printlogo


کد خبر: 202272تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

مقاومت اسلامی بسیاری از محاسبات بین‌المللی را رقم زد
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» که با حضور جمعی از مسؤولان، مدیران و تلاشگران عرصه سینمای مقاومت و دفاع‌مقدس در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: عزت ایران اسلامی از هنر مقاومت است که این مقاومت و هنر مقاومت ریشه در تاریخ و قدمت مردم مؤمن و انقلابی این آب و خاک دارد که در برابر نظام سلطه و استکبار نشان دادند و امروز به‌عنوان یک الگوی بلامنازع برای سایر ملل آزاده دنیا هستند.  به گزارش سپاه‌نیوز، وی با بیان اینکه ممزوج شدن کلمه اسلامی در کنار مقاومت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به انقلاب ما معنا بخشیده است، تأکید کرد: معنای عمیق مقاومت اسلامی امروز مفهومی را ساخته که می‌توان گفت بسیاری از محاسبات بین‌المللی را رقم زده و محور سرنوشت ملت‌ها قرار گرفته است. فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز مفهوم مقاومت اسلامی با قداستش در جهان و منطقه در حال گسترش و انتشار است. مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تنها راه نجات منطقه و ملت را، حرکت در راه مقاومت اسلامی دانستند. علما و هنرمندان رسالت بیشتری در این راستا دارند که به مقاومت هرچه بیشتر عمق ببخشند تا اثربخش‌تر باشد.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان:
ایران نماد وحدت اسلامی است
دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با تأکید بر اینکه ایران اسلامی به نماد وحدت منطقه تبدیل شده است، گفت: ایران ‌در خط حفظ وحدت اسلامی بوده ‌و در منطقه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است. به گزارش تسنیم، شیخ بلال سعید شعبان ظهر دیروز در دیدار میهمانان کنفرانس اسلامی با آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی، مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: ایران اسلامی در خط حفظ وحدت اسلامی بوده ‌و در منطقه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است. وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی به نماد وحدت منطقه تبدیل شده است، افزود: با توجه به همه مشکلات و فسادهایی که در دنیا وجود دارد و همچنین تفرقه‌های دشمن و اقدامات استکبار علیه مسلمانان، ایران همواره به حمایت از ملت‌های اسلامی پرداخته است. دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان بیان کرد: از 100 کشور در ایران جمع شدیم تا بگوییم خدا و دین و هدف واحدی داریم و استکبار نمی‌تواند به مقابله با ملت‌های اسلامی بپردازد. بلال سعید شعبان خاطرنشان کرد: با تأسی به‌روشی که پیامبر(ص) در صدر اسلام انجام دادند و کنار خود اباذر، مقداد، سلمان فارسی، بلال حبشی و عمار را داشتند ما هم از اقصی نقاط عالم جمع شدیم تا اعلام کنیم در مسیر وحدت هستیم.

تأکید خبرگان خوزستان بر لزوم رسیدگی به مشکلات کارگران
نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان  رهبری، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از مشکلات پیش آمده در شرکت‌‌های گروه ملی فولاد اهواز و کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، خواستار رسیدگی عاجل هیأت دولت به مطالبات کارگران شدند. در بخشی از این نامه که به امضای حجج‌ اسلام عباس کعبی، سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، محسن حیدری، سیدعلی شفیعی، عبدالکریم فرحانی و محمدحسین احمدی‌شاهرودی رسیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آمده است: از آنجا که طبق مفاد اصل 44 قانون اساسی، قانون از بخش خصوصی حمایت می‌کند مادامی که موجب ضرر و زیان برای جامعه نگردد؛ پیشنهاد می‌شود خواسته کارکنان مبنی بر برگشت مالکیت آن دو شرکت به دولت عملیاتی شود تا نسبت به آینده خود و استمرار تولید اطمینان خاطر داشته باشند، در صورت عدم امکان اجرایی کردن آن خواسته، پیشنهاد ما این است که مالکیت این مجموعه به مراکزی توانمند و کارآمد از قبیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، بنیاد برکت و بنیاد کوثر واگذار شود.

استیضاح وزیر امور خارجه تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد
محورهای طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه منتشر شد. به گزارش فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره پولشویی، طرح استیضاح وی را کلید زدند. در متن این طرح آمده است: اینجانبان امضاکنندگان زیر به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به استناد اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تقاضای استیضاح جناب دکتر محمدجواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه را داریم.


Page Generated in 0/0056 sec