printlogo


کد خبر: 202159تاریخ: 1397/9/5 00:00
اخبار

 رئیس‌کل بانک مرکزی:
وام خرید مسکن اصلاح می‌شود
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه وام خرید مسکن تناسبی با شرایط کنونی بازار ندارد، از برنامه این بانک برای اصلاح تسهیلات خرید مسکن خبر داد. عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وام خرید مسکن اظهار کرد: مطالعه اولیه در این زمینه داشته‌ایم اما چون به جمع‌بندی نرسیده‌ایم آن را اعلام نمی‌کنم. وی ادامه داد:‌ ساختمان بخش مهمی است که اگر رونق بگیرد صنایع قبلی این بخش رونق خواهند گرفت. وی در عین حال افزود:‌ باید آثار تورمی افزایش تقاضا را هم مورد توجه قرار دهیم. رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه منابع افزایش اعتبارات باید از یک‌جایی تأمین شود، گفت: این فرآیند باید بهینه شود، یعنی هم در این بخش رونق ایجاد کنیم و هم اینکه آثار تورمی در این شرایط ایجاد نشود که تمهیدات خاصی می‌خواهد و در حال بررسی آن هستیم. همتی بیان کرد: در آینده نزدیک درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم.  به‌ نظرم باید- وام خرید مسکن- اصلاح شود، چون قبول دارم حجم وام‌های خرید دیگر جواب نمی‌دهد. وی تأکید کرد:‌ درباره این موضوع تصمیم می‌گیریم ولی نمی‌خواهم الان قولی بدهم که نتوانم به آن عمل کنم. 


انتقاد مدیران پیام‌رسان‌های داخلی از وزارت ارتباطات
مدیران پیام‌رسان‌های داخلی در نشستی از عدم حمایت کافی در حوزه سخت‌افزار و عدم اجرای کامل مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گلایه کردند. حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست، گفت: ما در داخل کشور شبکه‌های اجتماعی زیادی داریم که در مجموع 30 تا 40 میلیون کاربر در آنها فعالند و تنها بعضی از آنها موفق هستند. فتاحی درباره علل عدم اقبال کافی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی، اظهار کرد: از سال گذشته سند حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی که نتیجه تلاش 18 ماهه دستگاه‌های مختلف کشور بود، در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد؛ در این سند ابعاد زیادی آمده و برای همه نهادها و دستگاه‌ها تکالیفی تعیین شده بود که در مرکز ملی فضای مجازی وظایف مشخص و به همه نهادهای مسؤول ابلاغ شد. ایمان عیسی‌زاده، مدیر فنی پیام‌رسان سروش در ادامه این نشست، ابراز کرد: ما در دوران بعد از فیلترینگ تلگرام 30 سرور داشتیم و 10 میلیون کاربر را پوشش دادیم؛ در روزهای اولیه اختلال‌هایی در سروش مشاهده شد که آن هم به دلیل هجوم گسترده و یکباره مردم به پیام‌رسان ما بود؛ با وجود اینکه 30 سرور برای پشتیبانی از 10 میلیون کاربر بسیار کم است اما توانستیم به مرور و با رفع نقایص و ارتقای توانمندی‌های پیام‌رسان سروش، اختلالات را رفع کنیم و سرویس خوبی به کاربران ارائه دهیم. وی ادامه داد: ما از نظر سخت‌افزاری امکانات خیلی بیشتری نیاز داریم که باید در این زمینه حمایت‌های بیشتری صورت گیرد؛ وظیفه ما به عنوان پیام‌رسان این است که به فکر ساختار نرم‌افزار و قابلیت‌های پیام‌رسان خود باشیم اما متأسفانه در حال حاضر همه دغدغه و درگیری ما این شده که سخت‌افزارهای ما بتوانند سرویس خوب به کاربر ارائه کنند. محسن غفاری، مدیر پیام‌رسان ایتا نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از ایرادات اساسی مرکز ملی فضای مجازی این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان صاحب و مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نقش کافی در این مرکز و همچنین در تصمیم‌گیری‌ها نیز مشارکت چندانی ندارد. این اشتباه بزرگی است که وزارت ارتباطات در مرکز ملی فضای مجازی در جریان بسیاری از مسائل نباشد. او افزود: درست است که حمایت‌های وزارت ارتباطات طبق تکالیف مرکز ملی به صورت کامل انجام شد اما باید حمایت‌های بیشتری در این زمینه انجام شود؛ آنطور که گفته شد، قرار بود هاتگرام و تلگرام طلایی تا جذب 8 میلیون کاربر ادامه فعالیت دهند تا در این مدت پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند خود را تقویت کنند اما وقتی فعالیت آنها ادامه پیدا کرد، طبیعی است مردم احساس نیاز نکنند که به یک ابزار داخلی مراجعه کنند، چرا که تلگرام نیاز آنها را برطرف می‌کند.


Page Generated in 0/0056 sec