printlogo


کد خبر: 202607تاریخ: 1397/9/13 00:00
تک‌تیرانداز توپچی‌های لندن
آقای گلی به نام اوبا

آدام بیت: «ما خیلی درباره اوبامیانگ حرف نمی‌زنیم، چون او همیشه در این یک سال زیر سایه کین و آگوئرو بوده و توجه لازم را به وی نکردیم اما اگر به آمارش نگاه کنید؛ به میانگین گل به دقیقه‌اش و به درصد موقعیت‌هایی که گل می‌کند، می‌بینید هیچ چیزی از هیچ کدام
از مهاجمان معروف لیگ برتر کم ندارد». این نظر جیمی کرگر بود، بعد از 2 گلی که پیرامریک اوبامیانگ در پیروزی 2-4 آرسنال مقابل تاتنهام زد.
اوبامیانگ با یک پنالتی و یک شوت سرضرب عالی تعداد گل‌هایش در این فصل از لیگ برتر را دو رقمی کرد تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار بگیرد. حقیقت درباره عملکرد مهاجم سابق دورتموند در آرسنال این است که او از همان بازی اولش در لیگ برتر روندی متداوم و بسیار چشمگیر را تا امروز دنبال کرده.
اوبامیانگ در نخستین بازی‌‌اش برای آرسنال دروازه اورتون را در جریان پیروزی 1-5 تیمش باز کرد. این بازی مربوط به فوریه همین امسال می‌شود. آمار اوبا حالا بدین شکل است: 20 گل در 27 بازی لیگ. تنها بازیکنی که از زمان ورود اوبامیانگ به لیگ برتر به اندازه او در این لیگ گل زده محمد صلاح است، در حالی که هری کین در این مقطع 17 گل و سرخیو آگوئرو تنها 12 گل زده‌اند.
اوبامیانگ از نظر میانگین گل به دقیقه هم برترین مهاجم لیگ برتر در 10 ماه گذشته بوده است. او به شکل میانگین در هر 104 دقیقه برای آرسنال گل زده، آماری که برای آگوئرو 110، برای صلاح 113 و برای کین 135 است.
نکته مهمی که در مقایسه اوبامیانگ با کین و آگوئرو باید در نظر بگیریم این است که او خیلی وقت‌ها به عنوان بال در ترکیب آرسنال قرار می‌گیرد. در واقع از 12 باری که او این فصل از ابتدا برای توپچی‌ها به زمین رفته 7 بارش در پست وینگر بازی کرده تا به الکساندر لاکازت اجازه دهد نقش مهاجم شماره 9 را بازی کند. به این خاطر ارزش آمار گلزنی اوبامیانگ بیشتر هم می‌شود.
اما نظر کرگر در مقایسه این 2 مهاجم چیست؟ «من همیشه به نظرم لاکازت بازیکن خوبی می‌آمده اما حالا وقتی به اوبامیانگ نگاه می‌کنم به نظرم فوتبالیستی فوق‌العاده می‌آید. او می‌تواند به یک ستاره بزرگ در لیگ برتر تبدیل شود».
اوبامیانگ به شکلی باورنکردنی هر 10 ضربه اخیرش در چارچوب، در لیگ برتر را به گل تبدیل کرده. حفظ چنین رکوردی تقریبا غیرممکن است. اما آیا اوبا می‌تواند با همین تداوم به روند گلزنی‌های خودش برای آرسنال ادامه دهد؟ با توجه به عملکرد او در این 10 ماه هیچ دلیلی برای پاسخ منفی دادن به این سوال نداریم. به نظر می‌رسد مهاجم 29 ساله توپچی‌ها در حال حاضر به اوج فوتبال خودش رسیده و قرار هم نیست به این زودی‌ها
افت کند.


Page Generated in 0/0070 sec