printlogo


کد خبر: 202129تاریخ: 1397/9/5 00:00
نگاهی به اتحاد جریان مقاومت در برابر تجاوز اخیر صهیونیست‌ها
خون در برابر خون، گلوله در مقابل گلوله

خالد القدومی* : عملیات امنیتی و اطلاعاتی اخیر دشمن صهیونیستی که در شرق نوار غزه و در خان‌یونس به انجام رسید، بار دیگر به صورت کامل نشان داد اسرائیل به هیچ‌گونه تعهد بین‌المللی عمل نمی‌کند و ناقض تمام توافقات است. در این راستا همان‌گونه که با آنها قرارداد آتش‌بس را به امضا رسانده بودیم و بر اساس پیمانی که با میانجیگری برادران مصری حاصل شده بود، به آن پایبند بودیم ولی متاسفانه دشمن صهیونیستی با تکیه بر شخصیت جنایتکارانه خود که به هیچ قرارداد و عهد و پیمانی پایبند نیست، همچون گذشته که تمام وعده‌ها و پیمان‌ها را نقض کرده بود، این آتش‌بس را نیز محترم نشمرد. کمی بعد شاهد بودیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در یک کنفرانس صلح در پاریس (درست 5 ساعت قبل از شروع این عملیات) بر این نکته تاکید کرد که هیچ تعامل سیاسی با غزه نخواهیم داشت؛ این بدان معناست که قوانین حقوقی در منظر تل‌آویو پوچ و بی‌ارزش است.
حماس، دشمن صهیونیستی را به بهترین شکل می‌شناسد و مقاومت نیز در بهترین شرایط آمادگی خود به سر می‌برد و از ورود کماندوهای رژیم صهیونیستی برای انجام این عملیات آگاهی کامل داشت و در نتیجه علاوه بر کشته شدن یک افسر بلندپایه اسرائیلی، تعداد دیگری از سربازان صهیونیست زخمی شدند و دشمن صهیونیستی نیز نتوانست به اهداف خود در این عملیات امنیتی و اطلاعاتی دست پیدا کند.
این در حالی است که مقاومت فلسطین پاسخی دندان‌شکن به این عملیات داد. بر اساس اخبار و داده‌های دریافت شده میدانی، مقاومت حدود 406 موشک و راکت به سوی شهرک‌های اسرائیلی شلیک کرده و اینجاست که ناتوانی گنبد آهنین در برابر توان مقاومت را به نمایش گذاشتیم. این موشک‌ها و راکت‌ها به سوی اهدافی در ناحیه جغرافیایی مشخص و معین شلیک شد که دشمن اسرائیلی اعتراف کرد این اهداف به دقت مورد اصابت قرار گرفته و خسارات قابل توجهی به دشمن صهیونیستی وارد شده است. اگر هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها از مناطق مورد اصابت فراتر می‌رفت، بدون تردید اهداف استراتژیک دیگری مورد اصابت قرار می‌گرفت که منجر به آغاز یک جنگ تمام عیار دیگر می‌شد اما از آنجا که رژیم صهیونیستی خود را در موضع ضعف دید، آتش‌بس توسط نتانیاهو مورد پذیرش قرار گرفت.
اسرائیل ساختمان تلویزیون را هدف قرار داد و همچنین بیش از 80 باب منزل را به صورت کامل نابود کرد که پاسخ مقاومت را دریافت کرد و  متوجه شد مقاومت فلسطین در حال حاضر در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد. از این جهت است که اسرائیل دست به دامان واسطه‌ها و میانجی‌ها برای پایان درگیری شد و به همین دلیل بود که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل از سمت خود استعفا کرد.
این قاعده و قانون ما است که خون در مقابل خون و هر کس به ما تجاوز کند پاسخ او را با گلوله خواهیم داد. اسرائیل باید بداند خون‌های ما ارزان نیست و ما صاحب عزت و اقتداریم و خواستار این امر هستیم که همچون دیگر مردم جهان در صلح و امنیت زندگی کنیم اما اگر کسی به ما تجاوز کند ما در مقابل آنها سکوت نمی‌کنیم و آن را نمی‌پذیریم.
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به خاک غزه که قرار بود به صورت مخفی انجام شود، باعث شد مقاومت فلسطین به دستاورد میدانی جدیدی دست پیدا کند. دستاورد این بود که قواعد درگیری را که دشمن صهیونیستی آن را ترسیم کرده برهم زدیم و دنیا باید بداند اینگونه نیست که رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد درگیری را آغاز کرده و هر زمان که خواست به آن پایان دهد. این امر بشدت توسط مقاومت رد می‌‎شود و موشک‌باران اخیر نشان داد قواعد جنگ توسط مقاومت جابه‌جا می‌شود.
