printlogo


کد خبر: 202409تاریخ: 1397/9/10 00:00
آغاز تحقیقات اولیه از AIBA
بوکس موقتاً از المپیک 2020 توکیو تعلیق شد

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد بوکس به صورت موقت از مسابقات المپیک 2020 توکیو تعلیق شده است.
به گزارش فارس، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد ورزش بوکس موقتا از حضور در مسابقات المپیک 2020 توکیو تعلیق شده است و تحقیقات اولیه درباره چگونگی انتخاب غفور رحیموف به عنوان رئیس فدراسیون جهانی بوکس آغاز شده است.
انتخابات فدراسیون جهانی بوکس روزهای 2 و 3 نوامبر در کنگره مسکو تعریف شده بود و هیچ کاندیدایی غیر از رحیموف وجود نداشت. درگیری فدراسیون جهانی بوکس و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) سال‌هاست شروع شده که IOC برای نخستین‌بار بودجه فدراسیون جهانی بوکس را به حالت تعلیق درآورد و تا 30 آوریل به آنها برای اصلاحات بودجه، مبارزه با دوپینگ، داوری و مشکلات داخلی فرصت داد.
فدراسیــون جهانـــی بوکس (AIBA) ماه ژانویه رحیموف را به عنوان رئیس موقت خود انتخاب کرد. AIBA همچنین چندین داور را پس از قضاوت نادرست در المپیک 2016 ریو اخراج کرد اما بعدا برخی از آنها را مجددا برای داوری انتخاب کرد. کمیته ضددوپینگ این فدراسیون تا حد زیادی فعال نیست و هنوز هیچ پروژه رسمی برای بهبود داوری وجود ندارد.
اگر تحقیقات IOC ثابت کند فدراسیون جهانی بوکس در انتخابات ریاست دچار تخلف شده و در موضوعات دیگر نیز دست به قانون‌شکنی زده، بوکس از المپیک 2020 توکیو  رسما حذف می‌شود.


Page Generated in 0/0068 sec