printlogo


کد خبر: 202160تاریخ: 1397/9/5 00:00
اخبار

پیشنهاد افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در سال ۹۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه‌ها در سبد مصرف خانوار، پیشنهاد اعمال افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در بودجه سال ۹۸ را مطرح کرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های خانوار بعد از شوک ارزی اخیر، افزایش حقوق کارمندان دولت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در بودجه‌های سنواتی مدل‌های مختلفی برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده اما تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد افزایش حقوق بر اساس درصد عادلانه نیست. وی افزود: به عنوان مثال وقتی بحث افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق‌ها در بودجه مطرح می‌شود، افرادی که پایه حقوق بالاتری دارند نفع بیشتری از این افزایش‌ها می‌برند و برعکس کارمندانی که پایه حقوق دریافتی پایین‌تری دارند با وجود افزایش 20‌درصدی، تغییر محسوسی در دریافتی آنها ایجاد نمی‌شود.  حاجی‌دلیگانی ادامه داد: البته در بودجه سال جاری  افزایش صفر تا 20 درصدی حقوق با توجه به میزان دریافتی کارمندان مطرح شد، این در حالی است که میانگین افزایش در سال97 حدود 10 درصد بوده است. وی گفت: پیشنهاد ما افزایش 500 هزار تومانی حقوق برای همه کارمندان است، به این ترتیب فاصله درآمدی افرادی که دریافتی کمتری دارند با مدیران ارشد جبران خواهد شد. وی تاکید کرد: البته این پیشنهاد قطعی نبوده یعنی اگر دولت پیشنهاد منصفانه‌ای ارائه کند که بتواند عقب‌ماندگی حقوق کارمندان را جبران کند، حتما از آن استقبال خواهیم کرد.


سایپا زمان تحویل خودروهای خانواده رنو را اعلام کرد
براساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، زمان تحویل ۱۲ هزار خودروی خانواده رنو به نمایندگی‌های بازاریابی و فروش این گروه خودروسازی اعلام شد. به گزارش فارس، در این اطلاعیه خطاب به نمایندگان بازاریابی و فروش گروه سایپا آمده است: پیرو اعلام هفته گذشته حوزه بازاریابی و فروش درباره آخرین وضعیت تعهدات محصولات رنو به اطلاع می‌رساند از مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه موجودی اقلام قطعات منفصله (CKD) حدود ۳ هزار و ۴۰۰ تعهد تکمیل وجه شده طی هفته جاری (۵۰۰ دستگاه) از تولیدات به مشتریان اختصاص یافت و مابقی (۲۹۰۰) تعهد تکمیل وجه شده دیگر طی 2 ماه آینده تحویل خواهد شد. لذا پس از اعلام غربالگری‌های مد نظر با هدف تحویل خودرو به مشتریان مصرف‌کننده، مابقی خودروهای قابل تولید در صورت تأمین اقلام ساخت داخل تا پایان سال جاری به مشتریان تحویل خواهد شد. یادآور می‌شود، سود مشارکت و تأخیر به وجود آمده طبق قرارداد منعقده با مشتریان گرامی تا زمان تحویل خودروها محاسبه خواهد شد.

سانتافه جایگزین النترا شد
شرکت کرمان‌موتور به خریداران النترا اعلام کرد در صورتی که این خریداران از طرح پیشنهادی این شرکت برای دریافت خودروی جایگزین(سانتافه) راضی نیستند، می‌توانند با انصراف از خرید، وجه دریافتی خود را از شرکت پس بگیرند. به گزارش فارس، به دنبال عدم اجرای تعهدات شرکت خودروسازی کرمان‌موتور در تحویل بموقع خودروهای النترای مونتاژی، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با عناوین «کرمان موتور به بهانه تحریم از تحویل النترای مونتاژی سر باز زده است»، خواستار پیگیری دلایل تاخیر و همچنین زمان تحویل خودروهای خود از این شرکت شدند که در این ارتباط، روابط عمومی شرکت خودروسازی کرمان موتور به فارس اعلام کرد: به دلیل مشکلاتی که به دنبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان به وجود آمد، شرکت کرمان‌موتور موفق به راه‌اندازی خط تولید النترا نشد، بنابراین، این شرکت با ارائه طرح جایگزینی تصمیم گرفت به تعهدات خود در عرضه خودروی جایگزین عمل کند.


Page Generated in 0/0093 sec