printlogo


کد خبر: 202532تاریخ: 1397/9/12 00:00
اخبار

اعتراض جامعه مدرسین  به یک حکم ظالمانه در کویت
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به رأی ظالمانه دادگاه کویت نسبت به حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ‌حسین معتوق (دبیرکل جریان همبستگی اسلامی - ملی کویت) واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، در بخشی از بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: متأسفانه باخبر شدیم دادگاه کیفری کویت بدون هیچ مستند قانونی، عالم جلیل‌القدر کویتی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ‌حسین معتوق «دامت تأییداته» و یکی از همراهان ایشان را به تحمل 10 سال مجازات (5 سال حبس و 5 سال تحت نظارت امنیتی) و همچنین 12 شهروند شیعه کویتی دیگر را به یک سال زندان محکوم کرده است. در این بیانیه همچنین تاکید شده است: این در حالی است که شیخ حسین معتوق، دبیرکل جریان همبستگی اسلامی - ملی کویت که عضو کویتی شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و همچنین نماینده مراجع معظم تقلید در کویت و از اساتید حوزه‌های علمیه است، مواضع مستمری در حفظ وحدت و امنیت ملی و آرامش در کویت داشته و با تلاش‌ها و نفوذ معنوی خود شیعیان کویت را برخلاف جریان‌های تندرو، در مسیر وحدت و حفظ منافع ملی کویت هدایت کرده است.

به معماری بومی و امن  در فناوری‌های امروز نیاز داریم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر می‌خواهیم از فناوری‌های موجود استفاده کنیم، نیاز به معماری مبتنی بر فناوری که بومی، ایرانی و امن باشد، داریم. به گزارش مهر، سردار غلامرضا جلالی در پنجمین نمایشگاه صنعت بومی پدافند سایبری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و تلگرام می‌توانند معادلات اجتماعی را بر هم بزنند، گفت: برای ایجاد امنیت در فضای سایبر نیاز به تعریف دقیقی از سایبر داریم، زیرا معماری در دنیا در حال شکل‌‌‌گیری است که همه امورات سبک زندگی مردم توسط شبکه‌های اجتماعی ارائه و دریافت می‌شود؛ پس اگر تمام امورات جامعه را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کنیم به طور حتم حاکمیت ملی از بین می‌رود و حتی در آن هضم می‌شویم. وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از فناوری‌‌های موجود استفاده کنیم، نیاز به معماری مبتنی بر فناوری که بومی، ایرانی و امن باشد داریم، به‌گونه‌ای که هیچ ادعایی‌ از کشور خارج نشود. برای این کار هم‌ نیاز به وزارت صنعت فناوری اطلاعات داریم و اینکه هر بخش آن در نقاط مختلف باشد، کاری از پیش نمی‌برد.

یگان آستان قدس مربوط به دوره مرحوم واعظ است
در پی برخی اظهارنظرهای جنجالی درباره تشکیل یگان حفاظت آستان قدس و نحوه همکاری و تعامل حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با نهادهای اجرایی و دولتی آستان خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مشهد مقدس این ادعاها را رد کرد.  رشیدیان درباره بحث یگان حفاظت آستان قدس گفت: بحث طرح یگان آستان قدس رضوی در ستاد کمیته امنیت حرم در استانداری نهایی شد. ما یک طرح تأمین امنیت حرم داریم که در شورای تأمین استان تهیه و برای شورای تأمین امنیت کشور فرستاده می‎شود. امنیت بیرون از حرم با نیروی انتظامی است. حفاظت از پوسته حرم با سپاه پاسداران و بسیج است. اما امنیت داخل حرم بلاتکلیف بود. البته نه‌تنها امنیت داخل حرم، بلکه امنیت بعضی از ساختمان‎ها و مجموعه‌های اقتصادی و فرهنگی آستان قدس هم بلاتکلیف بود. آستان قدس رضوی حفاظت دارد اما مسؤول تأمین امنیت نداشت. همان‌طور که ذوب‌آهن، بانک مرکزی و... امنیت خود را تأمین می‎کنند. رشیدیان همچنین تصریح کرد: موضوع یگان حفاظت از آستان قدس حتی به قبل از تولیت آقای رئیسی بازمی‎گردد. کار اجرایی آن در زمان آقای رئیسی انجام شد. برای تأمین امنیت داخل حرم یکی از راه‌ها این بود که به نیروهای مسلح اجازه بدهیم در داخل حرم مطهر مسؤولیت حفاظتی بر عهده بگیرند اما فضای معنوی داخل حرم تغییر می‌کرد. کار اجرایی یگان حفاظت یک سال است انجام شده است. همه یگان‌های انتظامی که شکل می‌گیرد زیر نظر نیروی انتظامی است. یعنی کار تسریع، آموزش و مدیریت آن بر عهده نیروی انتظامی است اما مدیریت اجرایی آن بر عهده آن سازمان است.


Page Generated in 0/0064 sec