printlogo


کد خبر: 202307تاریخ: 1397/9/7 00:00
بررسی وضعیت آنهایی که پرسپولیس را تنها گذاشتند و رفتند
راهنمای نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس

4 بازیکن سابق پرسپولیس در شرایط خوبی در تیم‌های باشگاهی‌شان قرار ندارند و ممکن است در فصل نقل و انتقالات، مقصد دیگری برای خودشان انتخاب کنند.
آنها این روزها در شرایط چندان خوبی در تیم‌های باشگاهی‌شان قرار ندارند و ممکن است حتی قبل از اتمام قراردادشان از سوی باشگاه‌های‌شان فروخته شوند.
نیمکت‌نشین ترکیه
انتظارات از امیری در ترابزون بالا بود. او که به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران در فصل گذشته انتخاب شد، کارش را با امیدواری زیاد در این تیم شروع کرد ولی مصدومیت در بازی دوستانه برابر کالیاری در ابتدای فصل باعث شد او حضور در ترکیب اصلی تیمش را از دست بدهد. امیری در ادامه توانست خودش را به ترکیب اصلی برساند ولی تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند. او البته در یک بازی جام حذفی توانست یک گل برای تیمش به ثمر برساند.
در حال دیپورت
فرشاد احمدزاده، هافبک فصل قبل پرسپولیس، جایگاه خود را در تیم اشلانسک از دست داده است. مربی لهستانی از عملکرد احمدزاده راضی نیست و این بازیکن ایرانی که شماره ۱۰ پرسپولیس را به تن داشت اکنون در تیمش به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شده است و احتمال دارد در نقل و انتقالات زمستانی به تیم دیگری برود. اخیرا سرمربی اشلانسک ضعف در بازی دفاعی و قدرت بدنی را عامل نیمکت‌نشینی این بازیکن عنوان کرده بود.
انتقادات قطری
طارمی که 2 فصل پیاپی آقای گل لیگ ایران شد و با جنجال زیادی در نهایت به تیم الغرافه پیوست در هفته‌های نخست، زوج خوبی با اسنایدر تشکیل داده بود ولی بازیکن ایرانی مدت‌هاست از فرم خوب خود فاصله گرفته و حتی در بازی تیم‌ملی ایران برابر ونزوئلا نیز شاهد یک طارمی ناآماده بودیم که با روزهای اوجش فاصله داشت. او این روزها مورد اعتراض هواداران الغرافه قرار گرفته است. به نوشته روزنامه الوطن، هواداران الغرافه اصلا از عملکرد طارمی راضی نیستند و از مسؤولان این باشگاه می‌خواهند که قرارداد این بازیکن ایرانی را در زمستان لغو کنند.
محرمی و آرزوی گمشده
دفاع راست سابق پرسپولیس که انتظار می‌رفت خیلی زود درخشش خود را در لیگ کرواسی شروع کند، در اغلب بازی‌های تیمش در این لیگ نیمکت‌نشین بوده است. او این هفته نیز در بازی برابر رجیکا ۹۰ دقیقه روی نیمکت قرار داشت. محرمی این فصل ۹ بازی در لیگ کرواسی انجام داده است، یعنی تقریبا در نیمی از بازی‌های تیمش نیمکت‌نشین بوده است. در لیگ اروپا نیز محرمی در بازی برابر نماینده اسلواکی حتی در فهرست نیمکت‌نشینان قرار نداشت.
راهنمای نقل‌وانتقالات زمستانی پرسپولیس
