printlogo


کد خبر: 202305تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

اعلام اسامی فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت
اسامی فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، هیات انتخاب بخش «مسابقه بین‌الملل» جشنواره سینماحقیقت پس از بازبینی حدود 4000 فیلم ارسالی از 100 کشور به دبیرخانه، 26 فیلم را برای نمایش و رقابت در بخش مسابقه بین‌الملل سینماحقیقت برگزید که این آثار تولید 20 کشور از 5 قاره جهان هستند. بر این اساس، در بخش مستندهای کوتاه فیلم‌هایی چون بقایا (آکشاتا دالوی/ هند)، دکتر (یاووز اوچر/ ترکیه)، در جست‌وجوی همسر (سرگئی نیکولایف/ روسیه)، رویای لئوکادیا (کریشتف نویسکی/ لهستان)، لومیر (هریستینا بلوسووا، دانته روستاف/ ازبکستان) و من ویکتور هستم (اینا تسگووا/ روسیه) حضور پیدا کردند. همچنین در بخش مستندهای نیمه‌بلند فیلم‌هایی چون آلگانش (لیا بلترامی، ماریانا بلترامی/ ایتالیا)، فولاد خان (ناصر حسن خان‌دی/ هند)، کوه مورچه‌ها (ریکاردو پالادینو/ ایتالیا)، مارسلین، یک زن، یک قرن (کوردلیا دووراک/ فرانسه، هلند) و محدودیت‌های کار (آپولنا ریچلیکووا/ جمهوری چک) انتخاب شده‌اند. فیلم‌های بخش مستندهای بلند نیز شامل آثاری همچون آلیشیا (مایا اُومس/ هلند)، از موسیقی تا سکوت (فرشید اخلاقی/ استرالیا)، انقراض کوسه‌ها (راب استوارت/ آمریکا)، جنگ نُه‌ماهه (لاژلو کووژا/ مجارستان، قطر)، در تمام لحظات (نیکولا فیلیبر/ فرانسه)، رویارویی با اژدها (صدیقه مجدیدی/ آمریکا)، ساعت شلوغی (لوسیانا کاپلان/ مکزیک)، فرشته‌ها از جنس نورند (جیمز لانگلی/ آمریکا، دانمارک، نروژ) و لرزه‌های سخت و دور (خورخه لوپز ناوارته/ اسپانیا) می‌شود.


پخش سریال «شرایط خاص» به سال ۹۸ موکول شد
پخش مجموعه تلویزیونی «شرایط خاص» به کارگردانی وحید امیرخانی که پیش‌ از این قرار بود پس از ماه صفر روی آنتن شبکه 3 برود به سال ۹۸ موکول شد.
 به گزارش «وطن امروز»، مجموعه طنز «شرایط خاص» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد و تهیه‌کنندگی مرتضی فاطمی با عنوان اولیه «کلاف‌های رنگی» برای پخش از شبکه 3 سیما آماده شده و قرار بود بعد از ماه صفر روی آنتن رود که به دلیل تغییراتی در جدول زمانی شبکه، پخش آن به بعد از نوروز و تا ماه مبارک رمضان موکول شد. «شرایط خاص» یک کمدی موقعیت است که بخشی از این موقعیت با جابه‌جایی شخصیت در طول داستان رخ می‌دهد. این مجموعه نگاهی گذرا به دفاع‌مقدس دارد و مضامین اجتماعی با زبانی طنز در آن طرح می‌شود.


جایزه «چمران افغانستان» برای فیلمسازان عمار
در بخش فراخوان‌های مردمی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، خانواده شهید سیدمحمد علیشاه موسوی گردیزی، جایزه‌ای را برای بهترین اثر این جشنواره با موضوع «افغانستان» اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، دبیرخانه نهمین جشنواره عمار در کنار بخش رقابتی خود، در بخش جدید «فراخوان‌های مردمی» از تمام مؤسسات، تشکل‌های مردمی و افراد حقیقی دعوت کرده است موضوعات و دغدغه‌های مد نظرشان را در حوزه تولید، در قالب فراخوان‌ از سینماگران بخواهند و به فیلمسازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کرده‌اند هدیه‌ای مادی یا معنوی اختصاص دهند. دبیرخانه جشنواره عمار تا تاریخ ۲۰ آذر ۹۷ از فراخوان‌های جدید استقبال می‌کند. فراخوان‌هایی که با رویکرد محتوایی جشنواره مطابقت دارند، در فراخوان نهایی اعلام خواهند شد. همچنین در بخش رقابتی جشنواره، علاقه‌مندان تا ۵ آذرماه فرصت دارند آثار خود را در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰ آذرماه تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند. نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی‌ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود. دکتر سیدمحمد علیشاه موسوی گردیزی، پزشک و مجاهد افغانستانی است که ۱۳ مرداد سال جاری، در جریان حمله انتحاری به مسجد ولایت پکتیای این کشور همراه با ده‌ها نفر دیگر شهید شد. او که به «چمران افغانستان» شهرت دارد، چندین سال را در زندان‌های بگرام افغانستان و گوانتانامو گذرانده است.


Page Generated in 0/0065 sec