printlogo


کد خبر: 202407تاریخ: 1397/9/10 00:00
اخبار

شیخ عیسی قاسم در لندن عمل شد
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر انقلاب بحرین، روز گذشته تحت عمل جراحی ناحیه کمر خصوصاً ستوان فقرات قرار گرفت. این عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های لندن، پایتخت انگلیس انجام شد. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که طی 2 سال گذشته از سوی نیروهای رژیم آل‌خلیفه در محاصره به سر می‌برد، 19 تیرماه برای درمان عازم لندن شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت. رژیم آل‌خلیفه از خرداد سال 95 آیت‌الله قاسم، رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منطقه «الدراز» محل سکونت وی را به محاصره درآورده است.

تأکید آیت‌الله سیستانی بر حفظ حاکمیت عراق
آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق، پنجشنبه یان کوبیچ، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور را در نجف اشرف به حضور پذیرفت. آیت‌الله سیستانی در این دیدار گفت: «دولت جدید [عراق] مأموریت بزرگی دارد و ایشان منتظرند آثار موفقیت این دولت بویژه در زمینه مبارزه با فساد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران، بازسازی مناطق آسیب‌دیده از جنگ، بازگرداندن آوارگان به مناطق خود به شیوه مناسب و تأمین خدمات ضروری به شهروندان عراقی را ببینند». وی همچنین بر ضرورت این نکته تأکید کرد که همکاری ائتلاف‌های سیاسی در پارلمان عراق با دولت این کشور  گام‌های واقعی در راستای بهبود اوضاع این کشور بوده است. آیت‌الله سیدعلی سیستانی همچنین بر اهمیت حاکمیت عراق و عدم دخالت دیگران در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

نامه اعتراضی هنیه به مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت‌های مادی و معنوی آمریکا از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. اسماعیل هنیه در این نامه به قصد آمریکا برای ارائه طرحی علیه مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: آخرین تلاش‌های آمریکا برای حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل، قصد نماینده این کشور در مجمع عمومی برای ارائه طرحی در محکومیت مقاومت فلسطین و حق ملت ما در دفاع از خود در برابر رژیم نژادپرستی است که اشغالگری آن از 7 دهه پیش تاکنون ادامه پیدا کرده است. طبق گزارش، نیکی هیلی  که فقط تا پایان سال جاری نماینده آمریکا در سازمان ملل است، قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت حماس به مجمع عمومی سازمان ملل ببرد.

کری در اندیشه نامزدی برای ریاست‌جمهوری
وزیر خارجه سابق آمریکا با بیان اینکه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ فکر می‌کند، در پاسخ به اینکه طرح‌هایش چیست، گفت هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنمی‌دارد. جان کری سال ۲۰۰۴ در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شد و توانست نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورد اما در نهایت مقابل جرج بوش شکست خورد. نامزدی سال ۲۰۰۴ او پس از یک دوره طولانی سناتوری انجام شد. او در سال ۲۰۱۳ وزیر خارجه دولت اوباما شد. جان کری همچنین اذعان کرد احتمال نامزدی جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتخابات آتی وجود دارد.

وکیل ترامپ به نمایندگان کنگره دروغ گفته است
وکیل رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته در جریان تحقیقات مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا به نمایندگان این کشور دروغ گفته است. کوهن اتهامش را پذیرفته و گفته است در زمینه پروژه ساخت‌وساز شرکت دونالد ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده بود. کوهن روز پنجشنبه بدون اعلام قبلی در دادگاهی در نیویورک حاضر شد. این تازه‌ترین تحول در جریان تحقیقات درباره همدستی احتمالی ستاد انتخابات دونالد ترامپ با روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکاست. کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی ترامپ بود و پس از رسیدنش به ریاست‌جمهوری از او بشدت حمایت می‌کرد، تا جایی که گفته بود حاضر است خود را برای ترامپ در برابر گلوله‌ها سپر کند.


Page Generated in 0/0173 sec