printlogo


کد خبر: 202417تاریخ: 1397/9/10 00:00
اخبار

افخمی هم سراغ «استعدادیابی» می‌رود
پایگاه اطلاع‌رسانی سیما ضمن تأیید خبر انصراف بهروز افخمی از اجرای برنامه «هفت»، جزئیات تازه‌ای از برنامه سینمایی شبکه 5 با اجرای این سینماگر منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، افخمی در گفت‌وگو با روابط عمومی معاونت سیما در این زمینه گفته است: پس از دریافت 2 پیشنهاد از شبکه‌های 3 و 5 در نهایت به‌دلیل علاقه خودم به برنامه شبکه 5 ترجیح دادم اجرای برنامه «هفت» را کنار بگذارم. برنامه شبکه ٥ برنامه‌ای سینمایی با فضایی کاملاً متفاوت درباره سینمای بین‌الملل و هنر و فرهنگ است و بزودی وارد فاز تولید خواهد شد. طبق اعلام شبکه 5، اجرا و کارگردانی این برنامه سینمایی با بهروز افخمی است و انتخاب تهیه‌کننده برنامه نیز در روزهای آتی در گروه اجتماعی شبکه نهایی خواهد شد. مخاطب این برنامه عموم و بویژه نوجوانان و جوانان خواهند بود و «استعدادیابی» نیز یکی از اهداف آن است.


اعلام جایزه مردمی «افسر جنگ نرم» در نهمین جشنواره عمار
در بخش فراخوان‌های مردمی نهمین جشنواره عمار، انجمن قرآنی خیرالبریه نهاوند همدان، جایزه‌ای با عنوان «افسر جنگ نرم» را برای بهترین اثر این جشنواره با موضوع «جنگ نرم» اعلام کرد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، دبیرخانه نهمین جشنواره عمار در کنار بخش رقابتی خود، در بخش جدید «فراخوان‌های مردمی» از تمام مؤسسات، تشکل‌های مردمی و افراد حقیقی دعوت کرده است موضوعات و دغدغه‌های مدنظرشان را در حوزه تولید، در قالب فراخوان‌ از سینماگران بخواهند و به فیلمسازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کرده‌اند هدیه‌ای مادی یا معنوی اختصاص دهند. حجت‌الاسلام آل‌هاشم، شیخ زکزاکی، امرالله احمدجو، کارگردان سریال «روزی روزگاری»، سوران پیامی کارآفرین مهابادی و قهرمان مستند «آفراندن» و خانواده شهید موسوی گردیزی، از رزمندگان افغانستانی دفاع‌مقدس از جمله افراد و گروه‌هایی هستند که فراخوان‌های خود را به دبیرخانه جشنواره اعلام کردند. نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی‌ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.


سریال «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در راه است
نت‌فلیکس کتاب‌های نویسنده مشهور کودکان نظیر «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ماتیلدا» را تبدیل به سریال انیمیشن می‌کند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، نت‌فلیکس کتاب‌های «رولد دال»  نویسنده مشهور آثار کودکان نظیر «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ماتیلدا» را تبدیل به سریال انیمیشن می‌کند. این کمپانی اینترنتی اعلام کرد قراردای با شرکت «رولد دال‌استوری» به امضا رسانده اما درباره شرایط و توافق مالی آن جزئیاتی منتشر نکرده است. «BFG»، «سرزنش‌ها» و «چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای» از دیگر کتاب‌های این نویسنده‌اند که مشمول این قرارداد برای تولید سریال انیمیشن می‌شود. تولید این مجموعه از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. نت‌فلیکس سال ۲۰۱۸ مبلغ ۸ میلیارد دلار برای تولید محتوا هزینه کرده و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار صرف ساخت شوهای تلویزیونی و فیلم سینمایی در پایان فصل سوم خود هزینه کرده است. میزان مشترکان فیلم سینمایی و تولیدات تلویزیونی نت‌فلیکس تا پایان ماه سپتامبر به ۱۳۷ میلیون نفر رسید.

تام هنکس پدر ژپتو می‌شود
تام هنکس در حال مذاکره برای پیوستن به نسخه جدید زنده- انیمیشن از «پینوکیو» به کارگردانی پل کینگ است. به گزارش دنیای تصویر، تام هنکس برای نقش پدر ژپتو در نظر گرفته شده است. پل کینگ، کارگردانی که بسیاری از مخاطبان سینما او را به واسطه ساخت فیلم سینمایی «پدینگتن» می‌شناسند، قرار است براساس فیلمنامه‌ نوشته خودش و کریس ویتز، نسخه جدید فیلم «پینوکیو» را کارگردانی ‌کند. «علاالدین»، «شیرشاه» و «دامبو» از جمله مهم‌ترین بازسازی‌های کمپانی دیزنی از انیمیشن‌‌های محبوب کلاسیک است.


Page Generated in 0/0069 sec