printlogo


کد خبر: 202482تاریخ: 1397/9/11 00:00
خیال هواداران استقلال راحت نیست
سریال مشکلات مالی

هواداران استقلال در لیگ هجدهم امیدوار بودند نتایج خوب وینفرد شفر در لیگ هفدهم ادامه پیدا کند تا آبی‌پوشان پایتخت بالاخره از زیر سایه پرسپولیس خارج شوند و خودشان را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر معرفی کنند اما فصل دلخواه استقلالی‌ها آغاز نشد و نتایج نوسانی این تیم، هواداران استقلال را نگران کرد.
با این حال اغلب هواداران استقلال به تفکرات وینفرد شفر اعتقاد داشتند و می‌دانستند پس از گذشت چند هفته روزهای خوب استقلال هم آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد این انتظار به پایان رسیده و استقلال در 2 بازی اخیرش با نمایشی شبیه فصل گذشته توانست با ارائه یک بازی بی‌نقص صاحب 2 پیروزی مقابل استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان شود.
در حالی که هواداران از این پیروزی خوشحال بودند، سیدمهدی رحمتی، کاپیتان استقلال به خبرنگاران گفت وضعیت این تیم آنطور که به نظر می‌رسد گل و بلبل نیست. او از مشکلات مالی استقلال خبر داد و افزود: «تنها ۲۰ درصد از قراردادها را گرفته‌ایم و نزدیک به 5-4 ماه است پرداختی از سوی باشگاه نبوده است. از ‌آقای فتحی تشکر می‌کنم که به اردوی تیم آمد و حرف‌های بازیکنان را گوش کرد. بازیکنان ما حجب و حیا دارند و به دنبال مصاحبه کردن نیستند. دوست داریم این اتفاقات در تیم خودمان حل شود. از مسؤولان و اسپانسر خواهش می‌کنم به ما توجه کنند. شرایط ما سخت است و نیاز به حمایت داریم. از شخص وزیر ورزش نیز می‌خواهم به اسپانسر فشار بیاورد تا دست تیم را خالی نگذارند. امیدوارم همه چیز دست به دست هم دهد تا 2 بازی آخر نیم‌فصل را با برد پشت‌سر بگذاریم».
این صحبت‌های کاپیتان استقلال در حالی مطرح شد که اکبر ملکی، عضو هیات‌مدیره باشگاه در مجمع عمومی باشگاه استقلال که با حضور وزیر ورزش برگزار شد اعلام کرده بود مشکل مالی از نظر ریالی ندارند و وضعیت مالی آنها در تاریخ 70 ساله استقلال بی‌سابقه است!
او حتی اعلام کرد هیچ وقت خیال باشگاه و هواداران از نظر مالی تا این اندازه راحت نبوده اما مشخص نیست ملکی زمانی که 5-4 ماه بازیکنان دریافتی نداشته‌اند چطور این صحبت‌ها را مطرح می‌کند و چطور باید خیال هواداران از وضعیت مالی باشگاه راحت باشد! البته تنها صحبت‌های رحمتی مشخص نمی‌کرد که صحبت‌های ملکی اشتباه است. درست 3 روز قبل از برگزاری مجمع عمومی، حساب‌های باشگاه استقلال به‌خاطر بدهی‌های باقیمانده از دوره یکی از مدیران سابق مسدود شده بود و جلوی پرداختی‌های اسپانسر به باشگاه گرفته شده بود.
اینکه مدیران استقلال و در راس آنها امیرحسین فتحی تلاش زیادی برای تعیین و تکلیف بدهی‌های این تیم انجام دادند و حتی توانستند در پرونده یازالده گومز پیروز باشند، شکی نیست اما همچنان بدهی‌های بویان، پروپئیچ، رابسون و جپارف باقی مانده که مبلغ آنها کم نیست.
در نهایت، آنچه مشخص این است که اوضاع استقلال همانند پرسپولیس از نظر مالی مناسب نیست ولی موضوعی که مشخص نیست این است که مسؤولان باشگاه استقلال در مجمع عمومی این باشگاه چه گزارش مالی‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارائه داده‌اند که پس از آن ادعا می‌کنند وضعیت مالی استقلال در 70 سال اخیر بی‌سابقه
بوده است!

کاپیتان؛ مرد شماره یک شفر در خانه
سیدمهدی رحمتی، سنگربان شماره یک استقلال که در اکثر بازی‌های این فصل مرد شماره یک تیمش بوده و در 8 بازی هم توانسته دروازه تیمش را بسته نگه دارد، در دیدار برابر صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی یک بار دیگر کلین‌شیت کرد تا آمار جالبی در مدت زمان مربیگری وینفرد شفر داشته باشد. جدال با صنعت نفت آبادان هفدهمین بازی‌ای بود که وینفرد شفر آلمانی در لیگ برتر روی نیمکت استقلال تهران می‌نشست. در این ۱۷ بازی، ۱۰ بار حسین حسینی سنگربان آبی‌پوشان بوده و در ۷ دیدار دیگر (از جمله 2 دیدار داربی) مهدی رحمتی مرد شماره یک تیمش بود.
رحمتی در 7 دیدار خانگی که به عنوان مرد شماره یک تیم شفر به میدان رفته، تاکنون هیچ گلی دریافت نکرده و ۷ کلین‌شیت را به ثبت رسانده تا عملکرد درخشانی در بازی‌های خانگی برای تیم شفر داشته باشد. رحمتی که فصل گذشته در مجموع ۱۰ بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داده بود، در این فصل تا کنون ۱۱ بار درون دروازه تیمش حاضر بوده و ۸ کلین‌شیت کرده است. این بهترین عملکرد سیدمهدی رحمتی در تمام ادوار حضورش در رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود و در ۱۱ بازی که در میدان حضور داشته، در ۸ بازی دروازه تیمش را بسته نگه داشته است.
شفر در مدت زمان حضورش روی نیمکت استقلال، ۱۷ بازی خانگی هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته که تیم او در ۱۳ بازی بدون گل خورده میدان را ترک کرده و تنها یک بار شکست خورده است.


Page Generated in 0/0066 sec