printlogo


کد خبر: 202539تاریخ: 1397/9/12 00:00
رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد
افزایش محدوده طرح ترافیک
طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم ترافیک تبدیل می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر تهران گفت: محدوده طرح ترافیک در سال آینده گسترش می‌یابد. محسن هاشمی در پایان صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره افزایش محدوده طرح ترافیک و حذف محدوده زوج و فرد گفت: محدوده طرح ترافیک قرار است از سال آینده گسترش یابد و شهروندان باید در سامانه تهران من ثبت‌نام و هزینه حضور در این محدوده‌ها را با توجه به معضل آلودگی هوا پرداخت کنند.
 به گزارش فارس، هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشسته‌های شهرداری حکم مشاوره می‌گیرند، گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان‌ بندی دارد که از تجربیات بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده شود اما نمی‌توانند عضو هیأت مدیره باشند. اگر شخصی خارج از قانون عمل کند باید با آن برخورد شود.
تعرفه طرح زوج و فرد
در همین باره، مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود و تعرفه ورود به محدوده طرح زوج و فرد هم یک‌سوم طرح ترافیک است. علی پیرحسین‌لو گفت: بر همین اساس در سال 98 ورود به محدوده طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهای‌شان و البته میزان تولید آلایندگی پرداخت کنند.
 پیرحسین‌لو گفت: مهم‌ترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه شورای ترافیک اصل حذف طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد، گفت: تنها نرخ عوارض ورود به محدوده طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری، تعرفه پیشنهاد شده برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک از 4 هزار و 480 تا 12 هزار تومان است، البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه می‌شود.
مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست، چرا که سازمان محیط‌زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است طرح زوج و فرد نتیجه معکوسی در بحث آلودگی هوا داشته و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.
افزایش جریمه‌های «قطع درختان»
همچنین رئیس شورای شهر تهران از افزایش جرایم قطع درختان براساس نرخ تورم 98 خبر داد. محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: نرخ‌‌‌هایی که برای افزایش جرایم قطع درختان در نظر گرفتیم همانند تورم بود و از آنجایی که آخرین نرخ جریمه قطع درختان متعلق به سال ۹۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است، اعضای شورای شهر تهران بر اساس نرخ تورم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، جرایم جدید را تعیین کردند که برای سال ۹۸ قابل اجراست. وی افزود: نرخ جرایم قطع درختان مبنای تورم است اما اگر بخواهیم تورم امسال را ملاک عمل قرار دهیم باید بگویم افزایش نرخ جریمه کمتر از میزان تورم امسال است به گونه‌ای که برای قطع درخت با پایین‌ترین بن مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که حالا در اصلاحیه جدید این مبلغ به ۶۸۰ هزار تومان می‌رسد.
 


Page Generated in 0/0058 sec