printlogo


کد خبر: 202563تاریخ: 1397/9/12 00:00
اخبار

فیلسوف و اسلام‌شناس فرانسوی  در «شوکران» هجدهم
هجدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» با حضور پروفسور کریستین (یحیی) بونو، فیلسوف و اسلام‌شناس فرانسوی امشب از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، بونو سال ١٣٣٦ در شهر فرایبورگ آلمان در خانواده‌ای مسیحی و فرانسوی‌الاصل به دنیا آمد. بونو سال ١٩٨٧ درجه پروفسور اگرژه را گرفت و در سال ۱۹۹۵ از رساله دکترای خود تحت عنوان الهیات در آثار فلسفی و عرفانی امام خمینی در دانشگاه سوربن فرانسه دفاع کرد که در سال ۱۹۹۹ نیز به عنوان پژوهش برتر سال برگزیده شد. او دوره فوق دکترای خود را نیز در دانشگاه سوربن در زمینه «حکمت متعالیه ملاصدرا، پاسخی به انتظارات صدرالدین قونوی» به پایان رساند. بونو به مدت ٧ سال از سال ١٩٩١ از شاگردان برجسته استاد سید جلال‌الدین آشتیانی در مشهد بوده است. از جمله آثار این الهی‌دان و اسلام‌شناس فرانسوی می‌توان به «تفسیر و ترجمه قرآن مجید به فرانسوی» اشاره کرد. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود.

بزرگداشت ویژه شبکه  4 برای ابوالفضل زرویی‌نصرآباد
به مناسبت درگذشت ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی، «شب شعر» از مجموعه «شب‌های هنر» به  بزرگداشت این طنزپرداز سرشناس کشورمان می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، شاعر و طنزپرداز سرشناس کشورمان، شنبه دهم آذر، بر اثر عارضه قلبی درگذشت. به همین منظور برنامه «شب شعر» با اجرای دکتر محمود اکرامی‌فر دوشنبه (12 آذر) با حضور سعید بیابانکی و ناصر فیض به زندگی هنری و آثار این هنرمند سرشناس می‌پردازد. پخش پلی‌بک‌هایی از زندگی‌نامه و شعرخوانی‌های مرحوم زرویی‌نصرآباد و همچنین مراسم تشییع این هنرمند از دیگر بخش‌های «شب شعر» این هفته است. مجله ادبی «شب شعر» به تهیه‌کنندگی کورش انصاری، هر دوشنبه‌شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی آنتن شبکه 4 می‌رود.


مهلت ثبت‌نام در جشنواره عمار تمدید شد
مهلت ارسال آثار در بخش‌های «فیلم» و «فیلم ما» این جشنواره به ترتیب تا 15 و 20 آذرماه تمدید شد. به گزارش «وطن‌امروز»،  مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار تنها در 2 بخش «فیلم» و «فیلم ما» تمدید شده اما زمان تعیین شده برای ارسال آثار در بخش «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» تمام شده است. همچنین امسال 2 بخش فراخوان معرفی سوژه و فراخوان مردمی نیز به نهمین جشنواره عمار اضافه شده است و افراد، گروه‌ها و تشکل‌های فرهنگی- مردمی می‌توانند در این بخش‌ها مشارکت داشته باشند. نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دی‌ماه 97 در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود.


رابرت دنیرو بار دیگر از سیاست‌های جدید آمریکا انتقاد کرد
رابرت دنیرو هنگام دریافت جایزه افتخاری جشنواره جهانی فیلم مراکش بار دیگر به سیاست‌های آمریکا تاخت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، رابرت دنیرو روز شنبه اول دسامبر (۱۰ آذر) جایزه افتخاری خود را از جشنواره جهانی فیلم مراکش دریافت کرد. بازیگر برنده جایزه اسکار سخنان خود هنگام دریافت جایزه افتخاری را با انتقاد تند از دولت فعلی ایالات‌متحده آمریکا به پایان رساند. او گفت: متاسفانه در کشور من، در حال گذراندن یک دوره عجیب و غریب از ناسیونالیسم هستیم، نه آن نوع ناسیونالیسمی که در آن تنوع جمعیتی‌مان را ارج بگذاریم، بلکه برعکس یک شکل اهریمنی از ناسیونالیسم که مشخصه آن زیاده‌خواهی، بیگانه‌هراسی و خودپسندی است که تحت شعار «اول آمریکا» قرار دارد. (اول آمریکا: شعاری در گفتمان سیاسی ایالات‌متحده آمریکاست که سعی در ایجاد سیاست‌های انزواگرایی دارد) دنیرو در این نطق نامی از رئیس‌جمهوری آمریکا نیاورد.
 


Page Generated in 0/0086 sec