printlogo


کد خبر: 202506تاریخ: 1397/9/11 00:00
اخبار

صادرات مرغ ممنوع شد
صادرات مرغ و 6 قلم دیگر از کالاهای مصرفی شامل لاستیک، شکر، کازئین (پروتئین شیر)، جوال و کیسه برای بسته‌بندی، انواع مشتقات شیر و آب پنیر و انواع دفترچه مشق و حسابداری ممنوع شد. به گزارش تسنیم، وزارت صنعت،معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک از ممنوعیت صادرات 7 ردیف کالای مصرفی در قالب 33 دریف تعرفه خبر داد. بر این اساس، صادرات مرغ، لاستیک، شکر، کازئین (پروتئین شیر)، جوال و کیسه برای بسته‌بندی، انواع مشتقات شیر و آب پنیر و انواع دفترچه مشق و حسابداری ممنوع شد. بنا بر این گزارش، با توجه به نیاز بازار داخلی به این کالاها و انجام صادرات بی‌رویه و از طرفی اختصاص یارانه و ارز دولتی برای تولید این محصولات، دولت خروج این کالاها از کشور در قالب صادرات را ممنوع کرد.

تخم‌مرغ شانه‌ای ۲۲ هزار تومان
در حالی که قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۲۲ هزار تومان رسیده، عرضه محدود تخم‌مرغ وارداتی نتوانسته بر قیمت اثرگذار باشد.  به گزارش میزان، طبق رسم هر سال، امسال نیز قیمت تخم‌مرغ در نیمه دوم سال روند افزایشی به خود گرفت. در حال حاضر قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در واحد‌های صنفی برخلاف ماه‌های قبل به ۲۲ هزار تومان رسیده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد باید شاهد ثبت قیمت جدید برای آن بود. رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار کشور از تلف شدن ۴۰ درصد مرغ‌های تخم‌گذار بر اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد و اظهار کرد: در شرایط عادی مرغی که پای تولید است برای ۱۸ تا ۲۴ ماه برنامه‌ریزی شده است اما با توجه به تلفات سال گذشته، ۱۰ تا ۱۴ ماه از تولید سال گذشته را از دست دادیم. در حالی قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای ۲۲ هزار تومان رسیده که دولت با واردات ۵ هزار تن تخم‌مرغ و عرضه آن در میادین شهرداری سعی دارد قیمت را به سطح ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان برساند. گزارش میدانی از میادین شهرداری نیز حاکی است که به دلیل عرضه محدود تخم‌مرغ تنظیم بازاری بسیاری از افراد مراجعه‌کننده قادر به تهیه این تخم‌مرغ‌ها نیستند و به ناچار هر شانه تخم‌مرغ را با قیمت ۲۲ هزار تومان تهیه می‌کنند. سوال اینجاست با توجه به اینکه هر ساله در نیمه دوم سال قیمت تخم‌مرغ افزایش می‌یابد و دولت با علم به اینکه تولید مرغداری‌ها به واسطه آنفلوآنزا کاهش داشته، چرا قبل از افزایش قیمت نسبت به واردات و تنظیم بازار اقدام نکرده است؟


ارزانی سکه تا واقعی شدن قیمت‌ها ادامه دارد
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار، اعلام کرد قیمت طلا و سکه روند کاهشی خود را تا واقعی شدن نرخ این محصول ادامه خواهد داد. ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد همچنان این روند نزولی در بازار طلا و جواهر ادامه خواهد داشت، چرا که مردم و بازار انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند. وی افزود: قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام‌بهار آزادی 3 میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز 3 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. وی ادامه داد: هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۲۳ دلار است. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انواع سکه و طلا در بازار نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته روند کاهشی دارد اما نسبت به چهارشنبه عصر و پنجشنبه بدون تغییر مانده و نوسان جزئی را تجربه کرده است اما وضعیت بازار نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها تا رسیدن قیمت طلا، سکه و حتی ارز به نرخ واقعی خود ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0058 sec