printlogo


کد خبر: 202490تاریخ: 1397/9/11 00:00
اخبار

تحولات جزیره‌العرب در پیچ تاریخی
پرچم یمانی
حجت‌الاسلام سیدحسن علی العماد*: ریشه مساله یمن به کربلا بازمی‌گردد؛ واقعه‌ای که محدود به کشورهای عربی و غیر‌عربی نبوده و برای بشریت یک مساله تاریخی است. اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند بشریت و اسلام از بین می‌رفت؛ پیچ تاریخی کربلای دوم، قیام امام خمینی(ره) است که امام تعبیرشان این بود اگر امروز جمهوری اسلامی ایران نایستد و شکست بخورد تا سال‌ها از اسلام سخنی شنیده نمی‌شود. قیام امام خمینی(ره) سبب ماندگاری اسلام شده است. اگر امام راحل ایستادگی نمی‌کردند همه حکومت‌های اسلامی از بین رفته بودند و آمریکا خیالش راحت بود اما ایشان قیام کردند و میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف با تبلیغات امام راحل و به ‌برکت این قیام، مسلمان شدند. یمن کربلای امروز است.  بزرگ‌ترین و مجهزترین کشورهای جهان علیه یمن برخاسته‌اند. 30 هزار کودک یمنی هر سال از دنیا می‌روند و رسماً اعلام شده که بیش از 20 میلیون محاصره و تحت گرسنگی هستند. آل‌سعود در خط مقدم برای رژیم صهیونیستی هستند. جنگ یمن؛ مساله نفت، باب‌المندب یا گریه بر کودکان گرسنه نیست. عربستان سعودی حتی خاک یمن را می‌خواهد بسوزاند و نمی‌خواهد یمن زنده شود، چرا که در این صورت پرچم یمانی برپا شده و مقدمه ظهور خواهد شد. از نظر انسان‌های مقاوم، مردم یمن اهل ایستادگی هستند. بزرگ و کوچک در مقاومت و جنگ حضور دارند. در یمن کادر رسانه‌ای قوی وجود ندارد و مظلومیت را نمی‌توان منتقل کرد.
*دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن


بازداشت بیش از 100 معترض در سومین شنبه ناآرام پاریس
منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه روز شنبه بار دیگر به خیابان‌های پایتخت آمدند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات حاکی از این است که پلیس ضدشورش فرانسه با گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش سعی کرد معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها» را متفرق کند و گفته می‌شود بیش از 100 تن بازداشت شدند. همچنین در جریان ناآرامی‌های دیروز «لوکاس لاگر» خبرنگار شبکه خبری راشاتودی در فرانسه هنگام پوشش تظاهرات، هدف گلوله لاستیکی قرار گرفت و زخمی شد. تظاهرات‌های اعتراضی در پاریس از هفدهم نوامبر آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور هستند. تظاهرات‌کنندگان به افزایش بهای سوخت و مالیات‌ها اعتراض دارند. با این حال امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همواره بر موضع خود یعنی ادامه روند کنونی و اجرای سیاست‌های اقتصادی مورد نظر خود تاکید دارد.

شورش جلیقه‌زردها از فرانسه به بلژیک رسید
تشنج در قلب اروپا
دامنه اعتراض‌ جلیقه‌زردها در فرانسه به بلژیک هم کشیده شده است. روز شنبه شماری از بلژیکی‌ها با تجمع در مرکز بروکسل خواستار استعفای «شارل میشل» نخست‌وزیر شدند. آنها شعار می‌دادند: «میشل استعفا کن». برخی با پرتاب سنگ و ترقه با پلیس درگیر شدند و پلیس هم در مقابل از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد. فضا به قدری ناآرام بود که ابری از دود محل تظاهرات را فرا گرفته بود. بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی اکسپرس، این ناآرامی‌ها باعث شد مقر اصلی کمیسیون اروپا به صورت موقت تعطیل شود و تا زمانی که معترضان عبور کردند به هیچ کسی اجازه ورود یا خروج از این ساختمان داده نشد. صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان که به افزایش سوخت و هزینه‌های زندگی اعتراض داشتند اماکن سیاسی در بروکسل را هدف قرار داده بودند و برای کنترل آشوب ایجاد شده، ده‌ها نفر از نیروهای پلیس باتون به دست در محل مستقر شده بودند.


Page Generated in 0/0042 sec