printlogo


کد خبر: 202172تاریخ: 1397/9/5 00:00
اخبار

انتقاد از تصمیم دولت برای الحاق به توافقنامه پاریس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافقنامه پاریس در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز شده و صرفا دست و پای کشورهای در حال توسعه را می‌بندد. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نامه ظریف و زنگنه به رئیس‌جمهور برای تسریع در الحاق به توافقنامه پاریس گفت: چنین کنوانسیون‌هایی از جمله توافقنامه پاریس به تعبیر مقام معظم رهبری در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می‌شود و صرفا برای بستن دست و پای کشورهای در حال توسعه است. وی با اشاره به خروج رسمی آمریکا از توافقنامه پاریس تصریح کرد: چندی پیش آمریکایی‌ها براحتی از این توافقنامه خارج شدند اما هیچ مرجعی علیه آمریکا شکایت نکرد و هیچ نهادی این کشور را جریمه نکرد. این در حالی است که در صورت الحاق ایران به توافقنامه پاریس، اگر حتی یک بند از این معاهده را عملیاتی نکنیم، فوری جریمه می‌شویم و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی علیه کشورمان صادر می‌شود.

جزئیات درخواست احمدآبادی  برای اقامت ۵ ساله در آمریکا
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس بخش مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد با سربرگ مسؤولیت خود ضمن ارائه اطلاعاتش به سفارت آمریکا در دوبی درخواست اقامت 5 ساله را مطرح کرده است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس، به موضوعات مطرح شده درباره میثم نصیری احمدآبادی، رئیس بخش مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت و گفت: احمدآبادی سال گذشته در دوبی درخواست سفر و اقامت در آمریکا را داشته است و فشارهایی را به وزارت خارجه آورد تا او به عنوان کارمند سازمان ملل مشغول به کار شود.  نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه خواهر احمدآبادی در آمریکا زندگی می‌کند، افزود: وی با سربرگ مسؤولیت خود از طریق کانادا مکاتبه و تمام اطلاعات خود را به سفارت آمریکا در دوبی اعلام و درخواست اقامت ۵ ساله را مطرح می‌کند. حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: در اوج بحث مربوط به FATF در کشور، احمدآبادی قصد داشته در قالب گردشگر از کشور برود که تاکنون میسر نشده است.

علت تعلل اروپا در ارائه SPV
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تا زمانی که اروپا احساس نکند ایران گزینه دیگری غیر از برجام دارد، روند کنونی رفتار آنها از جمله تعلل، بدعهدی و کم‌کاری ادامه خواهد داشت. فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سوال که «چرا اروپایی‌ها در ارائه مکانسیم ویژه مالی به ایران تعلل می‌کنند و راهکار برون‌رفت از این وضعیت چیست؟» گفت: تعللی که اروپایی‌ها در این مساله دارند به این دلیل است که آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند چه به ایران امتیازی بدهند و چه راهکارهایی که قرار است در قالب مکانیسم ویژه مالی ارائه شود را اجرا کنند یا نکنند، ایران در برجام باقی خواهد ماند. وی گفت: تا زمانی که ما اقدامی انجام ندهیم که در فکر و نگرش طرف مقابل تغییری ایجاد کند، این روند تعلل، بدعهدی و کم‌کاری هم ادامه خواهد داشت. 

بدهی‌های انگلیس به ایران  ارتباطی با پرونده زاغری ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه هر گونه رابطه‌ میان بدهی‌های انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری را رد کرد و گفت این موضوعات کاملا متفاوت و با 2 ماهیت گوناگون است.به گزارش مهر، بهرام قاسمی پیرامون اخبار منتشر‌شده در برخی روزنامه‌های بریتانیا و فضای مجازی مبنی بر اینکه جرمی هانت، وزیر خارجه انگلستان قصد دارد در ازای پرداخت چند صد میلیون پوند بدهی لندن به ایران، خواستار آزادی یک محکوم امنیتی شود، اظهار کرد: این خبر، کاملا رد و تکذیب می‌شود. قاسمی افزود: در روابط تهران - لندن یک پرونده با سابقه‌ای طولانی وجود دارد که مربوط به برخی خریدهای ایران از انگلستان در دوران قبل از انقلاب است که با وقوع انقلاب در کشورمان، دولت انگلستان از تحویل اقلام و انجام تعهدات خود یا بازپرداخت هزینه‌های پرداختی آن اقلام خودداری می‌کند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان  تأکید کرد: موضوع بدهی‌های انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری اموری کاملا متفاوت با 2 ماهیت گوناگون است.


Page Generated in 0/0056 sec