printlogo


کد خبر: 202480تاریخ: 1397/9/11 00:00
اخبار

رونمایی از روایت زندگی «شهید غلامعلی پیچک» به قلم گلعلی بابایی
مراسم رونمایی از کتاب زندگی شهید غلامعلی پیچک به قلم گلعلی بابایی، امروز در نخلستان اوج برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مازیار حاتمی، مدیر نشر ۲۷ بعثت با اشاره به رونمایی از سیزدهمین مجلد از مجموعه کتاب‌های جدید این انتشارات با نام «شاهین بر آفتاب» تصریح کرد: این کتاب به قلم گلعلی بابایی، زندگی آموزگار بسیجی شهید غلامعلی پیچک را به رشته تحریر در آورده است. وی با بیان اینکه شهید پیچک از فرماندهان شاخص عملیات بازی‌دراز است، خاطرنشان کرد: در آستانه سالگرد عملیات بازی‌دراز از این اثر با حضور جمعی از فرهیختگان و یادگاران 8 سال دفاع‌مقدس رونمایی خواهد شد. حاتمی در پایان با بیان اینکه شاهین بر آفتاب در ۲۱ فصل همراه با اسناد و تصاویر در ۳۱۲ صفحه به چاپ رسیده است، متذکر شد: مراسم رونمایی ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ آذرماه در نخلستان اوج برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه جایزه ادبی جلال آل‌احمد در 17 آذر
آیین پایانی «یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد» ساعت 18 شنبه 17 آذرماه در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل‌احمد، زمان و محل برگزاری اختتامیه این رویداد ادبی را اعلام کرد. آیین پایانی «یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد» ساعت 18 شنبه 17 آذرماه در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. همچنین نشست خبری جایزه جلال آل‌احمد، ساعت 10 صبح امروز با حضور محمدرضا بایرامی، دبیر علمی و مهدی قزلی، دبیر اجرایی این جایزه برگزار خواهد شد.


«تام هنکس» نشان شجاعت دریافت کرد
«تام هنکس» بازیگر اسکاری هالیوود که رئیس کمپینی با موضوع کمک به کهنه‌سربازان بیمار آمریکایی است، نشان «شجاعت و تاریخ‌سازی» دریافت کرد. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، تام هنکس نشان «شجاعت و تاریخ‌سازی» را از دست سناتور الیزابت دال دریافت کرد. این مراسم که با میزبانی سناتور الیزابت و باب دال همراه بود از «سوزان کالینز» و «نانسی پلوسی» هم تقدیر کرد. تام هنکس رئیس کمپین قهرمانان پنهان بنیاد کمک به کهنه‌سربازان بیمار و نیازمند کمک است و به خاطر خدماتش در این زمینه این نشان به وی اعطا شده است. این بنیاد به کهنه‌سربازانی که در میدان نبرد آسیب دیده و از نظر جسمی و روحی بیمار و نیازمند کمک هستند رسیدگی می‌کند.

اشتباه رسانه‌های داخلی در نقل یک خبر
اوشین زنده است!
پس از آنکه اعلام شد «هارو آکاگی» بازیگر کهنه‌کار ژاپنی در ۹۴ سالگی از دنیا رفته، برخی رسانه‌های داخلی به اشتباه خبر درگذشت شخصیت اصلی سریال «اوشین» را اعلام کردند. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته و پس از آنکه اعلام شد هارو آکاگی» بازیگر کهنه‌کار ژاپنی و یکی از بازیگران نقش‌های فرعی سریال «سال‌های دور از خانه» در ۹۴ سالگی از دنیا رفته است، برخی رسانه‌های داخلی به اشتباه اقدام به انتشار خبر درگذشت بازیگر اصلی این سریال کردند. جالب اینکه تنها با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی می‌شد به اشتباه بودن این خبر پی برد. سریال خاطره‌انگیز «اوشین» که در کشور ما با نام «سال‌های دور از خانه» در دهه ۶۰ هجری پخش می‌شد، داستان زنی به نام اوشین تانوکورا را روایت می‌کرد که در سنین پیری خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را تعریف می‌کرد. البته این نخستین باری نیست که برخی رسانه‌های داخلی به اشتباه خبر درگذشت یک بازیگر خارجی را اعلام می‌کنند، چرا که این موضوع پیش از این برای بازیگر ایفاگر نقش
لین چان در سریال «جنگجویان کوهستان» نیز اتفاق افتاده بود.


Page Generated in 0/0068 sec