printlogo


کد خبر: 202610تاریخ: 1397/9/13 00:00
معنای گل اوریگی برای لیگ برتر

مارک اوگدن: خوشحالی بعد از گل دقیقه 96 دیوک اوریگی به اورتون فقط مختص به هواداران لیورپول نمی‌شود. برخی گل‌ها معنایی فراتر از اهمیت‌شان در 90 دقیقه- در این مورد 96 دقیقه- یک بازی دارند. فقط کافی است از یورگن کلوپ در این‌باره بپرسید؛ مربی‌ای که در داربی دراماتیک مرسی‌ساید، پیش از سوت پایان بازی به زمین حمله‌ور شد تا گل پیروزی‌بخش تیمش را با دروازه‌بانش، آلیسون بکر جشن بگیرد.
شکست دادن اورتون اتفاق جدید و نادری نیست. داربی مرسی‌ساید در سال‌های اخیر بشدت یک طرفه شده. پس دلیل خوشحالی دیوانه‌وار کلوپ قطعا چیزی غیر از صرفا بردن داربی، آن هم در آنفیلد بود: «من باید از بابت حرکتی که کردم عذرخواهی کنم، چون واقعا قصد بی‌احترامی به اورتون را نداشتم. ولی خب! نتوانستم در آن لحظه جلوی خودم را بگیرم و اینطور شد! راستش اگر می‌توانستم این حس را توصیف کنم، راهی هم برای کنترل خودم پیدا می‌کردم».
جدا از هواداران اورتون و البته منچسترسیتی، گلی که اوریگی زد باید باعث خوشحالی تمام تماشاگران دیگر لیگ برتر باشد، چون این گل شاید، و فقط شاید، گلی بود که کورس قهرمانی را زنده نگه داشت. ما هنوز به نیمه فصل هم نرسیده‌ایم اما سیتی روز به روز بیشتر شبیه تیمی تسخیرناپذیر می‌شود. بنابراین جبران فاصله 4 امتیازی با آنها- که می‌توانست به 5 هم برسد اگر اورتون برای نخستین‌بار از سال 1999 بدین سو لیورپول را در آنفیلد شکست می‌داد- ماموریتی بسیار دشوار می‌نمود. سیتی این فصل در 14 بازی فقط 4 امتیاز از دست داده که 2 امتیازش هم مقابل خود لیورپول و با پنالتی از دست رفته ریاض محرز بود. سیتی در ادامه فصل هم امتیاز از دست خواهد داد اما نه به اندازه‌ای که به جدی‌ترین و شاید تنها رقیبش در کورس قهرمانی این اجازه را بدهد که در زمین خودش با اورتون مساوی کند. چلسی و آرسنال با وجود شروع چشمگیرشان در لیگ برتر، با مربیان جدیدشان، مائوریتزیو ساری و اونای امری، حالا در رده‌های سوم و چهارم، به ترتیب 7 و 8 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و تصور رسیدن آنها به سیتی بسیار سخت است. لیورپول این فصل فقط 5 گل خورده، و فقط یک گل در خانه. قرمزپوشان مرسی‌ساید در راه رسیدن به بهترین شروع‌شان در تاریخ لیگ برتر هستند اما مشکل اینجاست که آنها برای قهرمانی باید با تیمی مقابله کنند که خودش یکی از مقتدرترین تیم‌های تاریخ همین لیگ است. با وجود اینکه گل اوریگی به معنای حفظ فاصله 2 امتیازی لیورپول با سیتی بود اما شاگردان کلوپ در این فصل هنوز به فرم ایده‌آل‌شان نرسیده‌اند. روبرتو فرمینو در 14 بازی اخیرش برای لیورپول تنها 2 گل زده و محمد صلاح همچنان فاصله بسیاری با فرم باورنکردنی‌اش در فصل گذشته دارد. پس جای تعجب نداشت که هر دوی این مهاجمان در نیمه دوم تعویض شدند.
با این حال این پیروزی دراماتیک در داربی می‌تواند کمک زیادی به بالا رفتن روحیه و باور بازیکنان لیورپول کند، بویژه بعد از شکست در خانه پاری‌سن‌ژرمن با نمایشی دور از انتظار که حضور آنها در دور بعدی چمپیونزلیگ را هم به خطر جدی انداخت. لیورپول در ادامه فصل پیشرفت خواهد کرد. بازگشت جردن هندرسون و جیمز میلنر برای بازی مقابل برنلی کمک زیادی به خط میانی این تیم خواهد کرد، خط میانی‌ای که البته هنوز خلاقیت لازم را ندارد. اینکه لیورپول با فاصله از بهترین فرمش که در مقاطع پایانی فصل پیش دیدیم، در حال حاضر فقط 2 امتیاز کمتر از سیتی دارد، خودش نکته مثبتی برای آنها به حساب می‌آید.
«کسی در طول این بازی به کورس قهرمانی فکر نمی‌کرد و ما فقط می‌خواستیم این بازی را ببریم...» شاید! اما خود کلوپ هم می‌داند معنای گل اوریگی صرفا فراتر از پیروزی در داربی بود. لیورپول در ادامه لیگ با چالش‌های دیگری شبیه این روبه‌رو خواهد شد و رد شدن از آنها تنها راه زنده نگه داشتن شانس قهرمانی‌شان خواهد بود.


Page Generated in 0/0064 sec