ما اکنون معادله جدیدی را ترسیم کرده‌ایم که بر اساس اصل بازدارندگی بنا شده است. همچنین معادله بازدارندگی رژیم صهیونیستی را که بر اساس آن می‌کوشید مردم ما را بترساند، تغییر دادیم. مقاومت در مقابل آنها ایستاده است تا زمانی که به اشغالگری آنها پایان دهد. پس اگر اسرائیل خواستار صلح و امنیت است باید به توافقنامه‌ها و اسناد بین‌المللی پایبند باشد. ما دشمن خود را بخوبی می‌شناسیم و دائما در حال ارتقای سطح آمادگی خود هستیم و این بدان معناست که مقاومت با هر تحرک ناسنجیده صهیونیست‌ها مقابله خواهد کرد.
در این راستا پیشنهاداتی از سوی برادران مصری‌ به دست ما رسیده که برخی ضمانت‌های اجرایی در آن مطرح شده است. خواسته‌های ما اکنون به امور سابق محدود نمی‌شود و ما فقط خواستار صلح و اعلام آتش‌بس نیستیم، بلکه خواهان از میان برداشته شدن محاصره غزه و مردم فلسطینی هستیم. ما خواستار بازگشت به موافقتنامه‌ای هستیم که در سال 2014 به امضا طرفین رسید و از هیچ یک از حقوق مردم فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد، چرا که مردم ما مردمی با استقامت هستند.
در شرایط حساس کنونی به فضل خداوند باری‌تعالی این بار هم مانند گذشته میان تمام گروه‌های مقاومت و شاخه‌های آن اتحاد و اتفاق نظر وجود دارد که نشان می‌دهد این اتحاد بیشتر از گذشته شد. این بار شاهد شکل‌گیری یک اتاق عملیات مشترک میان گروه‌های مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌ها بودیم تا جایی که برخی شاخه‌های جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در این اتاق عملیات حضور داشتند. متاسفانه این بار تنها گروهی که اتحاد را رد کرد «جنبش فتح» بود که از پیوستن به مقاومت خودداری کرده که البته این امر برآمده از تعالیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یعنی «محمود عباس» بود.  او براحتی سختی‌ها، رنج‌ها و همچنین محاصره مردم خود را پذیرفته است  که نشان می‌دهد لیاقت نمایندگی ملت فلسطین را ندارد.
در پاسخ اخیر مقاومت باید به این نکته توجه شود که اقدامات محمود عباس مایوس‌کننده بود و در مقابل اقدامات شجاعانه، قهرمانانه و قوی گروه‌های مقاومت قرار گرفت که اتاق عملیات مشترک علیه تجاوز رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند. باید توجه داشت اتحاد جریان‌های مقاومت فلسطین موثر و بهتر از گذشته بود و همین موضوع موجب شد صدمات به دشمن صهیونیستی شدید باشد.
ما باور داریم خداوند تعالی توفیق ایستادگی بیشتر برای خدمت به مردم فلسطین را که صدها شهید در راهپیمایی‌های بازگشت تقدیم کردند به ما خواهد داد تا محاصره را شکسته و به مناطقی بازگردند که از آنجا به صورت اجباری کوچانده شده‌اند، چرا که به‌رغم وجود قرارداد آتش‌بس میان طرفین، نظامیان صهیونیست در تجاوز آشکار اخیر خود با حمله به شهروندان فلسطینی حدود 40 نفر را زخمی کردند که این نقض آشکار قوانین مشروع و بین‌المللی همچون منشور چهارم ژنو به شمار می‌رود که از حقوق شهروندان در اثنای جنگ حمایت می‌کند. در متن این قرارداد آورده شده که از خانه‌ها، مملوکات شهروندان و همچنین بناهای فرهنگی حمایت شود اما نقض آن توسط رژیم صهیونیستی در حقیقت تیر خلاص به پیکره آتش‌بس به حساب می‌آید.
به هر حال دنیا باید به این نتیجه برسد که دشمن صهیونیستی مکار است و به همین دلیل ساختمان تلویزیون، خبرنگاران و همچنین منازل مسکونی را هدف قرار داد اما تل‌آویو باید بداند که معادلات مقاومت فلسطین کاملاً واضح است؛ خون در برابر خون و گلوله در مقابل گلوله.
*رئیس دفتر جنبش حماس در ایران
 


Page Generated in 0/0057 sec