printlogo


کد خبر: 202273تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

ناوشکن «دنا» ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
فرمانده نیروی دریایی ارتش از بهره‌برداری ناوشکن «دنا» طی کمتر از ۶ ماه دیگر و الحاق زیردریایی «فاتح» در ماه آینده به ناوگان نیروی دریایی ارتش خبر داد. به گزارش مهر، امیر دریادار حسین خانزادی صبح دیروز در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره) اظهار داشت: پس از آسیبی که به ناوشکن دماوند رسید، کار ساخت ناوشکن جدید دماوند آغاز شد. من امروز می‌گویم که ساخت ناوشکن دماوند تنها ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. کارهای زیادی روی سازه دماوند جدید انجام شده است؛ تا آخر سال ۹۷ موتورهای دماوند نصب شده و سیستم‌های آن کاملا عملیاتی خواهند شد و این شناور در آب قرار خواهد گرفت. وی تاکید کرد: روز پنجشنبه (۸ آذرماه) یک فروند از زیردریایی‌های کلاس غدیر به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد و روز شنبه (۱۰ آذر) نیز شاهد الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش در خلیج‌فارس خواهیم بود؛ سهند جدید پیشرفته‌تر از سایر ناوشکن‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. امیر خانزادی تصریح کرد: من امروز این نوید را می‌دهم که «دنا» به عنوان ناوشکن بعدی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ساخت نهایی قرار گرفته است و ان‌شاءالله در کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. کمتر از یک ماه دیگر هم نخستین زیردریایی کلاس متوسط یعنی زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود.

تأثیر بارز گرایش‌های سیاسی بر بررسی طرح‌ها و لوایح
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: گاهی اوقات رفتارها و گرایش‌های سیاسی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها بر در اولویت‌ قرار گرفتن طرح‌ها و لوایح در مجلس اثرگذار است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم، اظهار داشت: دولت و مجلس اتفاق‌نظر دارند که مشکلات اقتصادی اولویت اول کشور است اما متاسفانه در عمل این مسأله را نمی‌بینیم در حالی که باید انعکاس این اولویت در عملکرد همه نهادهای کشور دیده شود. سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره کارنامه دولت برای حل مشکلات معیشتی کشور، تصریح کرد: دولت عملکرد درخوری در این زمینه نداشته و از نظر دولتمردان تصویب لوایح چهارگانه مربوط به FATF می‌تواند نقش موثری در تسهیل‌ فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد در حالی که تصویب لوایح مربوط به FATF هیچ کمکی به حل مشکلات اقتصادی ما نمی‌کند. نقوی‌حسینی اظهار داشت: جای تأسف است که گاهی رفتارها و گرایش‌های سیاسی بر رفتار نمایندگان مجلس و دولتی‌ها غالب می‌شود و بعضا هم این مسأله بر در اولویت‌ قرار گرفتن بررسی طرح‌ها و لوایح در مجلس اثرگذار است.

تصمیم آلمان و فرانسه برای میزبانی از کانال مالی با ایران
آلمان و فرانسه احتمالا در طرحی مشترک، میزبانی کانال مالی اتحادیه اروپایی را بر عهده خواهند گرفت. به گزارش وال‌استریت ژورنال از بروکسل، در این طرح اگر فرانسه میزبان این کانال مالی شود، یک مقام آلمانی ریاست آن را بر عهده خواهد گرفت و اگر این مسؤولیت را آلمان بر عهده بگیرد، ریاست کانال مالی را یک مقام فرانسوی بر عهده خواهد داشت. کانال مالی اتحادیه اروپایی برای معامله با ایران موسوم به SPV، کانالی خواهد بود که تجارت میان ایران و اتحادیه اروپایی را در شرایطی که آمریکا، ایران را تحریم کرده است، تسهیل خواهد کرد. این کانال مالی تلاشی است از سوی اتحادیه اروپایی برای نجات برجام که سال ۲۰۱۵ میان قدرت‌های جهانی و ایران امضا شد. با خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا از این توافق، اتحادیه اروپایی تلاش دارد با باز کردن مسیری ویژه و خارج از نفوذ ایالات‌متحده آمریکا برای معاملات تجاری با ایران، تهران را تشویق کند که همچنان پایبند به برجام باقی بماند. پیش از این برخی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، اتریش و لوکزامبورگ حاضر به میزبانی این کانال ویژه مالی نشدند.
 


Page Generated in 0/0065 sec