printlogo


کد خبر: 202286تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد
امدادرسانی به بیش از ۵ هزار سیل‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام خبر فوت یک نفر در جریان سیل در استان‌های شمالی گفت: نیرو‌های امدادی هلال احمر از اول آذر تا صبح 6 آذرماه به بیش از ۵ هزار نفر که در سیلاب گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده‌اند. مرتضی سلیمی در گفت‌و‌گو با میزان، درباره جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان اظهار کرد: از ابتدای آذرماه تا صبح روز گذشته ۱۷ استان ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، سیستان و بلوچستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند. وی همچنین با اشاره به فوت یک نفر، افزود: در این مدت به ۵ هزار و 588 نفر امدادرسانی شده و ۳ نفر نیز در رودبار چیره، فومن و گیلان مفقود شده‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ۷۸ نفر به مناطق امن بیان کرد: ۴۶۸ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند. سلیمی با اشاره به اعزام ۲۰۹ تیم امدادرسانی به مناطق گفت: از ۲۴۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد و ۹ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است. رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به پایان امدادرسانی عملیات برف و کولاک، تصریح کرد: ۱۱ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان از ۲ تا ۵ آذر متاثر از برف و کولاک بوده‌اند. در این مدت به ۷۰۷ نفر امدادرسانی شده است و ۶۴ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند.

نیاز مدارس فرسوده  به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس فرسوده کشور به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در حالی که اعتبارات دولتی برای این بخش کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است. به گزارش فارس، محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: حداقل 30 درصد فضاهای آموزشی کشور در برابر حوادث طبیعی آسیب‌پذیر هستند، لذا باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم. وی افزود: بیش از 3 مترمربع، فضاهای آموزشی پایین‌تر از سرانه جهان است؛ هر دانش‌آموز باید 4/8 مترمربع فضای آموزشی داشته باشد اما درکشورمان این عدد 2/5 مترمربع است و باید این بستر برای افزایش فضاهای آموزشی ایجاد شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای نوسازی و مقام‌سازی مدارس فرسوده کشور به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در حالی که اعتبارات دولتی برای این بخش کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است. وی با انتقاد از اینکه برخی قوانین برای کمک به نوسازی مدارس بود و این موضوع محقق نشده است، گفت: سهمیه مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده امروز صفر است، سهم مدارس از فروش گاز در مجلس کلید خورد و پیگیری شد و در برنامه ششم توسعه 3 میلیارد دلار تکلیف شد تا از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به نوسازی پرداخت شود اما این موضوع مغفول مانده است.

استفاده از «کاتالیست‌ تقلبی» در خودروها
مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از ورود سازمان محیط‌زیست به موضوع توزیع «کاتالیست‌های تقلبی» در بازار خبر داد. سیدنواب حسینی‌منش با هشدار درباره نصب کاتالیست‌های تقلبی روی خودروها به ایسنا گفت: از زمان اجرای معاینه فنی برتر، به پدیده‌ای جدید درباره  وضعیت کاتالیست‌های نصب‌شده روی خودروها برخورد کرده‌ایم، به‌گونه‌ای که کیفیت پایین و حتی تقلبی ‌بودن برخی کاتالیست‌های نصب‌شده محرز شده است. وی با بیان اینکه این کاتالیست‌ها «فاقد الزام آلایندگی» است، افزود:کاتالیست روی یک خودرو با پیمایش معمولی حدود 3 سال عمر می‌کند اما به نظر نمی‌رسد این کاتالیست‌های تقلبی بیشتر از 3 ماه روی خودرویی دوام بیاورد. حسینی‌منش با بیان اینکه داخل ساختار کاتالیست، فلزات گرانبهایی وجود دارد، گفت: با افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار،  برخی سازنده‌ها این فلز گران‌قیمت را از داخل کاتالیست برمی‌دارند که سبب می‌شود کاتالیست از کارکرد اصلی خود خارج شود، چرا که با  برداشتن آن فلز گرانبها،  فقط یک فیلتر توری در داخل قوطی کاتالیست باقی می‌ماند و  تعمیرگاه‌ها  نیز این کاتالیست معیوب را با  نصف قیمت روی خودروها نصب می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0065 sec