printlogo


کد خبر: 202244تاریخ: 1397/9/6 00:00
اخبار

اروپا با چه زبانی بگوید دنباله‌رو آمریکاست؟
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات مقامات وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه به‌خاطر اروپا در برجام ماندیم و هنوز ناامید نیستیم، گفت: اروپا با چه زبانی بگوید دنباله‌رو آمریکا در نقض برجام و افزایش مطالبات زیاده‌خواهانه است. به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: لازم است وزارت امور خارجه با پاسخ‌های منطقی، حقوقی و انقلابی مانع تضییع حقوق ملت شود و پاسخ مناسب به ترامپ بدهد. وی تاکید کرد: اقدام متقابل طبق مصوبات مجلس و اختیارات دولت تنها راه است. دولت هرچه زودتر باید بخشی از تعهدات برجامی را متوقف کند تا غرب تاوان بدعهدی خود را بدهد. حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران درباره تورم گفت: دولت باید فکری برای افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بکند. صدای علما، مراجع و مردم درآمده است. وی ادامه داد: با اینکه قیمت دلار بالا رفته قاعدتا باید صادرات رونق و همزمان تولید هم جان تازه بگیرد اما متاسفانه شاهد تعطیلی و رکود برخی نهاد‌های اقتصادی هستیم.

ناوشکن سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای کمند تجهیز شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن سهند به سامانه بومی دفاع نقطه‌ای کمند خبر داد. دریادار حسین خانزادی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قابلیت‌ها و تجهیزات جدید نصب‌شده روی ناوشکن سهند گفت: ناوشکن سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای بومی کمند تجهیز شده است. وی افزود: این ناوشکن همچنین مجهز به موشک‌های کروز ضدکشتی است و همچنین از عرشه پرواز بالگردهای سنگین‌تر، نسبت به ناوشکن‌های قبلی برخوردار است. این ناوشکن به تجهیزات پیشرفته‌ دیگری هم مجهز شده که شاید الان لازم نباشد درباره آن صحبت کنیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ناوشکن سهند یک شناور بومی و مقتدر است.

اتحادیه اروپایی مواضع سیاسی درباره برجام را به عمل تبدیل کند
رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در بروکسل از طرف‌های توافق هسته‌ای برجام خواست موضع‌گیری‌های سیاسی درباره این توافق را به عمل تبدیل کنند. علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه درباره تبعات لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+4 (برجام) هشدار داد و از طرف‌های این توافق خواست وعده‌های‌شان به ایران را به عمل تبدیل کنند. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آقای صالحی در حاشیه همایشی درباره همکاری‌های هسته‌ای در بروکسل گفت: «من امیدوارم مواضع سیاسی ابراز شده توسط اتحادیه اروپایی، چین و روسیه به عمل تبدیل شود». رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «اگر این توافق فروبپاشد، اوضاع مطمئناً تغییر خواهد کرد و همه چیز به آشوب کشیده می‌شود».

جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی CFT
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست ویژه این کمیسیون برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه اختلاف‌نظرهایی در موضوع لایحه (CFT) در بین اعضای کمیسیون وجود دارد، گفت: همین مساله موجب شد، کمیته‌ای مشورتی متشکل از نمایندگانی از اعضای کمیسیون امنیت، شورای نگهبان، دولت و وزیر امور خارجه برای بررسی دقیق‌تر این لایحه تشکیل شود. وی افزود: قرار است امروز، نشست ویژه‌ای در کمیسیون امنیت با حضور آقای کدخدایی، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان و تمام اعضای کمیسیون به منظور بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم(CFT) تشکیل شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از جمع‌بندی‌های نهایی درباره لایحه الحاق به کنوانسیون (CFT)، گزارش آن جهت بررسی تقدیم هیات‌‌رئیسه مجلس می‌شود.


Page Generated in 0/0063 sec