printlogo


کد خبر: 202507تاریخ: 1397/9/11 00:00
اخبار

 جزئیات تصمیمات جدید شورای هماهنگی سران قوا اعلام شد
وصول چک‌ تضمینی  فقط با درج نام گیرنده
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت به موجب مصوبه شورای هماهنگی سران قوا، از این پس پرداخت چک تضمینی صرفا در وجه گیرنده چک (ذی‌نفع) امکان‌پذیر است. به گزارش تسنیم، رئیس‌کل بانک مرکزی پس از نشست اعضای شورای هماهنگی سران قوا خاطرنشان کرد:‌ از مسائل مهم بازار پول، چک‌های تضمینی بود که در طول سال‌های گذشته پشت‌نویسی و دست به دست شدن چک توسط افراد مختلف معضل بزرگی به وجود آورد. عبدالناصر همتی ادامه داد: بررسی‌های ما طی یکی دو ماه گذشته نشان می‌دهد ارزش این چک‌ها 8 هزار میلیارد تومان بود که چرخش فاقد شفافیت و بدون اطلاع نظام بانکی از مشکلات آن به شمار می‌رود. رئیس کل بانک مرکزی گفت: بنا به پیشنهادی که اخیرا در شورا طرح کردیم، مصوب شد دیگر چک‌های تضمینی، قابل ظهرنویسی نیست و متقاضی چک حتما باید نام ذی‌نفع (گیرنده) چک را به همراه شماره ملی او در چک قید کند. به گفته همتی، چک‌هایی که اکنون در اختیار مردم است قابل انتقال به سایرین نیست و فاقد اعتبار خواهد بود. وی در عین حال تاکید کرد: بنابراین چک‌های فعلی دیگر قابل انتقال نیست و برای چک‌های موجود در اختیار مردم طبق مصوبه شورا، یک ماه فرصت داده شد با مراجعه به بانک‌ها نقد شود ضمن آنکه از این به بعد چک‌ها با شرایط جدید توسط بانک‌ها ارائه و صادر خواهد شد. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین گفت: این اقدام به شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی کمک می‌کند و از این به بعد با گردش مالی درست، واقعی و شفاف در کشور از عملیات غیرشفاف در بازار جلوگیری می‌کنیم.


افزایش 27 درصدی تورم تولید‌کننده
شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به آبان‌ماه ۱۳۹۷ نسبت به 12 ماه منتهی به آبان‌ماه ۱۳۹۶ به ‌میزان 9/26 درصد افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران بر اساس سال پایه 100=1395 به این شرح است که شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در آبان‌ماه 1397 به عدد 1/182 رسید که نسبت به ماه قبل 5/3 درصد افزایش داشته است. همچنین این شاخص در آبان‌ماه 1397 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 3/63 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.


عرضه ۸۰ درصد زعفران تولیدی در بورس کالا
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد محصول زعفران یعنی حدود ۷۰ تن در بازار بورس کالا عرضه شد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت زعفران، اتحادیه‌های ملی باغداران تاکنون حدود ۴ تن زعفران را با قیمت‌های بسیار خوب به‌صورت توافقی خریداری کرده‌اند.  وی افزود: ۱۰ اتحادیه ملی و استانی در خرید و صادرات محصول زعفران فعالند. به گفته شیرزاد، زعفران بر اساس کیفیت از مثقالی ۸۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان که قیمت بسیار خوبی است خریداری شده است. رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: هم‌اکنون بازار زعفران در شرایط خوبی است و نیازی به مداخله وسیع سازمان نیست اما بنابر وظیفه ذاتی چنانچه قیمت‌ها کاهش یابد برای مدیریت قیمت زعفران وارد بازار خواهیم شد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد محصول یعنی حدود ۷۰ تن در بازار بورس کالا عرضه شد.


Page Generated in 0/0066 sec