printlogo


کد خبر: 202451تاریخ: 1397/9/10 00:00
اخبار

خبر لاریجانی درباره همکاری ضدتروریستی با ۵ کشور
رئیس مجلس از برگزاری اجلاس مجالس ایران، چین، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان در ایران برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و موادمخدر خبر داد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی که برای حضور در یازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش‌ها و مشکلات موجود در آسیا اظهار داشت: از نظر امنیتی و سیاسی، آسیا چالش‌ها و مشکلاتی دارد که گاه مانع می‌شود اما اصل فکر این است ما این چالش‌ها را در درون تئوری‌های توسعه اقتصادی چندجانبه هضم کنیم. لاریجانی با بیان اینکه تحقق این مهم به تلاش نیاز دارد، گفت: این موضوع فوری رخ نمی‌دهد اما به عنوان نمونه همکاری ایران، سوریه، روسیه و ترکیه مدلی است که چند کشور آسیایی برای حل مشکل منطقه‌ای در آسیا با یکدیگر همکاری کردند و این مدل در حال پیشرفت است و نتایج نسبتاً قابل توجهی به دست آورده است، این مدل را می‌توان هم در مسائل اقتصادی و هم در مسائل امنیتی و سیاسی در منطقه بسط داد. لاریجانی با بیان اینکه ایران مسؤول برگزاری مجمع مجالس کشورهای آسیایی در سال آینده است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه این اجلاس در ایران به‌صورت مستمر در حال فعالیت است و در این اجلاس نتایج کارها را به اطلاع هیات‌ها می‌رساند. وی با بیان اینکه بزودی اجلاس مجالس ایران، چین، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان در ایران برگزار می‌شود، به محورهای این اجلاس اشاره کرد و یادآور شد: مسائل تروریسم در منطقه و حل آن، همکاری در مبارزه با ناامنی‌های منطقه و مواد‌مخدر و همکاری‌های اقتصادی در این حوزه محورهای اجلاس است.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
۳ ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می‌شود
جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ماه‌های آینده 3 ماهواره به فضا پرتاب خواهد شد و در مدارهای مشخص قرار خواهد گرفت. به گزارش مهر، سردار قاسم تقی‌زاده صبح پنجشنبه در مراسم الحاق 2 زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان دریایی جنوب نداجا اظهار داشت: در ماه‌های آینده 3 ماهواره که به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته شده است به فضا پرتاب خواهد شد. وی عنوان کرد: این 3 ماهواره پس از پرتاب در مدارهای مشخص شده قرار خواهد گرفت و توان فضایی ایران به نمایش در خواهد آمد. این ماهواره‌ها با حمایت وزارت دفاع ساخته شده است. سردار تقی‌زاده با بیان اینکه وزارت دفاع در این ۴۰ سال موفق شد تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی در حوزه هنر، علم و دانش را به شایستگی به منصه ظهور برساند، ابراز داشت: امروز در عرصه دریا 2 زیردریایی به ناوگان دریایی جنوب الحاق شد و روز شنبه هم ناوشکن عملیاتی سهند رونمایی خواهد شد.

الحاق نسل جدیدی از ناوشکن‌ها به نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی در جنوب کشور خواهیم بود. به گزارش فارس، امیردریادار حسین خانزادی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی با اشاره به حرکت رو به جلوی انقلاب در 40 سال گذشته گفت: دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف بود و پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و چرخه‌های قابلیت‌سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران است. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: روز گذشته در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، زیردریایی غدیر 955، نسل جدید زیردریایی‌های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ملحق کرده و امروز نیز شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی در جنوب خواهیم بود و در پی آن ناوشکن‌های دنا و برای بار دیگر ناوشکن دماوند را تا چند ماه آینده احیا و به نیروی دریایی ملحق می‌کنیم. امیرخانزادی با اشاره به اینکه یاوه‌گویان و دشمنان انقلاب بدانند نهال انقلاب تنومندتر شده است، افزود: امروز آمریکایی‌ها در سرازیری افول افتاده‌اند و بی‌آبرویی و خفت آنها در این 40 سال روز به روز بیشتر شده است.
 


Page Generated in 0/0073 sec