اما نگاهی بیندازیم به وضعیت پرسپولیس برای نیم‌فصل. پرسپولیس اکنون در لیست خود این نفرات را در اختیار دارد: علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، علی علیپور، گادوین منشا، احسان علوان‌زاده و  آدام همتی. این 15 بازیکن که در جمع شان 2 بازیکن خارجی نیز حضور دارد در لیست بالای 23 سال پرسپولیس قرار دارند. در جمع بازیکنان زیر 23 سال پرسپولیس نیز بشار رسن حضور دارد. ابوالفضل درویش‌وند، احسان حسینی، شاهین عباسیان، حمید طاهرخانی، احمد بهاروندی، محمدامین اسدی و سعید حسین‌پور نیز سهمیه جوانان این تیم را شکل داده‌اند. پرسپولیس در ابتدای فصل جدید نیز مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی و سعید کریمی را به خدمت گرفت. کریمی مهاجم سابق تیم نوجوانان در جام‌جهانی بود که سابقه گلزنی به اسپانیا را در کارنامه دارد و اکنون جزو سهمیه جوانان محسوب می‌شود. با توجه به قانون نقل‌وانتقالات در نیم‌فصل پرسپولیس قادر بود 6 بازیکن جدید به لیست خود اضافه کند و با توجه به جذب 4 بازیکن از این سهمیه، آنها قادرند تنها 2 بازیکن دیگر به لیست خود از رده بالای 23 سال اضافه کنند. پرسپولیس البته برای جذب بازیکن در رده زیر 23 سال محدودیتی ندارد و قادر است با خروج برخی بازیکنان این رده، اقدام به جذب بازیکنان جدید کند. پرسپولیس در حال حاضر هر 8 سهمیه زیر 23 سال را در لیست دارد و در صورتی که برانکو نیاز به جذب بازیکن جدید داشته باشد باید نام نفراتی از بازیکنان فعلی را از لیست خود حذف کند.
با اضافه شدن 4 بازیکن جدید به لیست پرسپولیس این تیم با توجه به 15 بازیکنی که در لیست دارد با مشکل مواجه خواهد شد و احتمال خط خوردن بازیکنی از این لیست وجود دارد. طبق قوانین البته بازیکنی که پیش از خروج از سهمیه زیر 23 سال در باشگاه حضور داشته باشد، جزو سهمیه محسوب نمی‌شود. در پرسپولیس اکنون علی علیپور، احسان علوان‌زاده و آدام همتی چنین شرایطی را دارا هستند. با این حال پرسپولیس برای حل معادلات کلی اعلام نام 28 بازیکن به سازمان لیگ باید لیست خود را دچار تغییراتی کند.
چه کسانی از قطار پیاده می‌شوند؟
با احتساب 15 بازیکن بالای 23 سال فعلی و 8 بازیکن زیر 23 سال فعلی، لیست این تیم 23 نفره است که با اضافه شدن 5 بازیکن جدید که در ابتدای فصل قرارداد بسته‌اند (سروش رفیعی، مهدی ترابی، مهدی شیری، مهدی شریفی و سعید کریمی) این لیست 28 نفره و تکمیل خواهد شد. با این شرایط و با توجه به اینکه حسین ماهینی و محمد انصاری با مصدومیت فصل را از دست داده‌اند، برانکو نیاز به جذب بازیکن جدید خواهد داشت تا خلأ بزرگ تیمش در خط دفاعی را برطرف کند. احتمال خط خوردن این بازیکنان از لیست این فصل با اعلام برانکو و همچنین مدیریت باشگاه بعید است و کادر باشگاه با توجه به احترام به عملکرد این بازیکنان قصد خروج نام آنها را نخواهد داشت. پس محتمل‌ترین اتفاق این خواهد بود که از جمع بازیکنان جوان کنونی که نتوانستند طی این مدت نظر کادرفنی را جلب کنند و تنها به واسطه خالی بودن لیست فرصت حضور در جمع تیم اصلی را به دست آورده‌اند، چند نفری نام‌شان حذف شود.
نکته آخر
با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین حضور پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات جذب بازیکنان دفاعی باشد؛ نکته‌ای که در طول
3 فصل اخیر بزرگ‌ترین نقطه قوت تیم برانکو برای دستیابی به موفقیت بوده و اکنون با مصدومیت ماهینی و انصاری با کمبود نفرات مواجه است.
 


Page Generated in 0/0048 sec