printlogo


کد خبر: 202310تاریخ: 1397/9/7 00:00
اخبار

هشدار عفو بین‌الملل به فیفا
عربستان و امارات در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشارکت نکنند
سازمان عفو بین‌الملل درباره مشارکت و میزبانی احتمالی عربستان و امارات در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به فیفا هشدار داد.
به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل به فیفا درباره گسترش جام‌جهانی ۲۰۲۲ و همکاری عربستان و امارات در این جام هشدار داده است.
همچنین یکی از سازمان‌های زیرمجموعه حقوق بشر در بریتانیا اعلام کرد، هرگونه اقدام در راستای گسترش جام‌جهانی ۲۰۲۲ و مشارکت کشورهای عربستان و امارات باید باعث شود این کشورها سابقه رعایت حقوق بشر خود را بهبود بخشند.
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا ماه گذشته اعلام کرد فیفا در حال بررسی گسترش جام‌جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم است و به همین خاطر احتمال مشارکت و میزبانی کشورهای همسایه برای میزبانی این رویداد بالاست.
پیش از این رئیس فیفا ابراز امیدواری کرده بود برخی بازی‌های جام‌جهانی قطر در عربستان برگزار شود.
این در حالی است که امروز دولت‌های عربستان و امارات با انتقادهای زیادی به دلیل نقض حقوق بشر روبه‌رو شده‌اند. دولت عربستان این روزها به دلیل مرگ جمال خاشقجی مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

کسب سهمیه المپیک در کشتی سخت‌تر شد
با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در هر وزن تنها ۱۶ کشتی‌گیر می‌توانند در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنند.
در نظر گرفتن ۱۶ نفر برای هر وزن رقابت‌های کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شانس حضور کشتی‌گیران مدعی را نسبت به المپیک ریو حدود ۲۰ درصد کاهش داده است.
رقابت‌های کشتی آزاد، فرنگی و زنان المپیک در هر رشته در ۶ وزن برگزار می‌شود و اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در قزاقستان را به عنوان مرحله اول گزینشی المپیک در نظر گرفته است.
ننادلالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای هر وزن نفرات کمتری نسبت به المپیک ۲۰۱۶ ریو مجوز کسب می‌کنند، کشورها رقابت سختی برای حضور در المپیک دارند و این کار کشورهای ضعیف را برای کسب سهمیه این بازی‌ها سخت‌تر می‌کند.

عمر خربین مصدوم شد
مهاجم سرشناس حریف استقلال بار دیگر مصدوم شده است و نمی‌تواند در دیدار برابر النفط به میدان برود. به نقل از اسپورت، عمر خربین، مهاجم سوریه‌ای الهلال باز هم با مصدومیت مواجه شده است. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با تیم فوتبال استقلال ایران هم‌گروه است و قرار است در جام باشگاه‌های کشورهای عربی به مصاف النفط عراق برود. باشگاه الهلال قبل از این دیدار اعلام کرد مصدومیت قدیمی دست‌بردار خربین نیست و او بار دیگر از ناحیه پا احساس درد می‌کند و نمی‌تواند به میدان برود.

کرار-استقلال؛ اپیزود انتقامی
هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه در حالی پیگیری می‌شود که استقلال تهران باید در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هوادارانش رو در روی تیم صنعت نفت آبادان قرار بگیرد. استقلال در 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است و حالا برای اینکه بتواند فاصله خود را با صدرنشینان کم کند باید 3 امتیاز خانگی را از آن خود کند. صنعت نفت هم که در 4 بازی اخیر خود به تساوی رسیده برای تکرار کار نادر دست‌نشان در لیگ شانزدهم که استقلال را از آزادی برد پا به میدان می‌گذارد و بی‌تردید امید اصلی آنها در این مسابقه کرار جاسم خواهد بود. ستاره عراقی صنعت نفت که سابقه حضور در دو مقطع در استقلال را دارد بار دیگر باید رودرروی آبی‌ها قرار بگیرد. او که در این فصل تجربه کاپیتانی صنعت را هم دارد باید با روحیه‌ای بالا برای موفقیت تیمش تلاش کند. کرار فصل قبل در آبادان به استقلال گل زد و قبل از صنعت نفت در لباس تراکتور و در ورزشگاه آزادی سابقه گلزنی به تیم آبی‌پوش پایتخت را دارد. حال باید دید او این بار در مقابل تیم شفر می‌تواند عرض‌اندام کند یا خیر. او و هم‌تیمی‌هایش در صنعت نفت در 2 رویارویی قبلی مقابل استقلال شفر شکست خورده‌اند؛ یک بار در لیگ و یک بار در نیمه‌نهایی جام حذفی. حالا باید دید بازهم این اتفاق تکرار می‌شود یا ستاره عراقی با نبوغ و تکنیک بالایش روند کار را عوض می‌کند. البته لازمه این کار، آن است که او بتواند بر اعصابش مسلط باشد.


Page Generated in 0/0052 sec