printlogo


کد خبر: 202211تاریخ: 1397/9/6 00:00
نقش صهیونیست‌ها در سرکوب معارضان داخلی سعودی

گروه بین‌الملل: رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که یک شرکت اسرائیلی سایبری ابزارهای جاسوسی برای تعقیب مخالفان و فعالان عربستانی را در اختیار حکومت سعودی قرار داده است.
روزنامه هاآرتص در گزارشی اعلام کرد عربستان با هدف خرید تکنولوژی و ابزار پیشرفته جاسوسی مذاکرات جدی را با شرکت سایبری و جاسوسی اسرائیلی «ان‌اس‌او» برقرار کرده است. به موجب این گزارش، این مذاکرات چند ماه پیش از اوج‌گیری اقدامات محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی علیه آنچه مبارزه با فساد در داخل این کشور می‌نامید، انجام شده است و این شرکت صهیونیستی پیشرفته‌ترین ابزارهای جاسوسی را به سعودی‌ها عرضه کرده که با آنها براحتی می‌توانند به گوشی‌های همراه مخالفان در داخل و خارج این کشور نفوذ کرده و مکالمات و تماس‌های آنها را استراق سمع کنند. همچنین طبق گزارش هاآرتص، اسرائیل در سال‌‌های گذشته بدافزارها و ‌ابزارهای جاسوسی ساخت خود را برای تعقیب و جاسوسی از مخالفان، فعالان سیاسی و اجتماعی و حقوق‌بشری در اختیار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قرار داده است.
 رژیم صهیونیستی از ارائه خدمات اطلاعاتی و جاسوسی به برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای مبارزه با مخالفان‌شان، به منظور عادی‌سازی روابط با این کشورها و نیل به اهداف خود استفاده می‌کند.


Page Generated in 0/0056 sec