printlogo


کد خبر: 202447تاریخ: 1397/9/10 00:00
اخبار

بر اساس گزارش بانک مرکزی
کارت‎های بانکی  کارت سوخت شدند
اجرای طرح اتصال کارت‌های بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور با بهره‌گیری از زیرساخت‌های تبادل داده و ابزارهای تسویه و پرداخت در نظام بانکی انجام شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، همانگونه که در طرح توزیع سبد حمایتی دولت، بدون صرف یک ریال برای صدور کوپن کاغذی یا کارت‌های جدید، اتصال کارت‌های بانکی به زیرساخت رفاهی کشور انجام شد، در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکی، از کارت‌های بانکی موجود به‌عنوان کارت سوخت استفاده می‌شود. بر این اساس شهروندان می‌توانند از کارت بانکی خود هم برای سوخت‌گیری و هم پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوخت‌گیری اثرگذار خواهد بود.


اعلام جزئیات تخلفات دولت در سازمان هدفمندی
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی از گزارش این هیأت را تشریح کرد. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: جمع‌بندی نهایی گزارش این تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی ارائه شد و مراحل نهایی در حال طی شدن است. کوچکی‌نژاد با بیان اینکه حجم تخلفات در سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیار بالاست، ادامه داد: پس از قرائت گزارش تدوین شده در صحن علنی پارلمان میزان و رقم تخلفات مشخص می‌شود. وی با اعلام اینکه از سال 1389 باید حدود 310 هزار میلیارد تومان به این سازمان وارد می‌شد، افزود: دستگاه‌هایی که باید این رقم را به سازمان پرداخت می‌کردند حدود 50 هزار میلیارد تومان را پرداخت نکردند که از دستگاه‌ها خواسته شده علت پرداخت نکردن این رقم را به کمیته تحقیق و تفحص اعلام کنند. کوچکی‌نژاد با بیان اینکه 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به برخی دستگاه‌ها که طبق قانون وظایفی به آنها محول شده بود، پرداخت می‌شد، اضافه کرد: تنها 3 درصد از این 30 درصد پرداخت شده که دنبال علت این موضوع هستیم. به عنوان نمونه از 10 درصد یارانه‌‌ای که باید به حوزه بهداشت پرداخت می‌شد، فقط 5/1 درصد از آن پرداخت‌ شده که تخلف است. به‌گفته وی، تخلفات صورت گرفته در این گزارش به قوه‌قضائیه ارائه می‌شود و عوامل متخلف در دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.


متقاضیان مسکن‌مهر مهاجرت می‌کنند
ثبت‌نام در پردیس، خانه در هشتگرد!
متقاضیان مسکن‌مهر پردیس که به علت کمبود آورده به آنان اخطار داده شده، می‌توانند به واحدهای پرند و هشتگرد منتقل شوند. به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در ملاقات مردمی با متقاضیان مسکن‌مهر پردیس افزود: آنها می‌توانند به این 2 شهر مراجعه کنند و در صورت رضایت، با حفظ امتیاز و ترتیب اولویت‌شان به شرکت‌های عمران در این شهرها معرفی و جابه‌جا می‌شوند. در صورت این جابه‌جایی، آنها می‌توانند سریع‌تر هم صاحب مسکن‌های قابل سکونت شوند. وی افزود: متقاضیانی که حذف شده‌اند، افرادی هستند که به علت آورده پایین، پس از اخطارها و اطلاع‌رسانی‌ها واریزی خود را تکمیل نکردند و حذف شده‌اند؛ حدود هزار واحد در شهرهای جدید هشتگرد و پرند را به این دسته از متقاضیان در پردیس اختصاص دادیم که در صورت رضایت می‌توانند به این شهرها منتقل شوند. طاهرخانی با بیان اینکه در کل کشور تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن‌مهر به متقاضیان تحویل شده است، گفت: از حدود 2 میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن‌مهر در کل کشور، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است. حدود ۲۰۰ هزار واحد نیازمند خدمات است و ۲۰۰ هزار واحد دیگر هم علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و خدمات، در بخش ابنیه هنوز تکمیل نشده است. حدود ۱۰۰ هزار واحد هم بدون متقاضی است که در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری به نهادهای حمایتی هستیم. به گفته طاهرخانی، برای تکمیل حدود ۴۰۰ هزار واحد باقیمانده مسکن‌مهر، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قسمتی از آن شامل
یارانه‌های بخش دولتی و بخشی هم باید از محل تهاتر اراضی و منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن  تامین شود.
 


Page Generated in 0/0067 sec