printlogo


کد خبر: 202279تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

 انتخابات اتاق اصناف ایران برگزار شد
روز گذشته و در انتخابات اتاق اصناف ایران ۶ نفر به عنوان هیات‌رئیسه انتخاب شدند. به گزارش روابط عمومی  اتاق اصناف ایران، انتخابات اتاق اصناف ایران با حضور نمایندگان اصناف سراسر کشور برگزار شد. در این انتخابات ۶ نفر به عنوان هیات‌رئیسه انتخاب شدند و یک نفر نیز به نمایندگی از وزارت صنعت در این هیات حضور پیدا خواهد کرد. اسامی انتخاب‌شدگان به ترتیب آرا عبارت است از: مجتبی صفایی، رسول جهانگیری، جلال‌الدین محمدشکریه، حسین طاهرمحمدی، محمود بنانژادمشهدی و سعید ممبینی. همچنین مجید شجاع و علی فاضلی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. گفتنی است سه‌شنبه هفته آینده نخستین جلسه هیأت‌رئیسه برگزار و رئیس اتاق اصناف ایران انتخاب خواهد شد.


صادرات رب گوجه‌فرنگی آزاد شد
با ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت صادرات رب گوجه‌فرنگی برداشته شد. به گزارش شاتا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل گمرک، صادرات رب گوجه‌فرنگی را از ۳۰ آبان سال جاری بلامانع اعلام کرد. با توجه به ظرفیت‌های تولیدی کشور و امکان تامین مصارف داخلی از سوی واحدهای تولیدی رب گوجه‌فرنگی، صادرات این محصول حداکثر تا سقف میانگین عملکرد وزنی صادرات 3 سال گذشته (۹۴، ۹۵، ۹۶) تا اطلاع ثانوی بلامانع است.


قیمت انواع ماهی در تهران
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه قیمت ماهی سفید دریایی از 70 هزار تومان به 140 هزار تومان رسیده است، دلایل گرانی را تشریح کرد. مهدی یوسف‌خانی با اشاره به 2 برابر شدن قیمت برخی ماهی‌ها افزود: قیمت برخی ماهی‌ها افزایش صددرصدی داشته است. یوسف‌خانی در گفت‌وگو با فارس، درباره دلایل بالا رفتن قیمت ماهی در بازار تصریح کرد: تولید کم شده و حتی باله ماهی‌های تولید شده در شهرکرد که مرکز اصلی تولید این محصول است به بازار تهران نمی‌رسد. دلال‌ها آماده‌اند و ماهی را به دیگر استان‌ها که خریدار دارد و مسیر نزدیک‌تری هم است ارسال می‌کنند. وی قیمت ماهی پرورشی قزل‌آلا را که پرمصرف‌‌ترین ماهی است کیلویی 28 هزار تومان و ماهی سالمون را 31 هزار تومان اعلام کرد.


رئیس مرکز آمار ایران:
آماردهی بانک مرکزی مصیبت کشور است!
رئیس مرکز آمار ایران موازی‌کاری آمارگیری بانک مرکزی در محاسبه نرخ تورم را مصیبت دانست. امیدعلی پارسا با بیان این مطلب گفت: اختلاف نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی با میزان تورمی که مرکز آمار محاسبه می‌کند از مصیبت‌های کشور است، چرا که تمرکز بانک مرکزی فقط روی نقاط شهری و شهرهای بزرگ است. پارسا افزود: بانک مرکزی نرخ تورمی را که محاسبه می‌کند برگرفته از آمار 79 شهر بزرگ، 386 قلم کالا و 121 هزار مظنه قیمت است در حالی که تمرکز آمارگیری مرکز آمار بر 231 شهر، 626 روستا، 475 قلم کالا و 420 هزار مظنه قیمت است. پارسا، آمار مرکز آمار ایران را دقیق‌تر و مطمئن‌تر اعلام کرد و گفت: فقط ایران است که 2 نرخ تورم و 2 نرخ رشد اقتصادی دارد که در برخی مواقع به بی‌اعتمادی می‌انجامد. رئیس مرکز آمار ایران به محاسبه نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه پرداخت و گفت: آماری که مردم مدنظر دارند همان تورم نقطه به نقطه است که در دوره زمانی مشابه نسبت به سال گذشته در نظر می‌گیرند. وی این تورم را متوسط 35‌درصد اعلام کرد. پارسا گفت: هر سال هزار قلم کالا و خدمات را در نمونه 38 هزار خانوار روستایی و شهری آمارگیری می‌کنیم. این آمار علمی مبنای آمار ما قرار می‌گیرد. وی بالاترین افزایش تورم اقلام را 244 درصد و کمترین نرخ تورم را حدود 10 درصد اعلام کرد و گفت: آنچه به فهم مردم نزدیک است معدل تورم نقطه به نقطه و 35 درصد است و متوسط سالانه نقطه به نقطه 6/15 درصد است. وی خوراکی‌ها و مسکن را دارای بالاترین سهم در آمار تورم اعلام کرد. پارسا از پیش‌نویس درخواست اضافه شدن یک بند قانونی با عنوان کد «شناسه یکتا و کسب‌وکار» مبنی بر اعلام نوع فعالیت تمام ایرانی‌ها خبر داد و گفت: اگر همه ایرانی‌ها هرگونه جابه‌جایی خود را ظرف 10 تا 15 روز به ثبت احوال اعلام کنند و کنار آن کد «شناسه یکتا و کسب‌وکار» راه‌اندازی شود، آمارهای گرفته شده یکپارچه و دقیق‌تر خواهد شد.


Page Generated in 0/0074 sec