printlogo


کد خبر: 202547تاریخ: 1397/9/12 00:00
اخبار

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:
دولت یارانه بلیت مترو را  پرداخت نکرد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: قرار بود دولت 11 میلیارد تومان یارانه به مترو اختصاص دهد که تاکنون این موضوع رخ نداده است.
 فرنوش نوبخت با بیان اینکه دولت وعده داده بود بخشی از یارانه بلیت مترو را پرداخت می‌کند، به فارس گفت: هنوز این موضوع رخ نداده، پیگیر هستیم و خبر می‌دهیم.  وی با بیان اینکه هزینه سفر با مترو به صورت مساوی بین دولت، شهرداری و مسافران تقسیم می‌شود، گفت: هر کدام یک‌سوم سهم دارند. شهروندان روزانه هنگام استفاده از مترو سهم خود را پرداخت می‌کنند، شهرداری نیز سهم خود را پرداخت می‌کند و قرار است دولت نیز در این زمینه کمک کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه توسعه خطوط مترو باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود، گفت: این موضوع در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص):
پشتیبان شهرداری تهران هستیم
فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران گفت: امروز امنیت تهران بزرگ‌ترین مثالی است که زده می‌شود و شرایط خوبی در تهران داریم.
 به گزارش میزان، سردار محمدرضا یزدی در جریان یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران مطمئن باشد ما همیشه پشتیبان آنها هستیم. ما در سال گذشته در ایام درختکاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی تهران را درختکاری کردیم و کسی در این زمینه از ما نخواسته بود اما ورود پیدا کردیم. فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) خاطرنشان کرد: در بارش برف سال گذشته در تهران نیرو‌های بسیجی اقدام به کمک به نیرو‌های شهرداری کردند و در پی این اتفاق دوستان ما در پی امضای توافقنامه و همکاری با بسیج بودند. وی تاکید کرد: سال گذشته ۳ مدرسه را بازسازی کردیم و با کمک مردم تهران بیش از ۱۲ هزار سبد کالا در اختیار نیازمندان قرار گرفت. ما از سال گذشته تا به امروز 4200 جهیزیه به خانواده نیازمندان اهدا کرده‌ایم. وی گفت: امروز امنیت تهران بزرگ‌ترین مثالی است که زده می‌شود و شرایط خوبی در تهران داریم و البته همه باید دست به دست هم دهیم تا تهران را بهتر از گذشته اداره کنیم. همه باید به شورا و شهردار تهران کمک کنیم و نیرو‌های مسلح بویژه بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و سایر واحد‌ها دست به دست هم خواهند داد تا تهران را به نحو خوبی اداره کنیم.

سهم 54 درصدی خودروهای دیزلی از آلودگی هوا
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه 140 هزار خودروی دیزلی در تهران تردد می‌کنند، گفت: ۵۴ درصد انتشار ذرات معلق مربوط به این خودروهاست.
وحید حسینی درباره آلایندگی خودروهای دیزلی به فارس گفت: خودروهای دیزلی به طور کلی در ارتفاع از سطح دریا بدتر کار می‌کنند. وی با بیان اینکه خودروهایی که می‌خواهند در تهران تردد کنند باید مجوزشان را در آزمایشگاهی از تهران بگیرند، گفت: نباید این خودروها مجوز را از آزمایشگاهی در اروپا بگیرند. به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، 140 هزار خودروی دیزلی در تهران تردد می‌کنند.
 وی درباره آلایندگی این خودروها گفت: اگر خودروها معاینه فنی داشته باشند، بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران کاسته می‌شود. حسینی تأکید کرد: 54 درصد انتشار ذرات معلق مربوط به خودروهای دیزلی (کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس) است.
 


Page Generated in 0/0069 sec