printlogo


کد خبر: 202489تاریخ: 1397/9/11 00:00
مقتدرترین و شیطانی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در 94 سالگی مرد
پایان پدر خاندان جنایتکار بوش

آخرین رئیس‌جمهور ایالات متحده در دوران جنگ سرد با لعن و نفرین ملت‌های مسلمان بویژه عراقی‌ها که جنایات متعددی را علیه آنها مرتکب شده بود، در آخرین روز ماه نوامبر 2018 آخرین نفس را کشید.
«جرج هربرت واکر بوش» روز جمعه در حالی  در 94 سالگی در خانه‌اش در هوستون تگزاس مرد که سال‌ها از بیماری پارکینسون شدید رنج می‌برد و دست‌کم طی 6 سال اخیر روی صندلی چرخدار برقی می‌نشست. بسیاری او را شیطان‌صفت‌ترین و مخوف‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده دانسته‌اند، چرا که نه‌تنها از راس دستگاه جاسوسی آمریکا به کاخ سفید رسید، بلکه بنا به اسناد فراوان به عنوان داماد «آلیستون کراولی»، بدنام‌ترین شیطان‌پرست قرن بیستم موسوم به «دیو بزرگ» نوه «پرسکات بوش» رهبر معنوی «بوهمین‌ها» (مهم‌ترین فرقه مخفی شیطان‌پرستی در آمریکای شمالی)جایگاه پدربزرگش را حفظ کرده و راه نفرین شده او را ادامه داد.
او در فاصله سال‌های 1971 تا 1973 در زمان ریاست‌جمهوری «ریچارد نیکسون» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل بود و بعد به سفارش هنری کیسینجر، وزیر خارجه صهیونیست و بانفوذ جمهوری‌خواهان طی سال‌های 1974 تا 1976 میلادی سفیر آمریکا در چین شد. سپس در دوره‌ای که به فصل تغییر ساختار در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مشهور شد، یعنی در سال‌های 1976 و 1977 به مدیریت سیا و تغییر نسل در این سازمان پرداخت.
جرج بوش پدر، تنها رئیس‌جمهور آمریکا بود که پسرش نیز در زمان حیاتش به ریاست‌جمهوری رسید و جالب اینکه هر دو جنایتکار جنگی محسوب می‌شدند. او اگرچه همانند جیمی کارتر و جرالد فورد، اسلاف دهه هشتادی‌اش، تنها یک دوره در قدرت ماند اما در عین حال نزدیک‌ترین رئیس‌جمهور به کارتل راکفلرها و حکومت سایه آمریکا و مقتدرترین‌شان شناخته می‌شود. او در تمام 8 سال ریاست‌جمهوری دونالد ریگان، نقش پدر معنوی هر دو طیف سیاسی جدید نومحافظه‌کاران و جنگ‌طلبان (بازهای شکاری) آمریکا را برعهده داشت که اوایل دهه 1990 پس از فروپاشی اتحاد شوروی با اتحادشان در قالب حزب جمهوری‌خواه، کاخ سفید و کنگره را قبضه کردند و سپس زمینه‌ساز چندین حمله نظامی خونبار آمریکا و ناتو در سراسر دنیای تک‌قطبی طی 2 دهه پس از آن بویژه در عراق (3 بار)، بالکان، پاناما، افغانستان، سومالی، سوریه، یمن و لیبی شدند.
چهل‌ویکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده ماه مارس 1991 سه ماه پس از حمله به عراق، در یک سخنرانی مشهور نظریه قلدری آمریکا در جهان تک‌قطبی پساشوروی را بدین شکل مطرح کرد: «موضوع تنها یک کشور کوچک نیست، هدف ما یک عقیده تازه است، یک نظم نوین جهانی؛ نظمی که در آن کشورهای مختلف تحت یک جنبش گرد هم آمده‌اند تا به آرزوهای جهانی بشریت، یعنی صلح و امنیت، آزادی و حاکمیت قانون دست یابند». 17 ژانویه 1991 ارتش آمریکا در راس  ائتلافی بین‌المللی متشکل از 34 کشور شامل اعضای ناتو، برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی، هم‌پیمانان بریتانیا و شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس به عراق حمله کرد.
