printlogo


کد خبر: 202609تاریخ: 1397/9/13 00:00
اخبار

بازگشت فوق‌العاده در مانیل
90 درصد بسکتبال ایران جهانی شد
تیم‌ملی بسکتبال ایران با شکست فیلیپین تقریبا صعود خود به جام‌جهانی 2019 را قطعی کرد. تیم‌ملی بسکتبال ایران بعد از شکست سنگینی که برابر استرالیا تجربه کرد، در خانه فیلیپین در یک بازی سخت به میدان رفت که این دیدار در نهایت با نتیجه 78 بر 70 به سود ایران تمام شد تا یک برد بزرگ در مانیل رقم بخورد. ایران با این پیروزی شانس صعود خود به جام‌جهانی 2019 چین را به بیش از 90 درصد رساند. حالا 2 بازی خانگی مقابل استرالیا و ژاپن در تهران در پنجره ششم باقی مانده که فقط رقم خوردن اتفاقات عجیب و غریب در آن می‌تواند ایران را در رسیدن به جام‌جهانی ناکام بگذارد.
هم اکنون تیم‌ملی بسکتبال ایران با 7 برد و 3 باخت در رده دوم جدول گروه B انتخابی جام‌جهانی 2019 در قاره آسیا قرار دارد. ژاپن هم با برد دیروز ششمین پیروزی خود را ثبت کرد و بالاتر از فیلپین با 5 برد قرار گرفت. 3 تیم از این گروه به صورت مستقیم راهی جام‌جهانی می‌شوند که ایران با توجه به در پیش داشتن 2 بازی خانگی تقریبا صعود خود را قطعی کرده است.

تکلیف مدیران پرسپولیس تا پنجشنبه مشخص می‌شود
جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد تکلیف مدیران بازنشسته باشگاه پرسپولیس را مشخص می‌کند. ۱۵ آذرماه سال جاری آخرین فرصت برای تعیین تکلیف مدیران بازنشسته شاغل است و به همین دلیل به نظر می‌رسد از این تاریخ به بعد شاهد تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف خواهیم بود که ورزش و فوتبال هم از این قانون مستثنا نخواهند بود. باشگاه پرسپولیس یکی از باشگاه‌هایی است که مدیرانش بازنشسته بوده و تکلیف آنها تا ۱۵ آذرماه مشخص خواهد شد که می‌توانند به کار خود ادامه دهند یا اینکه باید سمت خود را تحویل دهند. این در حالی است که وزیر ورزش و جوانان در تلاش است بتواند مجوز ورود سرخابی‌ها به عرصه خصوصی‌سازی را بگیرد تا با این اتفاق، حمیدرضا گرشاسبی و اعضای هیات مدیره پرسپولیس در سمت خود باقی بمانند. قرار است مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه برگزار خواهد شد در این باره رایزنی‌هایی انجام دهد تا در صورت فراهم بودن شرایط، مجوز ورود پرسپولیس و استقلال به عرصه خصوصی‌سازی را دریافت کند.

واکنش مدیرعامل استقلال  به بازگشت جپاروف
مدیرعامل باشگاه استقلال به شایعه بازگشت بازیکن پیشین این تیم واکنش نشان داد. در حالی که با نزدیک شدن نیم‌فصل لیگ برتر، گمانه‌زنی‌های نقل‌و‌انتقالاتی هم بیشتر می‌شود، در این باره شنیده شده سرور جپاروف، بازیکن ازبکستانی و پیشین استقلال قرار است به این تیم دوباره برگردد. این در حالی است که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره گفت: هنوز هیچ موضوعی درباره نقل‌وانتقالات قطعی نشده و ما منتظر فرا رسیدن نیم‌فصل هستیم تا بر اساس لیست وینفرد شفر، سرمربی تیم حرکت کنیم. در حال حاضر بحث اضافه شدن هیچ بازیکنی مورد تایید نیست و باید تا نیم‌فصل صبر کرد.

حضور بی‌دردسر پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹
2 باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ مشکلی برای حضور در مسابقات ندارند و پرونده‌های مالی حضور این دو باشگاه را در آسیا تهدید نمی‌کند. 2 تیم استقلال و پرسپولیس فصل گذشته برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ دغدغه و استرس فراوانی داشتند و در نهایت هم این دو تیم که پرونده‌های مالی و شاکیان زیادی داشتند در دقیقه ۹۰ و با تلاش و حمایت مسؤولان ارشد ورزش و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ توانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند اما اکنون خبر می‌رسد که این دو تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ مشکلی بابت مسائل مالی ندارند و حضور بی‌دردسری (!) را در آسیا تجربه خواهند کرد. با این حال با توجه به پیوستگی پرونده‌های مالی و روند رسیدگی به شکایت احتمالی بازیکنان و مربیان از باشگاه‌ها هر شکایت جدیدی از این دو باشگاه یا سایر باشگاه‌های ایرانی مطرح شود برای فصل ۲۰۲۰ بر سرنوشت باشگاه‌های بدهکار تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین بهتر است همه باشگاه‌های ایرانی از هم‌اکنون به فکر وضعیت پرونده‌های مالی خود باشند. با توجه به حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا روی شکایت مالی از باشگاه‌ها باز هم ممکن است در صورت سهل‌انگاری در آینده باشگاه‌های ایرانی با مشکل حضور در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شوند. بویژه اینکه بازیکنان و مربیان ایرانی یاد گرفته‌اند خیلی زود شکایت خود از باشگاه‌ها را به AFC گزارش کنند.


Page Generated in 0/0063 sec