printlogo


کد خبر: 202243تاریخ: 1397/9/6 00:00
اخبار

آمریکا حقوق بشر را به خاطر قرارداد تسلیحاتی  زیر پا می‌گذارد
آیت‌الله آملی‌ لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: رئیس‌جمهور شیرین‌عقل و نادان ایالات‌متحده آمریکا ادعا کرده ملت ایران تروریست است. اینکه کسی یک ملت رشید، بصیر و دارای پشتوانه چند هزار ساله تمدنی را «تروریست» بخواند، بسیار تعجب‌آور و گزاف است. نمی‌توان پذیرفت میراث‌دار گاوچران‌های طپانچه به دست با آن سابقه کثیف اخلاقی‌اش، ملتی بزرگ را متهم به تروریست بودن کند. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته، یک سخن واحد در یک مسیر واحد داشته و آن، «مقابله با سلطه» بوده که بخشی از فرآیند سلطه‌گری نیز بهره‌مندی از تروریسم است. جمهوری اسلامی، خود قربانی تروریسم است و افکار عمومی جهان شاهد است تروریست‌هایی که روزگاری در ایران جولان می‌دادند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشیدند، امروز در دامان غربی‌ها مشغول استراحت هستند و هر از گاهی به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف نسبت به انحطاط اخلاقی دنیای مدعی تمدن غرب، تصریح کرد: البته حکام سابق آمریکا نیز همین‌طور بودند اما وقاحت آنها اکنون آشکارتر و عریان تر شده و تصریح می‌کنند ما حقوق بشر را زیر پا می‌گذاریم چون قرارداد تسلیحاتی 400 میلیارد دلاری بسته‌ایم و پول عربستان در کشور ما شغل ایجاد کرده است. رئیس دستگاه قضا گفت: در واقع همانگونه که برخی مسؤولان غربی نیز به این معنا اشاره کرده‌اند، آمریکا می‌گوید اگر طرف قرارداد ما باشید و به ما سود برسانید، می‌توانید هر کاری خواستید انجام دهید و هر ارزشی را زیر پا بگذارید.

ارتش مسؤول حفاظت از مرزهای ایران و افغانستان شد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی ارتش مسؤولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفت. به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر محمد باقری صبح دوشنبه در حاشیه یازدهمین همایش فرماندهان نزاجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه‌های اخیر، نیروی زمینی ارتش مسؤولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفته است که قطعا ما مرزهای امن‌تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت. وی افزود: افغانستان کشوری است که دچار برخی ناامنی‌هاست و ممکن است اتفاقاتی در مرزهای مشترک به وجود ‌‌‌‌‌‌‌‌آید که با استقرار نیروی زمینی و ایجاد استحکامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود، ان‌شاءالله امن‌ترین مرزها را در این منطقه داشته باشیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در دوره مسؤولیتی اخیر، نیروی زمینی ارتش از نظر ارتقای توان نیروی انسانی، جذب نیروی مومن و معتقد، آموزش مناسب و سازماندهی ارائه تجهیزات مناسب‌تر در حال رشد است و امروز با اطمینان بیشتری می‌تواند از مرزهای کشور دفاع کند.

هیمنه ابرقدرتی آمریکا  فروریخته
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی وحدت مسلمانان را مهم‌‌‌‌‌ترین موضوع راهبردی جهان اسلام دانست. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی روز گذشته در جمع علما و اندیشمندان عضو شورای عالی بیداری اسلامی با اشاره به وحدت مسلمانان به عنوان مهم‌‌‌‌‌ترین موضوع راهبردی جهان اسلام، به طرح‌ها و نقشه‌‌های شوم دشمنان برای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تدوین استراتژی و طرح‌‌های خاورمیانه بزرگ و جنگ‌‌های نیابتی درصدد است با طرح تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی براساس مذهب، قومیت، ملیت و ایجاد اختلاف و نزاع‌‌های مذهبی و قومی، اهداف شوم خود را پیاده‌‌ کند تا تسلط غیرمشروع خود را بر جهان اسلام استوار و منافع مادی و ثروت‌‌های خدادادی مسلمین را غارت کند. وی با اشاره به سیاست‌‌های یکجانبه‌گرایانه، مداخله‌جویانه و ظالمانه آمریکا در حمایت و پشتیبانی از رژیم متجاوز صهیونیستی افزود: به‌رغم همه تلاش‌ها آمریکا در شرایط بسیار سخت قرار دارد و تمام طرح‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌‌های آن از آغاز قرن 21 دچار شکست فاحش شده و هیمنه ابرقدرتی آن فروریخته است.


Page Generated in 0/0128 sec