printlogo


کد خبر: 202185تاریخ: 1397/9/5 00:00
اخبار

ده‌ها مصدوم در حملات شیمیایی تروریست‌ها در حلب
گروه‌های تروریستی مستقر در حومه حلب سوریه که وابسته به جبهه‌النصره هستند، شنبه‌شب با گلوله‌های حاوی گازهای سمی محله‌های الخالدیه، شارع النیل و جمعیت الزهرا را هدف قرار دادند و بر اثر این حملات دست‌کم 107 شهروند سوری دچار حالت خفگی شده و برای مداوا به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند. حاج طه، مدیر بخش سلامت حلب گفت با توجه به نوع زخم‌های ایجاد شده احتمال می‌رود گاز استفاده شده از سوی گروه‌های تروریستی گاز کلر بوده باشد. حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی مستقر در ادلب به محله‌های حلب چندین واقعیت را آشکار می‌کند؛ نخست اینکه این گروه‌ها به تسلیحات شیمیایی مسلح هستند. دوم اینکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در قبال حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی واکنش نظامی نشان نداده‌اند، در حالی‌‌ که انتظار این بود مواضع این گروه‌ها از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه بمباران شود. سوم اینکه رسانه‌های غربی نیز در انعکاس حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی به محله‌های حلب سکوت کرده‌اند. از سوی دیگر، در حالی ‌که دونالد ترامپ و محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی به دلیل پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد تحت فشار هستند، سناریویی طراحی شده است تا آمریکا برای کاهش این فشارها بار دیگر ارتش سوریه را به کاربرد این سلاح‌ها متهم کرده و حملاتی را علیه سوریه تدارک ببیند. پیش از این هم گروه‌های تروریستی پس از پیروزی ارتش سوریه در حلب و سال بعد در غوطه شرقی، از سلاح شیمیایی در خان شیخون و درعا استفاده کرده بودند اما تروئیکای غربی پایگاه‌های ارتش سوریه در العشیرات و سپس حومه دمشق را بمباران کردند.

توطئه آمریکا علیه حشدالشعبی
طی هفته‌های گذشته تعدادی از مسؤولان سیاسی و امنیتی عراق بار دیگر درباره تحرکات جدید آمریکا در مرز سوریه با عراق و احتمال نفوذ عناصر داعش به این کشور هشدار داده و از دولت خواسته‌اند تکلیف حضور نیروهای نظامی آمریکا را در خاک آن کشور مشخص کند. در همین راستا، کریم علیوی، نماینده پارلمان عراق گفت: نیروهای آمریکایی شروع به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات درباره پایگاه‌های حشدالشعبی کرده‌اند که در چارچوب فرماندهی لشکر اول پلیس فدرال در بغداد مستقر هستند. علیوی با بیان اینکه آمریکا با گرفتن مختصات پایگاه‌های حشدالشعبی در بغداد و دیگر استان‌های عراق قصد دارد آنها را هدف قرار دهد از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور خواست در مقابل اینگونه توطئه‌ها ایستادگی کند و کسانی را که با آمریکایی‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند مورد بازخواست قرار دهد. ‎در حالی‌که گروه تروریستی داعش در عراق سرکوب و همه مناطق این کشور از وجود عناصر داعشی پاکسازی شده اما آمریکا در قالب ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به حملات خود علیه مقرهای حشدالشعبی در مناطق مختلف عراق حمله می‌کند. طی 2 ماه گذشته، ائتلاف مدعی مبارزه با داعش 2 بار به مقر حشدالشعبی در عراق حمله کردند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی مهم‌ترین هدف این حمله‌های عمدی علیه حشدالشعبی تاثیرگذاری بر بحران سوریه از طریق ناامن کردن مرزهای این کشور با عراق باشد.

پوتین: روسیه وارد رقابت تسلیحاتی جدیدی نخواهد شد
ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه با مقام‌های ارشد وزارت دفاع کشورش دیدار و درباره خروج احتمالی آمریکا از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد که در سال ۱۹۸۷ به امضا رسیده است، گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهوری روسیه در این دیدار تأکید کرد که کرملین برای گفت‌وگو با واشنگتن درباره این پیمان آمادگی دارد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در عین حال پوتین تصریح کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد به طور مشخص از سوی کشورمان بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. او ادامه داد: امروز پیشنهاد می‌کنم که درباره گام‌های مربوط به واکنش خود نسبت به خروج احتمالی آمریکا از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد صحبت کنیم. او همچنین تاکید کرد روسیه وارد هیچ رقابت تسلیحاتی جدیدی نخواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec