printlogo


کد خبر: 202316تاریخ: 1397/9/7 00:00
چهارگوشه

مکرون: مالیات سوخت لغو نخواهد شد
رئیس‌جمهور فرانسه سه‌شنبه  گفت که فرانسه 14 نیروگاه هسته‌ای خود را تا سال 2035  تعطیل خواهد کرد. امانوئل مکرون همچنین با اشاره به موج اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های اصلاحات اقتصادی‌اش گفت که صدای خشم شهروندان و اعتراض آنان به افزایش مالیات‌های سوخت را می‌شنود اما مالیات‌های سوخت را لغو نخواهد کرد. تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (26 آبان‌ماه) آغاز شد. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند. معترضان نام خود را به دلیل بر تن کردن جلیقه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زردها» گذاشتند. معترضان با افزایش قیمت سوخت و مالیات آن مخالف هستند.

هفدهمین تجمع دریایی بازگشت در غزه
هفدهمین هفته از تظاهرات دریایی در شمال نوار غزه، با تجمع مجدد هزاران فلسطینی در نزدیک‌ترین نقطه به ساحل دریای مدیترانه برای مقابله با سربازان صهیونیستی برگزار شد. نیروهای اشغالگر اسرائیلی برای سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت‌جو که خواهان شکستن کامل محاصره نوار غزه از طریق پایان دادن به اشغال آبی، خاکی و هوایی فلسطینیان هستند، گلوله‌های پلاستیکی و گازهای سمی شلیک کردند. در این تجمع تظاهرکنندگان طبق معمول علیه دزدان دریایی اسرائیلی که هر روز مزاحم صیادان و شهروندان فلسطینی می‌شوند شعار داده و بر ادامه این راهپیمایی‌ها تا رسیدن به اهداف‌شان تاکید کردند. «منتصر ابوسلطان» عضو کمیته قانونی راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینیان در این تجمع ساحلی اعلام کرد زمان آن فرا رسیده جامعه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را به اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و تصمیمات مجمع عمومی  وادار کند و بر همه دنیاست که از مردم فلسطین برای تحقق ماموریتش جهت  تعیین حق سرنوشت و حق بازگشت به سرزمین خود حمایت کند.

انهدام آبرامز سعودی با موشک یمنی
 نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دوشنبه یک فروند تانک از نوع «آبرامز» را با شلیک موشک به سوی «جازان» هدف قرار دادند. یک منبع آگاه نظامی یمن در این باره تصریح کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این تانک ائتلاف سعودی را در شرق الخوبه واقع در جازان هدف قرار داد. 31 اکتبر گذشته نیز یک فروند تانک آبرامز سعودی در پایگاه «العمود» با موشک نیروهای مقاومت یمن، هدف قرار گرفته بود. از زمان هجوم ائتلاف سعودی به یمن از نزدیک به 4 سال پیش تاکنون، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن وارد آوردن تلفات و خسارات سنگین به متجاوزان، بخش‌های وسیعی از 2 استان جازان و نجران در جنوب عربستان را تحت کنترل و تصرف خود در آورده‌اند.

تمدید بازداشت یک مبلغ عربستانی
حساب کاربری ویژه زندانیان سیاسی در عربستان اعلام کرد، شیخ سلیمان العلوان، مبلغ عربستانی با وجود اینکه حکم ۱۵ سال حبس خود را به اتمام رسانده، با اتهامات عجیبی از سوی مسؤولان سعودی مواجه شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برد. این حساب کاربری که تخلفات مسؤولان عربستانی در زمینه حقوق بشر را رصد و اطلاع‌رسانی می‌کند، اعلام کرد از جمله اتهاماتی که متوجه العلوان شده، «دیدار با گروه‌های انحرافی» است.  العلوان کارشناس علم حدیث و فقه که با دروس و شرح‌هایی که بر کتاب‌ها نوشته است، شناخته می‌شود، در برخی مسائل با هیات علمای بزرگ عربستان دچار اختلاف نظر فقهی است.

جنایت جدید آمریکا در دیرالزور
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در حملات جدید ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به حومه دیرالزور ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند. طبق این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف، دوشنبه خانه‌های مردم در روستای ابوالحسن از توابع شهر هجین در حومه دیرالزور را هدف قرار دادند که این حملات ده‌ها کشته و زخمی در میان غیرنظامیان به دنبال داشت که بیشتر آنها زن و کودک بودند. این منابع خاطرنشان کردند: به دلیل اوضاع جسمانی نابسامان تعدادی از مجروحان احتمال افزایش تعداد قربانیان بالاست و برخی افراد نیز در زیر آوار مفقود شده‌اند. طبق اطلاعات به دست آمده طی 3 روز گذشته در حملات مشابه جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به شهر هجین و منطقه الشعفه در حومه شرقی دیرالزور ۴۵ غیرنظامی کشته شده‌اند.


Page Generated in 0/0058 sec