printlogo


کد خبر: 202314تاریخ: 1397/9/7 00:00
رئیس ستاد رئیس‌جمهور آمریکا به اقدام علیه منافع ملی محکوم می‌شود
مشاور انتخاباتی ترامپ در زندان

پرونده دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده سرانجام نخستین قربانی قضایی را هم گرفت. مشاور سیاست خارجی پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به‌خاطر دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه به زندان افتاد. جرج پاپادوپولوس، نخستین مشاور انتخاباتی‌ ترامپ بود که در پی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، محکوم شد و باید دوره حبس 2 هفته‌ای را طی کند.
بنا بر کیفرخواستی که تابستان امسال صادر شد، او در عملیات نیروهای اطلاعاتی روسیه در جریان انتخابات 2016 که به هک شدن ایمیل‌های ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها و رسوایی هیلاری کلینتون انجامید با واسطه‌های روس ارتباط داشت. طبق اعلام اف‌بی‌آی، اگر چه او در بازجویی‌ها چیزی در این باره نگفته بود اما در هنگام مستی به یک دیپلمات استرالیایی گفته بود یک واسطه در مالت اطلاعاتی برای «تخریب چهره» کلینتون را در اختیارش قرار داده است و دیپلمات مزبور هم مشاور یونانی‌تبار ترامپ را به اف‌بی‌آی فروخت.
اما دامنه مجازات‌های اطرافیان ترامپ در رابطه با تحقیقات مولر به این چهره که اف‌بی‌آی وی را «داوطلبی رده پایین» در ستاد انتخاباتی مزبور خوانده، ختم نخواهد شد. رابرت مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی سال 2016 ترامپ نیز به اتهام دروغگویی به قاضی ویژه این پرونده در آستانه محکومیت به حبس قرار دارد. او که اخیرا با 8 پرونده اتهام مختلف بویژه درباره فرار مالیاتی مواجه بوده است، تنها در یک پرونده و براساس حکم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا محکوم شناخته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، براساس کیفرخواست، منافورت در اعترافاتی که در قالب یک توافقنامه به مولر ارائه داده بود صادق نبوده و مرتکب دروغ شده است که این مصداق همدستی با دشمن (روسیه) و اقدام علیه منافع ملی آمریکاست.


Page Generated in 0/0056 sec