printlogo


کد خبر: 202152تاریخ: 1397/9/5 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران خبر داد
جلسه رئیس شورا با وزیر اطلاعات
رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران از برگزاری جلسه رئیس شورای شهر تهران با وزیر اطلاعات خبر داد و گفت: در این جلسه وزیر اطلاعات اعلام کرده است مشکلی درباره حناچی برای شهرداری تهران وجود ندارد. زهرا صدراعظم‌نوری درباره صدور حکم شهرداری پیروز حناچی منتخب شورای شهر تهران، اظهار داشت: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و چند تن دیگر از اعضای شورای شهر پیگیر صدور حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور بودند و با توجه به جلسات برگزار شده، اعلام شده است تا دوشنبه(امروز) حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران صادر می‌شود. وی با اشاره به جلسه‌ای که محسن هاشمی با وزیر اطلاعات داشته است، گفت: در آن جلسه وزیر اطلاعات اعلام کرده است مشکلی در این‌باره وجود ندارد و حکم شهردار جدید صادر می‌شود. صدراعظم‌نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در بعضی مطالب فضاهای مجازی عنوان شده است که حکم حناچی صادر نخواهد شد، گفت: پیگیری‌هایی که تاکنون انجام داده‌ایم، هیچ‌کدام از مراجع اعلام نکردند در پرونده حناچی مشکلی وجود دارد.

معاون شهردار تهران عنوان کرد
تشکیل ۱۶۵ سایت برف‌روبی  در پایتخت
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: حدود ۱۴۰۰ خودرو و ۳۵۰۰ نیرو علاوه بر نیروهای خدمات شهری در سطح مناطق تقسیم شده‌اند و آماده‌اند در صورت بارش برف ارائه خدمات داشته باشند.
مجتبی یزدانی با تشریح تمهیدات معاونت خدمات شهری برای بارش برف و باران‌های احتمالی و اقدامات و تجهیزات پیش‌بینی شده برای مقابله با آبگرفتگی معابر، به ایسنا گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری در سطح مناطق بیست‌ودوگانه رودخانه‌های بزرگ و مسیل‌ها و نهرها لایروبی شدند و همه مناطق و سازمان مدیریت پسماند را بسیج کردیم تا پاکسازی کاملی در سطح کل مناطق انجام شود تا هنگام بارندگی‌ها شاهد آبگرفتگی به دلیل گرفتگی نهرها و مسیل‌ها نباشیم. وی افزود: همه مشکلاتی که در سطح شهر نیازمند کار عمرانی بودند با همکاری سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و کنترل ترافیک و بازدید ناظران شناسایی شدند و با هماهنگی معاونت عمرانی مقرر شد این موارد برطرف شود. یزدانی افزود: تمام تمهیدات لازم شامل لایروبی و اصلاحات هندسی و اقدامات عمرانی تقریبا به طور کامل در سطح شهر انجام شده تا با توجه به پیش‌بینی بارش‌های آینده مشکلی نداشته باشیم اما ممکن است زمانی فشار آب زیاد شود و نهر کشش نداشته باشد و در برخی مسیرها آب به باند آسفالت جاری شود اما اینکه بخواهد اشکالی برای کسی ایجاد کند مقدمات جلوگیری از آن اندیشیده شده است و تاکنون نیز با وجود بارندگی‌ها مشکل خاصی نداشته‌ایم. وی گفت: ۱۶۲ سایت برف‌روبی متناسب با شرایط و وضعیت مناطق با نیروها و تجهیزات لازم در سطح شهر تهران و ۳ سایت پشتیبان در مناطق ۲۲، ۱۵ و یک (شمال، جنوب و شمال غرب) برای خدمات‌رسانی هنگام بارش احتمالی برف در آماده‌باش کامل هستند.

 


Page Generated in 0/0120 sec