printlogo


کد خبر: 202254تاریخ: 1397/9/6 00:00
برگزاری جشن ورود سرمربی تیم‌ملی به باشگاه صدتایی‌ها
کی‌روش: جانشین من مشخص شده

جشن 100 برد ملی کارلوس کی‌روش در حالی دیروز در هتل آکادمی برگزار شد که سرمربی تیم‌ملی روحیه خوبی داشت؛ او حتی به شوخی جانشینش را هم معرفی کرد! در فوتبال جهان مربیانی که با تیم‌های ملی مختلف بالاتر از 100 برد کسب کرده‌اند، تعدادشان زیاد نیست. در فوتبال جهان 6 مربی هستند که توانسته‌اند با تیم‌های ملی مختلف بالاتر از 100 برد ملی کسب کنند و یکی از آنها کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم‌ملی ایران در مجموع در تیم‌های ملی مختلفی که کار کرده 102 پیروزی در کارنامه خود به ثبت رسانده که در کنار میلان ماچالا، زاگالو، له روی، پریرا و بورا میلوتینوویچ پرافتخارترین مربیان ملی جهان نام گرفته‌اند.
از این رو فدراسیون فوتبال جشنی به مناسبت ورود کی‌روش به باشگاه صدتایی‌های تیم‌های ملی برگزار کرد. نکته قابل توجه این مراسم حضور خبرنگاران و اهالی رسانه بود. اختلافاتی که میان خبرنگاران و کی‌روش پیش آمد و باعث شد نشست خبری هفته گذشته سرمربی تیم‌ملی از سوی اکثر رسانه‌ها تحریم شود، حاشیه‌هایی را ایجاد کرد. دیروز اما اصحاب رسانه به جشن صدمین برد ملی کی‌روش رفتند و جالب اینکه سرمربی تیم‌ملی نیز با روحیه‌ای خوب و اصطلاحا آغوش باز پذیرای خبرنگاران شد.
در این مراسم کی‌روش یک پیراهن که روی آن کارنامه‌اش ثبت شده بود را به مسن‌ترین خبرنگار حاضر اهدا کرد و با روحیه‌ای بالا خطاب به خبرنگاران حرف‌هایی را زد. او علاوه بر مصاحبه‌ای که انجام داد، به شوخی اعلام کرد جانشینش در تیم‌ملی بعد از جام ملت‌های آسیا مشخص شده است. وقتی با پرسش خبرنگاران درباره اینکه فرد مورد نظر کی‌روش چه کسی است مواجه شد، با خنده اعلام کرد: «همان کسی که گفته دوست دارد من اخراج شوم». البته کی‌روش در آخر اعلام کرد شوخی کرده و این موضوع واقعی نیست.
یکی از اتفاقات جالب این نشست بدون تردید روحیه بالای کی‌روش بود؛ سرمربی پرتغالی که در گذشته این پیروزی‌ها را روی نیمکت پرتغال، آفریقای جنوبی، ایران و ... کسب کرده خوب می‌داند بخش عمده موفقیت‌ها را در دوران حضور در کشور ما به دست آورده و البته در چنین جشنی با رفتاری متفاوت از روزهای گذشته حاضر شد. کی‌روش مدام لبخند به لب داشت و با روحیه‌ای بالا در کنار خبرنگارانی قرار گرفت که نقدهای زیادی به رفتار او طی روزهای گذشته داشته‌اند.
کی‌روش در طول مراسم بارها از انگیزه‌اش برای قهرمانی با تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا سخن گفت و البته یک مساله مهم را نیز جا نینداخت؛ اینکه بعد از 4 بار صعود به جام‌جهانی با تیم‌های مختلف آرزویش پنجمین صعود به جام‌جهانی است و این مهم شاید با ایران در جام‌جهانی 2022 محقق شود.
کی‌روش: رؤیایم حضور در فینال جام ملت‌هاست
سرمربی تیم‌ملی فوتبال با بیان اینکه باخت به عراق در گلویش گیر کرده است، از برد مقابل قطر و کره به عنوان شیرین‌ترین بردهایش با ایران یاد کرد و گفت: مربی بعدی تیم‌ملی انتخاب شده است.
کارلوس کی‌روش با اشاره به روزهای اول حضورش در تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: با کمک رسانه‌ها بود که من به جامعه فوتبال ایران شناخته شدم. بخوبی به یاد دارم سال‌های سختی را داشتیم. یکی از سوالات این بود که آقای کی‌روش! آیا شما مطمئن هستید بتوانید تیم‌ملی را به جام‌جهانی ببرید؟ که در پاسخ گفت: یک سوال را بخوبی
به یاد دارم. آن روز این سوال را درک نمی‌کردم. آن سوال این بود آیا شما علم و دانش لازم را برای شکست حریفان منطقه بویژه کشورهای عربی دارید؟ نمی‌دانستم تقابل با کشورهای همسایه اینقدر زیاد است. کی‌روش درباره اینکه کدام بردهایش در تیم‌ملی در ذهنش می‌ماند، تاکید کرد: در فوتبال پیروزی بهترین دارو است. همیشه بردها شیرین است. هر بردی ارزش خاص خودش را دارد ولی باتوجه به اتفاقات چند سال گذشته، بازی با قطر در دوحه در سال ۲۰۱۴ و بازی با کره‌جنوبی  در اولسان همیشه در ذهنم می‌ماند. نه‌تنها به خاطر صعودمان به جام‌جهانی، بلکه به این خاطر که پشت این دو بازی داستان‌های زیادی وجود داشت. همه بردها همیشه خوب هستند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که کدام باخت‌ها با تیم‌ملی ایران در ذهنش ثبت شده است، گفت: باخت مقابل لبنان در لبنان و باخت به ازبکستان در تهران هنوز برایم تلخ است. فوتبال بدی بازی کردیم و استحقاق برد هم در این دو بازی نداشتیم. سرمربی تیم‌ملی درباره اینکه کدام مسابقه با ایران برایش حسرت‌بار بوده است و اینکه آیا بازی با اسپانیا و آرژانتین در این فهرست قرار دارد؟  یادآور شد: این احساس فرق می‌کند چون بعد از باخت از خودمان راضی بودیم و می‌دانستیم کار خوبی انجام داده‌ایم. در بازی‌هایی مثل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال داوری منصفانه نبود. آن باخت‌ها در گلویم گیر کرده است. باخت مقابل عراق هنوز در گلویم است.
سرمربی تیم‌ملی با بیان اینکه با تمام توان‌مان در جام ملت‌های آسیا شرکت خواهیم کرد، درباره اتفاقات بعد از این جام هم تصریح کرد:  بعد از جام‌جهانی قراردادم را تمدید کردم چون فکر می‌کردم به من پیشنهاد 4 ساله می‌شود. یکسری‌ها در این ارتباط شیطنت کردند و می‌دانم برنامه‌هایی دارند ولی بعد از جام ملت‌ها برای تیم‌ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و باید به دنبال شغل دیگری باشم چون مربی بعدی تیم‌ملی شما هم معرفی شده و او هفته پیش در یک مصاحبه همه چیز را اعلام و سپس تکذیب کرد!
 


Page Generated in 0/0131 sec