودرو ایجاد شده و خودرو راندمان بالاتری خواهد داشت. مکاتبات رسمی با خودروسازان انجام شده و دستورالعمل برای آنها ارسال شده است؛ بنابراین خودروسازان باید مستندات خود در زمینه رعایت مسائل یورو ۵ را تا پایان سال جاری ارائه کرده و تایید سازمان محیط‌زیست را بگیرند. اگر تایید سازمان را بگیرند شماره‌گذاری خودرو‌های آنها بلامانع است ولی اگر تایید را نگیرند خودرو‌های آنها شماره‌گذاری نخواهد شد تا زمانی که این تشریفات اداری را انجام دهند.


معاون اشتغال کمیته امداد تشریح کرد
برنامه‌ریزی ایجاد ۲۰۵ هزار فرصت شغلی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، با بیان اینکه تنها ۵ درصد از منابع اشتغالزایی کشور در اختیار این نهاد است، گفت: با این وجود یک سوم بیکاران کشور مددجو یا تحت حمایت کمیته امداد هستند. حجت‌الله عبدالملکی به مهر گفت: از سال ۷۴ معاونت اشتغال کمیته امداد به صورت رسمی شروع به کار کرده و در بازه زمانی سال‌های ۷۴ تا ۹۶ نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که از این بین بیش از ۷۰۰ هزار نفر به اشتغال پایدار دست یافته‌اند. عبدالملکی ادامه داد: هزینه هر خانواده به صورت میانگین برای کمیته امداد سالانه ۳ میلیون تومان است، با این احتساب رقمی معادل 2100 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی پایدار در هزینه‌های فقرزدایی کشور صرفه‌جویی انجام شد. وی با بیان اینکه بیش از یک‌سوم بیکاران کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: به طور مستقیم یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مددجوی کمیته امداد در سن اشتغال قرار دارند که بیکارند، این یعنی یک سوم حجم کل بیکاران کشور در کمیته امداد هستند اما تنها ۵ درصد از منابع اشتغال‌زایی کشور در اختیار کمیته امداد است. عبدالملکی افزود: طبق برنامه کمیته امداد تا پایان سال جاری باید ۲۰۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود که تاکنون بخشی از این مهم انجام شده و امیدواریم با همکاری بانک‌ها مانند سنوات گذشته این موضوع به صورت کامل محقق شود.


Page Generated in 0/0045 sec