printlogo


کد خبر: 202461تاریخ: 1397/9/10 00:00
در هفته چهاردهم لیگ برتر استقلال و پرسپولیس بردند، سپاهان صدرنشین شد
شجاعان سرخ جنگجویان آبی و توفان زرد!

گروه ورزشی: تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان در رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال مقابل حریفان خود به برتری رسیدند تا رقابت برای رتبه‌های بالای جدول بیش از پیش داغ شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، روز پنجشنبه تیم پرسپولیس در تبریز موفق شد در یک دیدار سخت و نفس‌گیر در دقیقه 91 بازی با گل شجاع خلیل‌زاده تیم خوب ماشین‌سازی را شکست دهد تا با یک پله صعود به رتبه سوم جدول لیگ برتر برسد. در این دیدار پرحاشیه و پربرخورد پرسپولیسی‌ها موفق شدند با وجود خطراتی که ماشین‌سازی روی دروازه بیرانوند ایجاد می‌کرد کلین‌شیت کنند. سرخپوشان در دقیقه 95 نیز توسط اسدی بازیکن تازه‌وارد خود به گل دست یافتند اما داور به اشتباه این گل را آفساید اعلام کرد. پرسپولیس با برتری در این بازی 24 امتیازی شد و با عبور از تراکتورسازی 23 امتیازی در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاد. شجاع در حالی در این بازی گل 3 امتیازی سرخپوشان را زد که برانکو ایوانکوویچ با وجود مصدومیت جزئی، او را به تبریز برد. حاشیه‌های این دیدار حتی به گزارشگری نیز رسید تا جایی که گزارشگر بازی به گزارش کاملا یک طرفه به نفع ماشین‌سازی متهم و انتقادهای فراوانی از او شد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از این دیدار از عملکرد تیمش در دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز ابراز رضایت کرد و گفت: با این بازی نشان دادیم چرا قهرمان ایران هستیم. وی افزود: ما در این بازی با استحقاق برنده شدیم، چون موقعیت‌های گل بیشتری نسبت به حریف داشتیم. می‌دانستیم در ثانیه‌های پایانی می‌توانیم به گل برسیم. نمی‌خواستیم نتیجه را حفظ کنیم و حتی بازیکنان کم‌تجربه خود را در زمین گذاشتیم تا بتوانیم به گل برسیم.
محمدرضا مهاجری، سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: شخصیت تیمی پرسپولیس زمینه‌ساز پیروزی این تیم شد. سخت است در دیداری که حداقل باید مساوی می‌شد، شکست بخوریم. ما کم آوردیم. با توجه به اینکه دست‌مان برای انتخاب بازیکن بسته است، به بازیکنان‌مان فشار آمد و باعث شد پرسپولیس در دقایق پایانی به گل برسد. بازیکنان ما می‌توانستند بازی را با پیروزی به پایان برسانند. از همه تماشاگران تشکر می‌کنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم. یک بدهکاری به آنها برای ما ماند.
پیروزی ارزشمند استقلال در آزادی
در آخرین بازی پنجشنبه بازیکنان استقلال با یک بازی روان و دیدنی موفق شدند 3 گل وارد دروازه صنعت نفت آبادان کنند تا هواداران آبی‌های پایتخت به روزهای آینده این تیم امیدوار شوند.
در این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، فرشید باقری در دقیقه 9، طارق همام در دقیقه 25 و اللهیار صیادمنش در دقیقه 74 گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.
با این نتیجه استقلال توانست به دومین برد پیاپی خود در فصل جاری لیگ برتر دست پیدا کند و با 21 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گیرد. این پیروزی از آن‌جهت برای آبی‌ها ارزشمند بود که به غیر از دیدار با تراکتورسازی هیچ‌گاه در ورزشگاه آزادی پیروز نشده بودند.
وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از این دیدار گفت: مشخص است که باید بابت عملکرد تیمم خوشحال باشم. بر اساس آن چیزی که در زمین دیدیم، ما فوتبال خوبی را در زمین انجام دادیم. شما می‌دانید فشار روی استقلال بسیار بالاست. پس از برد هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان که بسیار مهم بود، امروز هم لبخند روی لب بازیکنان ما بود. برای دو بازیکن میانی تیمم یعنی فرشید باقری و طارق همام خوشحالم که گلزنی کردند.
سپاهان فینال را برد
اما دیروز در مهم‌ترین دیدار هفته چهاردهم تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت سپاهان برنده این بازی بزرگ شد تا صدر جدول را پس بگیرد. تیم فوتبال سپاهان با پیروزی مقابل پدیده، ضمن تحمیل دومین باخت به این تیم به صدر جدول لیگ برتر راه یافت. سپاهانی‌ها در دقیقه 27 بازی با گل مهرداد محمدی از پدیده مشهد پیش افتادند و توانستند تا پایان این دیدار حساس همین نتیجه را حفظ کنند و با 29 امتیاز و میانگین گل بهتر در صدر جدول قرار گیرند. پدیده مشهد هم با این باخت یک پله پایین‌تر آمد و در رده دوم جدول قرار گرفت. سپاهان و پدیده هر کدام یک بازی عقب‌افتاده مقابل پرسپولیس  و استقلال دارند و نتیجه آن دیدارها می‌تواند تا حدود زیادی قهرمان نیم‌فصل را مشخص کند.
در دیگر بازی‌های دیروز تیم پیکان در مسجد سلیمان  با باخت مقابل تیم نفت، پنجمین باخت متوالی خود را در این فصل تجربه کرد تا مجید جلالی، سرمربی پیکان ناکامی دیگری را تجربه کند. پیمان میری در دقیقه 6 گل خوزستانی‌ها را به ثمر رساند.
تیم سایپا هم در یک دیدار حساس نتوانست از پس استقلال خوزستان بحران‌زده برآید. مهدی ترابی در دقیقه 19 برای سایپا و مجتبی رمضانی در دقیقه 78 برای استقلال خوزستان گل زدند.


Page Generated in 0/0067 sec