printlogo


کد خبر: 202443تاریخ: 1397/9/10 00:00
اخبار

گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا نشان داد
یک هفته آلوده برای پایتخت
روز گذشته کیفیت هوای تهران با شاخص 134 در شرایط ناسالم قرار گرفت.
به گزارش «وطن امروز»، بر اساس گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، روز گذشته هوای تهران با شاخص 134 در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه» قرار گرفت. این در حالی است که پنجشنبه گذشته نیز شاخص هوای تهران روی عدد 110 قرار گرفت. بدین ترتیب آسمان پایتخت در پایان هفته گذشته آلوده و طی 2 روز متوالی در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه» قرار داشت.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک خبر داد
احتمال ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از احتمال ابطال معاینه فنی معتبر پس از وقوع تصادف خبر داد و گفت: در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا بتوانیم بعد از این حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کنیم.
پوریا محمدیان‌یزدی با بیان اینکه در بررسی عوامل تصادفات به این نتیجه رسیدیم نقص خودرو که در معاینه فنی محرز شده است، نقش مهمی در بروز تصادفات دارد، به ایسنا اظهار داشت: اگر خودرویی گواهی معاینه فنی را دریافت کند اما روز بعد بنابر حادثه‌ای با خودروی دیگری تصادف کند؛ به طوری که در این تصادف جلوبندی ماشین تغییر شکل دهد، به طور قطع آن خودرو دیگر از سلامت و ایمنی برخوردار نخواهد بود، زیرا ضربه‌ای به آن وارد شده است و حتی اگر آن خودرو دوباره در تعمیرگاه به شکل اول خود بازگردد، برای اطمینان از سلامت و ایمنی دوباره نیازمند بررسی است.
 محمدیان ادامه داد: به همین دلیل در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا بتوانیم پس از این حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کنیم. یعنی یا کارشناس مربوطه سر صحنه تصادف اطلاعات خودروها را به سامانه سیمفا ارسال کند یا به هنگام مراجعه رانندگان به واحد خسارت بیمه، از طریق این سازمان اطلاعات مربوطه به سامانه سیمفا برای باطل شدن معاینه فنی ارسال
 شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تأکید کرد
ضرورت پرداخت سهم دولت برای مترو
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از لزوم واریز یارانه دولت برای توسعه اتوبوس و مترو در تهران خبر داد.
افشین حبیب‌زاده با اشاره به لزوم کمک دولت به توسعه ناوگان اتوبوسرانی به ایسنا گفت: تاکنون دولت یارانه‌اش را برای کمک به توسعه اتوبوس و مترو در سال‌های ۹۵، ‌ ۹۶ و ۹۷ به طور کامل پرداخت نکرده است. وی با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ۹۴ دولت باید برای یارانه  مترو ۷۸۳۰ میلیارد ریال پرداخت می‌کرده است، اظهار داشت: اما تاکنون تنها  ۳۷ درصد این مبلغ  از سوی دولت پرداخت شده است.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت باید برای یارانه اتوبوس نیز در سال‌های  ۸۵تا ۹۴ حدود  ۲۸هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال پرداخت می‌کرده است، گفت: شهرداری توانسته در این حوزه تنها  ۱۶۱۹ میلیارد ریال دریافت کند.
حبیب‌زاده با بیان اینکه دولت باید برای توسعه مترو در سال‌های ۹۵  و  ۹۶ سالانه ۷۰میلیارد تومان پرداخت می‌کرد اما تاکنون محقق نشده است، افزود: ما برای توسعه حمل ونقل عمومی به یارانه نیاز داریم و اگر نتوانیم یارانه را از دولت دریافت کنیم، نمی‌توانیم پاسخ مردم را بدهیم.


Page Generated in 0/0065 sec