printlogo


کد خبر: 202469تاریخ: 1397/9/11 00:00
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
توزیع تست‌های خودارزیابی HIV

گروه اجتماعی:‌ معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن انتقاد از کند بودن فرآیند بیماریابی در حوزه HIV گفت: قرار است تست‌های رپید HIV طبق یک پروتکل خاص در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع شود.
به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی در مراسم روز جهانی ایدز با بیان اینکه امیدوارم امروز بهانه‌ای برای حرکت قوی‌تر در راستای مبارزه با بیماری HIV ایدز باشد، گفت: مهم‌ترین چیزی که طی ۴۰ سال گذشته در این زمینه یاد گرفته‌ایم این است که آموزش و اطلاع‌رسانی، مهم‌ترین عامل پیشگیری از بیماری‌های عفونی از جمله HIV است.
رئیسی با بیان اینکه تخمین می‌زنیم حدود ۶۰ هزار نفر مبتلا به HIV در کشور داشته باشیم، گفت: در حال حاضر کمتر از نصف این تعداد را توانسته‌ایم شناسایی کنیم و افرادی که تحت پوشش درمان قرار گرفته‌اند حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار نفرند.
 رئیسی تاکید کرد: ما باید به سمت بیماریابی رویم. خوشبختانه مراکز تشخیص سریع HIV از 2 هزار مرکز در سال ۹۶ به ۸ هزار و 200 مرکز در سال ۹۷ توسعه یافته‌اند که اقدام بزرگی بود. در عین حال افزایش دسترسی برای انجام تست‌های تشخیص HIV مهم است. بر این اساس امسال تصمیم‌مان برای بیماریابی جدی است. ما اعتقاد داریم نیاز است سلف تست (تست‌های خودارزیابی) و رپید تست (تست سریعHIV) در اختیار عموم قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0065 sec