عملیات نظامی توفان صحرا (جنگ اول خلیج‌فارس) که توسط آمریکا و متحدان نظامی‌اش در همان سال به بهانه اشغال کویت توسط حکومت بعثی صدام انجام شد، نه‌تنها باعث کشتار بیش از 200 هزار تن از عراقی‌ها شد، بلکه با تحریک دیکتاتور سفاک بغداد به جنون و جنایت بیشتر علیه مردم کشورش و تحریم‌های متعاقب جنگ، زمینه مرگ ده‌ها هزار عراقی دیگر را بر اثر گرسنگی، بیماری و تسویه‌جمعی شیعیان انقلابی، کردها و سنی‌های مخالف پدید آورد.
جالب اینکه رئیس‌جمهور شیطان‌صفت وقت آمریکا که پیش از حمله صدام به کویت، از طریق وزیر دفاعش دونالد رامسفلد به دیکتاتور بغداد چراغ سبز داده بود، پس از ویرانی عراق در جنگ اول خلیج‌فارس نیز دوباره با صدام علیه ایران دست دوستی داد.
او اما حتی پیش از حمله به عراق، جنگ‌افروزی را در پاناما آغاز کرده بود. او در دسامبر 1989 به تفنگداران دریایی آمریکا دستور داد برای عزل «مانوئل نوریگا» رئیس‌جمهور وقت پاناما که خود زمانی با کودتای سیا (در دوران ریاست بوش  در مقر لنگلی) به قدرت رسیده بود، به این کشور کوچک آمریکای مرکزی حمله کنند. تنها هدف این حمله که ظرف 4 روز به اشغال کامل این کشور کوچک به قیمت کشته شدن صدها نفر انجامید و البته توسط مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شد، کنترل کامل واشنگتن بر کانال پاناما و شبکه قاچاق مواد مخدر بین جنوب و شمال قاره آمریکا بود.
بوش پدر در سال 1992 انتخابات را در حالی به بیل کلینتون از حزب دموکرات واگذار کرد که به ‌خاطر جنگ‌افروزی‌هایش مشخصا مورد نفرت افکار عمومی بین‌المللی و اغلب آمریکایی‌ها واقع شده بود.
البته آوازه وحشیگری او پیش‌تر به ایران رسیده بود؛ وقتی سوم جولای 1988 (30 تیرماه 1367)  هواپیمای مسافری ایرباس ایران با  290 سرنشین شامل 66 کودک بر فراز آب‌های خلیج‌فارس توسط موشکی که ناو جنگی «یو‌اس‌اس وینسنس» شلیک کرده بود، هدف قرار گرفت و تمام سرنشینانش به شهادت رسیدند، بوش پدر معاون اول ریگان بود.
اگرچه دولت وقت واشنگتن بعد از این حادثه، سیاست رسمی‌اش را بر روایتی مبنی بر عامل «خطای انسانی» آن هم از طرف خلبان هواپیمای ایرانی استوار کرده بود اما بوش پدر اصرار داشت آمریکا از ایران بابت این جنایت عذرخواهی نخواهد کرد و این موضوع را طی چند سخنرانی پس از حادثه نیز تکرار کرد.
مثلا درست یک ماه پس از جنایت آمریکایی علیه ایرباس ایرانی، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا عنادش را چنین آشکار کرد: «من هیچ‌گاه از طرف ایالات متحده آمریکا عذرخواهی نخواهم کرد. هیچ‌وقت! اهمیتی ندارد حقایق چه باشد».
مرگ جرج بوش یک سال پس از مرگ دیوید راکفلر، پدرخوانده بزرگ صهیونیسم جهانی و کمتر از 2 ماه پس از درگذشت سناتور جان مک‌کین، پدر معنوی جنگ‌طلبان آمریکا جمع مهم‌ترین ستون‌های حزب جمهوری‌خواه در جهنم را جمع‌تر کرده و اعتبار دونالد ترامپ در این حزب را بیشتر کرد. ترامپی که به رغم ادای احترام ظاهری‌اش به مرگ بوش پدر همواره از او انتقاد می‌کرد و حتی 2 سال پیش اعلام کرده بود خواندن کتاب «خانواده جنایتکار بوش» به قلم جان هانت و راجر استون او را بشدت تحت تاثیر قرار داده است. ترامپ این کتاب را که در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 علیه نامزدی جب بوش، پسر جرج دابلیو بوش به ابتکار روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر و به یکی از پرفروش‌ترین‌های آن سال بدل شد، واجد حقایقی سخت دانسته بود.
 


Page Generated in 0/0073 sec